آیا می توانید پس از درخواست بازنشستگی EPS بالاتر از طرح بازنشستگی کارمند خارج شوید؟

طرح بازنشستگی کارمند: امکان خروج پس از درخواست بازنشستگی EPS بالاتر وجود دارد؟

تصویر نمایشی Thinkstock

سازمان صندوق تامین سرمایه کارکنان بخشنامه ای را در تاریخ 11 اردیبهشت ماه صادر کرد. در این اخطار مقرر شده بود که کارمندان و بازنشستگان واجد شرایط باید رضایت کتبی خود را در یک بازه زمانی سه ماهه ارائه دهند تا وجوه را از حساب صندوق تأمین کارکنان خود (EPF) به حساب طرح بازنشستگی کارکنان (EPS) منتقل کنند. این بخشنامه عواقب عدم ارائه رضایت کتبی برای انتقال یا واریز وجوه اضافی توسط کارمند یا مستمری بگیر را روشن نمی کند. علاوه بر این، اگر رضایت نامه کتبی در بازه زمانی سه ماهه داده نشود، یک سوال مهم ایجاد می کند. سؤال این است که آیا می توان چنین استنباط کرد که EPFO ​​به طور غیرمستقیم فرصتی را برای کارمندان یا بازنشستگان فراهم کرده است تا در صورت عدم تمایل به ادامه آن از گزینه بازنشستگی بالاتر EPS خارج شوند؟

هنگامی که یک کارمند درخواستی برای بازنشستگی EPS بالاتر ارائه کرد، بسیار مهم است که درک کنید که آنها مجاز به خاتمه مشارکت یا انصراف از این طرح نیستند. همانطور که کارشناسان به رسانه ها گفته اند، کسب رضایت نامه کتبی هنگام هدایت یا واریز وجوه به منظور درخواست افزایش مستمری EPS بسیار مهم است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که این نباید به عنوان فرصتی برای خروج از طرح تفسیر شود، زیرا EPFO ​​در مورد این موضوع شفافیت ندارد.

Vaibhav Bhardwaj، شریک IndusLaw، گفت اکونومیک تایمز که بخشنامه 11 مه در درجه اول بر اقداماتی متمرکز است که بازنشستگان واجد شرایط، که قبلاً مبلغ بازنشستگی بالاتری را تحت EPS انتخاب کرده‌اند، باید انجام دهند. از این رو وی بعید به نظر می رسد که در بازه زمانی سه ماهه مذکور به بازنشستگان حق خروج مشخص داده شود.

مقالات مرتبط

چی

EPFO چیست؟ همه چیز درباره سازمان و اهمیت آن برای کارکنان

چی

حقوق بازنشستگی بالاتر تحت EPS می تواند منجر به کاهش سهم EPF شود. چه چیزی میخواهید بدانید

با این حال، اگر بازنشستگان رضایت خود را ارائه نکنند یا در مهلت‌های مشخص شده، موجودی مورد نیاز را واریز نکنند، ممکن است نشان دهد که آنها دیگر علاقه‌ای به گزینه بازنشستگی بالاتر ندارند. وی افزود که جالب است ببینیم اگر بازنشستگان تصمیم به خروج با امتناع از ارائه رضایت یا واریز موجودی مورد نیاز را بگیرند، EPFO ​​چه اقداماتی را انجام خواهد داد.

EPS جزء سیستم EPF در هند است که مزایای بازنشستگی را به افرادی که حداقل 10 سال در EPF مشارکت داشته اند ارائه می دهد. هدف آن تضمین ثبات مالی برای کارکنان پس از بازنشستگی و همچنین در صورت فوت یا از کار افتادگی آنها است. مدیریت EPS تحت صلاحیت EPFO ​​است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام