ترکمنستان: لعنتی متحد | Eurasianet

داستان ویروس کرونا فقط کمی بیشتر می لغزد.

مقامات ترکمنستان در 23 نوامبر تحمیل شده ممنوعیت سفر هر فرد بالای 50 سال بین مناطق و شهرها به منظور جلوگیری از شیوع “بیماری های عفونی حاد”.

هیچ اشاره ای به این موضوع نشده است که این اقدام برای جلوگیری از چه بیماری خاصی انجام شده است ، اما این فقط به این دلیل است که این یک سیاست تحریم شده توسط رئیس جمهور است انکار کردن که هر مورد COVID-19 در کشور کشف شده است.

در یک اقدام واضح دیگر ضد ویروس کرونا ، تصمیمی اتخاذ شده است تعداد افراد را محدود کنید شرکت در جشن های این ماه و بعدی به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد اعلام وضعیت بی طرفی ترکمنستان. بنابراین ، برای مثال ، فینال مسابقه آواز جوانان ستاره درخشان سال و سایر جشن های سال نو از تلویزیون پخش می شود ، اما هیچ مخاطبی در آن حضور نخواهد داشت.

این از دیدگاه دولت یک وجه مثبت دارد. همانطور که ابتکار عمل ترکمن برای حقوق بشر در اشاره کرد تازه ترین هضم آن، مقامات در حال استفاده ماهرانه از بیماری همه گیر هستند تا هر نوع فعالیت اجتماعی مستقل را سرکوب کنند. اگر کسی به هر دلیلی مایل به تشکیل جمعیت بود ، اکنون پلیس بهانه ای آماده برای پراکنده کردن آنها دارد.

اگر رئیس جمهور قربانقلی بردی محمداف ستاره یک واقعه باشد ، مانند آنچه در 10 نوامبر برگزار شد ، هنگامی که از یک مجسمه سگ و چندین بلوک آپارتمانی جدید رونمایی کرد ، مجامع بزرگ به طور ناگهانی قابل قبول می شوند.

یا همیشه رشوه است. تواریخ ترکمنستان مستقر در وین گزارش شده از شهر ترکمن آباد در 21 نوامبر که اگرچه برگزاری مهمانی برای عروسی ، تولد و ختنه ممنوع است ، اما پرداخت رشوه 5000 منات (حدود 200 دلار با نرخ بازار سیاه) به یک مقام وزارت کشور برای جلب نظر مقامات کافی است راه دیگر.

در اندکی اخبار مربوط به سلامتی که احتمالاً غیرمرتبط هستند ، یکی از معتمدترین معاون نخست وزیر بردی محمدوف ، شموخامت دوردیلیف ، 57 ساله ، در بیمارستان بستری شده است که از یک بیماری قلبی نامشخص برخوردار است. همانطور که رادیو آزتلیک ، سرویس ترکمنستان از رادیو آزادی صحبت می کند اشاره شدآنچه به ویژه در مورد این پیشرفت غیر معمول است این است که این رسانه های دولتی هستند که این واقعیت را بازگو می کنند. کردیلیف قبل از ارتقا سمت ، تا آغاز سال جاری به عنوان شهردار عشق آباد خدمت می کرد.

شکستن رمز رازداری معمولاً بیش از هرگونه تغییر در سیاست های رسانه ای بیانگر موضع گیری دوردلیوف است. با این اوصاف ، دولت در حال انجام اقدامات میکروسکوپی در جهت بازنگری در ماشین تبلیغاتی سخت و عالی خود به سبک شوروی است. بخشی از این دستورالعمل شاهد دستیابی به شرکای خارجی بوده است.

در سال 2019 ، آژانس خبری دولتی امضا کرد یک تفاهم نامه در مورد به اشتراک گذاری اطلاعات – هرگز کاملاً معنی آن توضیح داده نشد – با پخش کننده دولتی روسیه روسیه امروز که اکنون با نام تجاری RT شناخته می شود.

در 23 نوامبر ، میر ، دیگر صدا و سیمای مستقر در مسکو که اخبار ضد عفونی شده سیاسی را از سراسر کشورهای مشترک المنافع حمل می کند ، امضاء شده توافق نامه همکاری با ترکمنستان. همانطور که گزارش خود میر در مورد این توافق نامه نشان داد ، نتیجه این امر احتمالاً گزارش بیشتری از ترکمنستان خواهد بود ، البته در موضوعات “بی ضرر”.

“خبرنگار ترکمنستان ،” در ترکمنستان چیزهای زیادی برای دیدن و گفتن به مخاطبان میر وجود دارد ایالت ها در یک بخش تلویزیونی ، قبل از ادامه یادداشت کنید که عشق آباد چند ساختمان با سنگ مرمر دارد و ترکمنستان چگونه یک فرش یک تنی تولید کرده است.

خبر نیمه رسمی شرقی کنایه به صراحت در یک نوع تفسیرهای کاملاً ناشایست و گیج کننده در مورد گسترش خطرناک “اخبار جعلی” در مورد شیوع ویروس کرونا ، به این نوع گره ها بستگی دارد. در این بخش ، فضایل بررسی واقعیت به عنوان روشی برای مقابله با اطلاعات نادرست – خصوصیاتی که احتمالاً هدف آن اعمال اخبار در رسانه های مستقل گزارش دهنده این واقعیت آشکار است که ترکمنستان شیوع ویروس کرونا را تجربه می کند ، بیان شده است.

به نظر می رسد این مقاله برای جلوگیری از چنین مشکلاتی با کشورهای شریک ، مانند روسیه در نظر گرفته شده است. اما با توجه به روشهایی که روسیه به طور فزاینده ای آزادی بیان را جرم انگاری کرده و رسانه های مستقل را از بین برده است ، این پیشنهاد کاملاً بی معنی است. به دنبال این آرزو این است که ترکمنستان در زمینه تخیل پردازی خلاقیت بیشتری داشته باشد.

ترکمنستان غالباً خود را به عنوان یک بازیگر مهم در توسعه آینده افغانستان نشان می دهد و این امر را با حضور در این هفته نشان می دهد کنفرانس افغانستان، میزبان مشترک فنلاند و سازمان ملل. این رویداد در سطح وزرا به عنوان محفلی برای بحث در مورد تعهدات بین المللی در جهت پیشرفت توسعه و ثبات در افغانستان طی چهار سال آینده در نظر گرفته شده است. سهم عشق آباد به اعلام قرار است بزودی یک مسجد با ظرفیت 500 نفر که ساخت آن در شهر مرزی آقینه افغانستان تأمین می شود ، افتتاح شود.

در آستانه آن کنفرانس ، ترکمنستان و افغانستان متعهد برای تقویت همکاری در استفاده از رودخانه های فرامرزی – یعنی آمو دریا ، مرغاب و هاری. جمهوری های شوروی سابق ظاهراً برای دهه ها در برخی موارد در مورد آب بحث کرده اند ، اگر نه همیشه با شرایط صلح آمیز ، اما تعامل با افغانستان نادرتر است.

افغانستان به عنوان نوعی هیدرو هژمون در منطقه مشتاق توسعه پتانسیل برق آبی خود است ، اما این پیامدهای آشکاری برای کشورهای پایین دست مانند ترکمنستان دارد. یک مورد قابل ذکر سد دوستی افغانستان و هند است که در سال 2016 به بهره برداری رسید نیروگاه برق آبی مرتبط برق هزاران خانوار افغان را تأمین می کند و در 750 کیلومتر مربع آبیاری را تأمین می کند ، اما با سرچشمه گرفتن رودخانه هاری ، دسترسی ترکمنستان و ایران به آب را کاهش می دهد.

ایجاد خطوط ارتباطی محکم و سرانجام ، شاید ، مجموعه ای رسمی از توافق نامه ها در مورد استفاده از منابع آب برای تقویت ادغام منطقه ای دوستانه بسیار مهم تلقی شود. بحث و گفتگوهای عشق آباد و کابل در مورد رودخانه ها باید از این منظر مورد توجه قرار گیرد.

وزارت امور خارجه آمریكا مطمئناً همان نوعی است كه تصور می كند در حالی كه از طریق كشورهای آسیای میانه عبور می كند و علاوه بر اینكه از طریق قالب های چند جانبه دست و پاگیر عمل می كند ، آنها را به تعامل مستقیم با افغانستان می رساند. نمایندگان ارشد وزارت خارجه از ایالات متحده ، ترکمنستان و افغانستان برگزار کردند سه جانبه افتتاحیه در ماه اکتبر ملاقات کرد تا آن توپ را بچرخاند.

چگونه تصمیم دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، با عجله نیروها را در افغانستان بکشید بر تمام این پل سازی پر زحمت تأثیر می گذارد ، اما با گذشت زمان فقط مشخص خواهد شد.

واحد پول ملی ، منات ، نشانه های جدیدی از ضعف را نشان می دهد. رادیو آزتلیک گزارش شده در 23 نوامبر نرخ بازار سیاه در استان لباب از 23 به دلار به 25.60 در هفته گذشته رسید. به گفته خبرنگاران صدا و سیما ، قیمت مواد غذایی و سایر کالاهای اصلی در این فاصله حدود 10-15 درصد افزایش یافته است. رادیو آزتلیک ادعا کرد ، در استان مری گزارش هایی مبنی بر اینکه مردم برای پرداخت هزینه غذا مجبور به فروش وسایل خود هستند ، وجود دارد.

این سطح از فقر حتی در روسیه دوست نیز مورد توجه قرار نگرفته است. ممکن است یک تحلیلگر برای یک لباس مستقر در مسکو به نام Alpari در حال صحبت کردن در مورد مسکو باشد مصاحبه برای تفسیر وب سایت PolitExpert در مورد چگونگی چرخش به روسیه در منافع ترکمنستان.

الكساندر رازوویف به PolitExpert گفت: “روسیه بازار بسیار بزرگی دارد. برای جذب این بازار صادرات كشور كوچكی مانند تركمنستان بسیار آسان است.”