ارمنستان تسلیم آذربایجان شد | اوراسیا

نخست وزیر نیکول پاشینیان در اوایل 10 نوامبر به وقت ایروان در فیس بوک اعلام کرد ، ارمنستان موافقت کرده است که اقدامات نظامی با آذربایجان فوراً متوقف شود ، و این اصطلاحات را “برای من شخصاً و برای مردم ما غیر قابل گفتن دردناک” خواند.

“من این تصمیم را در نتیجه تجزیه و تحلیل عمیق وضعیت نظامی و ارزیابی افرادی که شرایط را بهتر می دانند ، گرفتم. همچنین بر اساس این اعتقاد که این بهترین راه حل ممکن برای وضعیت فعلی است. “، بر اساس ترجمه انگلیسی که توسط سیویلنت منتشر شده است ، در بیانیه پاشینیان گفته شده است.

ارمنستان هفته ها است که مرتباً قلمرو خود را از دست می دهد. در 8 نوامبر ، آذربایجان اعلام کرد که شوشا ، شهری را که آذربایجانی ها مرکز تاریخی و فرهنگی خود در قره باغ کوهستانی قلمداد می کنند ، دوباره تصرف کرد ، که به نظر می رسد این ضرر مهم ارمنی ها را وادار به قبول شکست کرده است.

در این توافق نامه که توسط پاشینیان ، الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امضا شد ، نیروهای صلح صلح روسیه خواستار گشت زنی در راهرو لاچین متصل به قره باغ با ارمنستان و خروج ارمنستان از سایر مناطق مورد مناقشه خارج از قره باغ هستند.

گفته شد كه ارمنستان كنترل منطقه كلباجار را تا 15 نوامبر و آغدام تا 20 نوامبر واگذار خواهد كرد. ارامنه تا 1 دسامبر از لاچین خارج می شوند ، بجز دالانی به عرض پنج كیلومتر ، این وضعیت مستقیماً به وضعیت قطعات اشاره نمی كرد. مربوط به قره باغ کوهستانی که نیروهای ارمنی همچنان از آن برخوردار بودند ، از جمله پایتخت منطقه ، استپاناکرت.

این توافق نامه همچنین نوعی دالان بین “سرزمین اصلی” آذربایجان و محل استعفا its آن در نخجوان را پیش بینی کرده است ، اما مشخص نبود که آیا این امر مستلزم انتقال هر منطقه است. روسیه و ارمنستان چنین می کنند در این توافق نامه آمده است: “امنیت ارتباطات حمل و نقل را تضمین می کند.”

تعداد نیروهای حافظ صلح روسی تقریباً کمتر از 2000 نفر است و از اولیانوفسک به آنجا منتقل شده اند. رسانه های روسی گزارش دادند که آنها از ساعت 6 صبح به وقت محلی وارد لاچین شدند.

در سخنرانی خود به دنبال امضای توافق نامه ، علی اف گفت که ترکیه نیز در حفظ صلح نقش خواهد داشت ، اما در توافق نامه رسمی هیچ اشاره ای به ترکیه نشده است.

“در بند پنجم بیانیه آمده است:” یک مرکز صلح برای کنترل آتش بس برای افزایش اثربخشی نظارت بر انطباق طرفین با توافق نامه ها در حال ایجاد است. ” علی اف گفت: ارتش روسیه و ترکیه می توانند در این مرکز کار کنند. بنابراین ترکیه رسماً در حل و فصل آینده درگیری و نظارت بر آتش بس نقش خواهد داشت.

ارمنستان و آذربایجان در اوایل دهه 1990 یک جنگ طولانی مدت بر سر منطقه داشتند که باعث کشته شدن دهها هزار نفر و تقریباً 1 میلیون آواره شد. دو طرف هرگز پیمان صلح را امضا نکردند و در 27 سپتامبر سال جاری آذربایجان با حمایت ترکیه کارزاری را برای بازپس گیری سرزمین ها آغاز کرد. روسیه تخمین زده است که این جنگ شش هفته ای باعث کشته شدن هزاران نفر شده است.

در پی تسلیم شدن ، اعتراضات در ایروان آغاز شد و جمعیت کنترل ساختمانهای دولتی را به دست گرفتند و رئیس مجلس را کتک زدند.

س immediatelyالات بلافاصله به آینده دموکراسی ارمنستان معطوف شد.