قزاقستان: رئیس جمهور وارد بحث و جدال در مورد قطع درختان می شود

قطع یک ردیف درخت در پایتخت مشاغل قزاقستان ردیفی را برانگیخته است که حتی مداخله رئیس جمهور را نیز در پی داشته است.

آخر هفته هنگامی که ساکنان آلماتی از خواب بیدار شدند متوجه شدند که نارونها و بلوط های بلندی که در طول تابستان شکننده در کنار گذرگاه مرکزی سایه ایجاد می کنند ، در شبکه های اجتماعی یک هاب درگیر شد. در همین حال ، شاخه ای از زنجیره الکترونیک Sulpak ، که قبلا توسط درختان پوشانده شده بود ، اکنون به وضوح دیده می شود.

شهروندان با انتشار عکس هایی از خیابان ویران شده در شبکه های اجتماعی ، از جمله خواستار مجازات هر کسی که مسئولیت آن است ، شدند. یکی از مفسران با تخریب فوق العاده تخریب را به حمله غافلگیرکننده نازی ها به اتحاد جماهیر شوروی در سال 1941 تشبیه کرد.

“[They acted] او در 4 صبح با خیانت ، بدون اعلام جنگ ، “با اشاره به این واقعیت که قطع کننده های درخت کار خود را در زمانی انجام می دادند که احتمال داشت مخالفتان در خواب باشند ، نوشت:

در همین حال ، سولپاک تلاش کرد تا سر و صدا را نادیده بگیرد ، اما سرانجام بیانیه ای صادر کرد و گفت هیچ ارتباطی با آنچه اتفاق افتاده ندارد و این اقدام “غیرقانونی” را محکوم می کند.

اما آژانس اجرای محیط زیست برای ساختمان شهرداری آلماتی این انکار را در 23 نوامبر ، هنگامی که گزارش داد درختان توسط پیمانکاران استخدام شده در Sulpak قطع شده اند ، خنثی کرد. گفته می شود پیمانکاران به دلیل ایجاد صدا در شب و عدم تمیز کردن به موقع فضا ، حدود 320 دلار جریمه شدند.

همه افراد درگیر باید امیدوار باشند که با این کار خشم به پایان خواهد رسید ، اما این حواشی بود که این حادثه به گوش رئیس جمهور کسیم-جومارت توکایف رسید.

هر چقدر صدمه ناخواسته به محیط زیست ناراحت کننده باشد ، عجیب است که یک رئیس دولت باید درگیر شود. اما تصمیم توکایف برای ورود به این جنجال ها را می توان تلاشی برای تقویت ادعاهای وی برای گوش دادن به رهبر دانست – موضوعی مهم در آستانه انتخابات پارلمانی ژانویه.

اقدام سریع دنبال شد. دادستان ها در 24 نوامبر اعلام کردند که در حال تحقیق در مورد قطع غیرقانونی هستند.

مسایل زیست محیطی مدتهاست که در دوره اتحاد جماهیر شوروی ، زمانی که مرکز شهر مملو از سرسبزی و درختانی بود که از میوه پر شده بود ، برای ساکنان آلماتی نوستالژیک بود. با این حال ، در هرج و مرج استقلال زودهنگام ، اجرای ملایم و تخریب توسعه دهندگان غیر اصولی ، زیبایی های طبیعی آلماتی را از بین برد. باغهای كامل برای جابجایی اقامتگاههای نخبه كلاهبرداری شد و دود مهیجی می آمد تا جای هوای تمیز شهر را بگیرد.

براساس سازمان بهداشت جهانی ، غلظت ذرات PM2.5 در جو آلماتی هفت برابر بیش از حد توصیه شده آنها است ، واقعیتی که باعث افزایش شرایط تنفسی و آلرژی شده است.

توکایف با نشان دادن اینکه از این س questionsالات کیفیت زندگی آگاه است ، قصد دارد نشان دهد با نگرانی های مردم در ارتباط است.