اولین روز مبادله ارز 2000 روپیه در شهرها شروع دشواری دارد: آنچه بانک ها گفتند

اولین روز مبادله ارز 2000 روپیه در شهرها شروع دشواری دارد: آنچه بانک ها گفتند

هرج و مرج در بانک های سراسر شهرها در روز اول مبادله اسکناس های 2000 روپیه ای. عکس فایل.

اولین روز مبادله یا واریز اسکناس های 2000 روپیه ای با سردرگمی شهروندان در مورد نیاز به کارت های هویت رسمی معتبر مانند PAN یا Aadhaar و فرم های رسمی شروع بدی دارد. شکایاتی در برخی از مکان‌ها ثبت شده است که بانک‌ها از مشتریان می‌خواهند کارت‌های هویتی را به عنوان مدرک ارائه کنند، که نشان‌دهنده عدم وجود سیاست منسجم در بین بانک‌ها است.

با این حال، در بانک‌های دیگر، از مشتریان مدرک شناسایی درخواست نشد، در حالی که بسیاری از مردم در شهرهای مختلف گفتند که از آنها خواسته شده است که آنها را ارائه دهند. بنا بر گزارش ها، بسیاری از بانک ها به طور کلی از تبادل اسکناس امتناع کرده اند و از مردم خواسته اند به جای آن سپرده گذاری کنند.

بزرگترین بانک بخش دولتی کشور، بانک دولتی هند (SBI) در بخشنامه ای رسمی به شعب خود تصریح کرده بود که هنگام مبادله یا سپرده گذاری اسکناس های 2000 روپیه ای نیازی به هیچ فرم یا برگه ای نیست.

مقالات مرتبط

بعد از

پس از اقدام RBI، Zomato می گوید که 72 درصد از قبوض CoD در اسکناس های 2000 روپیه ای پرداخت می شود.

بعد از

پس از اعلام لغو اسکناس های 2000 روپیه ای توسط RBI، مردم برای مبادله ارز به سمت پمپ های بنزین می روند.

بانک کوتاک ماهیندرا گفته است که آنها برای دارندگان غیرحساب درخواست فرم/ مدرک شناسایی دارند. Axis Bank، Standard Chartered، Yes Bank و Bank of India گفتند که آنها هیچ فرم یا مدرک شناسایی را اجباری نمی کنند. اچ‌اس‌بی‌سی و بانک فدرال اعلام کردند که برای افرادی که دارای حساب نیستند، مدرک شناسایی لازم است، اما هیچ فرمی وجود ندارد.

روز دوشنبه، Bank of Baroda گفت که آنها به هیچ فرمی نیاز ندارند اما برای دارندگان غیرحساب به مدرک شناسایی نیاز دارند.

ICICI و HDFC گفته‌اند که از همه مشتریان می‌خواهند فرم‌ها را پر کنند، اما مدرک شناسایی فقط برای دارندگان غیرحساب مورد نیاز است.

بر اساس گزارش NDTV، شعبه کارول باغ بانک ملی پنجاب در دهلی، پوستری را در ورودی نصب کرده است که نشان می دهد برای تبادل اسکناس طبق بخشنامه داخلی بانک، یک سند رسمی معتبر لازم است.

راوی رانجان، مدیر شعبه بانک بارودا در شعبه ورلی در بمبئی، گفت که از مشتریان می‌خواهند فرم‌هایی را با جزئیات اولیه پر کنند تا رکوردی از تعداد کل مشتریان و تعداد اسکناس‌هایی که رد و بدل کرده‌اند داشته باشند.

برای سپرده گذاری در حساب های بانکی، از قبل یک رویه مشخص وجود دارد و نیازی به دستورالعمل جدیدی نیست.

دیروز، فرماندار RBI گفت بانک ها می توانند قوانین خود را دنبال کنند و هیچ رویه ای توسط RBI دیکته نشده است. او بدون اینکه مشخص کند آیا RBI بانک ها را ملزم به درخواست اسناد یا برگه های درخواستی می کند، گفت: بانک ها قوانین موجود خود را برای تبادل ارز و سپرده گذاری دارند.

شاکتیکانتا داس در مورد اینکه اگر برای مبادله یا بازگرداندن اسکناس‌های 2000 روپیه نیازی به شناسنامه نباشد، دولت چگونه بر پول سیاه نظارت می‌کند، گفت: «ما از بانک‌ها خواسته‌ایم رویه موجود خود را دنبال کنند. ما از آنها نخواسته ایم که کاری متفاوت انجام دهند.»

بانک مرکزی هند گفته است که اگر بانکی از مبادله یا پذیرش سپرده اسکناس امتناع کند، مشتری می تواند ابتدا به بانک مربوطه مراجعه کند. اگر بانک ظرف مدت 30 روز پس از طرح شکایت پاسخ ندهد یا اگر شاکی از پاسخ/تصمیم صادر شده توسط بانک راضی نباشد، شاکی می‌تواند شکایت خود را تحت عنوان بانک ذخیره – طرح یکپارچه آمبودزمان طرح کند. RB-IOS)، 2021 در پورتال سیستم مدیریت شکایات RBI (cms.rbi.org.in)» بانک مرکزی اعلام کرد.

شاکتیکانتا داس، فرماندار RBI دیروز گفته بود که مردم برای بازگرداندن یا مبادله اسکناس های 2000 روپیه ای خود عجله نکنند زیرا چهار ماه فرصت دارند تا این کار را انجام دهند. وی با بیان اینکه حتی پس از 30 شهریور نیز این اسکناس قانونی خواهد بود، به مردم اطمینان داد که بانک مرکزی نسبت به نیازهای مردم حساس خواهد بود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام