آمازون ممکن است در اشتباه با قانون FDI هند برای خرده فروشی چند مارک تجاری در اختلاف با Future Retail باشد

آمازون با توجه به شخصیت و همچنین فعالیت ، یک نهاد تجارت الکترونیکی است. این قوانین اجازه نمی دهد سرمایه گذاران مستقیم خارجی در خرده فروشی های چند مارک تجاری به فعالیت تجارت الکترونیکی بپردازند.

آمازون ممکن است در اشتباه با قانون FDI هند برای خرده فروشی چند مارک تجاری در اختلاف با Future Retail باشد

آمازون با توجه به شخصیت و همچنین فعالیت ، یک نهاد تجارت الکترونیکی است. حسن نیت ارائه میدهد دیوید / ویکی مدیا

در اینجا جمله ای به نظر می رسد که در نگاه اول بی ضرر و با دیوان سالاری همراه است ، ممکن است چندین بار خوانده و دوباره خوانده شود و در هفته های آینده مورد تفسیر دقیق قانونی قرار گیرد.

“تجارت خرده فروشی ، به هر شکل و با استفاده از تجارت الکترونیکی ، برای شرکت های دارای سرمایه گذاری مستقیم خارجی (سرمایه گذاری مستقیم خارجی) ، که در فعالیت تجارت چند مارک خرده فروشی فعالیت می کنند ، مجاز نخواهد بود”.

این جمله از بند (ix) بخش 5.2.15.4 با عنوان “تجارت خرده فروشی چند مارک تجاری” از سیاست تلفیقی سرمایه گذاری مستقیم خارجی هند است ، یک کتاب قانون چتری که شامل جزئیات جزئیات مقررات سرمایه گذاری خارجی برای بخشهای مختلف هند است.

دفن شده در صفحه 55 از این صفحه 108 صفحه ای ، که در 15 اکتبر ، 2020 به روز شده است ، این شرط است که ، prima facie ، هر نهاد خارجی را با فعالیت تجارت الکترونیکی در سرمایه گذاری در خرده فروشی چند مارک خشت و ملات هند منع می کند. بخش

تلاش خرده فروشی آنلاین Amazon.com Inc برای خنثی کردن تصمیم Future Retail Limited (FRL) مبنی بر فروش خرده فروشی ، عمده فروشی و تدارکات و برخی مشاغل دیگر به اعتبار 24،713 کروری به Reliance ، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

آمازون در تاریخ 25 اکتبر با صدور دستور موقت از داور اضطراری در مرکز داوری بین المللی سنگاپور (SIAC) از Future Group خواست تا برنامه های فروش خود را تا زمان صدور رای نهایی در دادگاه داوری به Reliance Group ادامه دهد.

آمازون با این استدلال که معامله Reliance-Future به معنای نقض قراردادی است ، به SIAC مراجعه کرده است ، زیرا غول تجارت الکترونیکی با دفتر مرکزی ایالات متحده سهام غیر مستقیم در تجارت خرده فروشی آجر و ملات FRL را در اختیار دارد.

در مرکز این اختلاف 49 درصد سهام آمازون در یکی از شرکت های بدون لیست Future ، Future Coupons Limited (FCL) است که سال گذشته خریداری کرده است. Future Coupons 9.8 درصد سهام FRL را در اختیار دارد.

این یک سوال بسیار مناسب در مورد روح و قصد سرمایه گذاری آمازون در FCL و تلاش مداوم آن برای کنار گذاشتن معامله Future-Reliance ایجاد می کند. آیا آمازون قصد دارد وارد فضای خرده فروشی آجر و ملات شود ، یا این سرمایه گذاری ها و تلاش های قانونی اقداماتی تاکتیکی با هدف شکستن رقابت برای حفظ یک بازیکن غالب در یکی از سریعترین رشد خرده فروشی های جهان است؟

Future Retail به رهبری کیشور بیانی دادگاه عالی دهلی را علیه آمازون جابجا کرده تا از مداخله آن در معامله Reliance-Future جلوگیری کند. از طرف دیگر ، آمازون به دنبال مداخله فوری هیئت بورس و اوراق بهادار هند (سبی) و کمیسیون رقابت هند (CCI) برای جلوگیری از انجام معامله است.

دادگاه عالی دهلی در حال استماع آمازون در مورد ادعای Future Retail است که می خواهد گروه ایالات متحده را از برخورد با Sebi و CCI در برابر معامله منع کند.

هر سه نفر – FRL ، FCL و Reliance – ادعا کردند که اگر ادعای آمازون مبنی بر اینکه به طور غیرمستقیم با سرمایه گذاری در FCL در FRL سرمایه گذاری کرده است پذیرفته شود ، قوانین موجود FDI را برای خرده فروشی های چند مارک در هند نادیده می گیرد.

از نظر تفسیر ناب قوانین ، سوال دیگری وجود دارد که ممکن است مطرح شود. آیا می توان مفهوم “یک شرکت گروه” را در مورد Amazon-FCL اعمال کرد ، و آن را قادر می سازد سهام قابل توجهی در Future Retail Limited داشته باشد؟

ادعای آینده این است که Future Retail and Future Coupons Pvt. Ltd دو شرکت جداگانه هستند و آمازون نباید در معامله بین FRL و RIL دخالت کند.

مطابق با سیاست تلفیقی مستقیم سرمایه گذاری مستقیم خارجی از 15 اکتبر ، 2020 ، “” شرکت گروه “به معنای دو یا چند شرکت است که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در موقعیتی هستند که: شرکت، پروژه؛ یا (ii) تعیین بیش از پنجاه درصد اعضای هیئت مدیره در شرکت دیگر. “

تفسیر حقوقی این تعریف تأثیر مهمی بر سیاستگذاری و ازدواجهای بعدی شرکتها در هند با شرکتهای خارجی خواهد داشت. اگرچه در نگاه اول ، به نظر می رسد که آمازون در سمت اشتباه کتاب قانون هند برای خرده فروشی های چند مارک است. آمازون با توجه به شخصیت و همچنین فعالیت ، یک نهاد تجارت الکترونیکی است. این قوانین اجازه نمی دهد سرمایه گذاران مستقیم خارجی در خرده فروشی های چند مارک تجاری به فعالیت تجارت الکترونیکی بپردازند. دادگاهها ، آخرین تماس را خواهند داشت.

نویسنده مشاور ویرایشگر ، شبکه 18 است. بازدیدها شخصی هستند.

افشای: Reliance Industries Ltd. تنها ذینفع Independent Media Trust است که شبکه 18 Media and Investments Ltd.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.