بدانید چقدر طلا می توانید با یا بدون Aadhaar، PAN proof بخرید

دولت مرکزی مقررات سخت گیرانه تری را در مورد خرید طلا با استفاده از پول نقد با گنجاندن بخش جواهرات و جواهرات در چارچوب قانون جلوگیری از پولشویی (PMLA)، 2002 اجرا کرده است. این تغییر به طور رسمی توسط دولت در 28 دسامبر 2020 اعلام شد. صنعت جواهرات به‌عنوان نهادهای گزارش‌دهنده بر اساس قانون تعیین شده است، که پیروی آنها از هنجارهای «مشتری خود را بشناسید» (KYC) را الزامی می‌کند. این مستلزم نیاز به جمع‌آوری جزئیات PAN یا Aadhaar خریداران برای تراکنش‌های نقدی است که بیش از حد مشخص شده است. علاوه بر این، جواهرسازان موظف هستند معاملات نقدی به ارزشی معادل یا بیش از 10 میلیون روپیه را به دولت گزارش دهند.

تصمیم بانک مرکزی هند (RBI) برای خروج از گردش اسکناس های 2000 روپیه ای منجر به افزایش عجله افراد برای خرید طلا با استفاده از پول نقد، به ویژه اسکناس های 2000 روپیه ای شده است. با توجه به این وضعیت، درک قوانین مربوط به خرید طلا بدون نیاز به ارائه مدرک شناسایی یا کارت PAN مهم است. علاوه بر این، تعیین اینکه آیا محدودیتی در مورد مقدار طلایی که می توان با پول نقد خریداری کرد، وجود دارد یا خیر، حائز اهمیت است، حتی در هنگام ارائه کارت PAN.

از این رو، ممکن است تعجب کنید که حداکثر مقدار طلایی که می توان به صورت نقدی بدون نیاز به ارائه PAN یا Aadhaar در طول معامله خریداری کرد، چقدر است.

محدودیت معاملات نقدی تحت قوانین مالیات بر درآمد

بر اساس قوانین مالیات بر درآمد، محدودیت هایی برای معاملات نقدی وجود دارد که از یک آستانه خاص فراتر می روند. طبق بخش 269ST قانون مالیات بر درآمد، 1961، هر معامله نقدی بیش از 2 میلیون روپیه در یک روز، چه از طرف یک فرد یا در رابطه با یک رویداد یا مناسبت خاص، ممنوع است. بنابراین، اگر جواهرات طلا را با استفاده از پول نقد که بیش از 2 میلیون روپیه در یک روز است خریداری کنید، مقررات مالیات بر درآمد را نقض خواهید کرد. طبق ماده 271D قانون مالیات بر درآمد، دریافت کننده وجه نقد در چنین معامله ای موظف به پرداخت جریمه ای معادل مبلغی است که به صورت نقدی معامله شده است.

PAN/Aadhaar برای خرید جواهرات طلای بیش از 2 میلیون روپیه مورد نیاز است

مگنا میشرا، شریک Karanjawala & Co اکونومیک تایمز قوانین PMLA به افراد اجازه می دهد در صورت رعایت KYC، در معاملات نقدی با ارزش بالا شرکت کنند. اگر فردی جواهرات طلا را به مبلغ 2 میلیون روپیه یا بیشتر خریداری کند، باید جزئیات PAN یا Aadhaar را ارائه دهد، حتی اگر پرداخت به صورت الکترونیکی انجام شود. با این حال، بخش 269 ST قانون مالیات بر درآمد افراد را از شرکت در معاملات نقدی بیش از 2 میلیون روپیه منع می کند. بنابراین، اگر تراکنش، اعم از نقدی یا الکترونیکی، زیر 2 میلیون روپیه باشد، رعایت KYC ضروری نیست.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام