بررسی تویوتا یاریس هاچ بک 2021

البته گفتنی است که این تکنولوژی در خودروی کرایسلر تولیدی سال 1950 نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. شاید وقت آن رسیده که یاریس را یک خودروی کوچک جوان پسند معرفى کنیم. تویوتا یاریس هاچ بک ۲۰۲۰ مخصوص بازار اروپا و آسیا بر پایه پلتفرم Toyota New Global Architecture تویوتا طراحی شده و به تازگی معرفی شده است. کف قابل تنظیم، فضای بار در کف خودرو سیستم مهار بار تویوتا از آپشن هایی است که در صندوق عقب یاریس کراس دیده می شود.در حالی که نمای خارجی به کل متفاوت از یاریس هاچبک است اما طراحی داخلی شباهت بیشتری دارد. صندلیها به خوبی راننده و سرنشین را در بر میگیرند و حتی در سفرهای طولانی، اثری از خستگی دیده نمیشود، اگر چه یاریس پشتی قابل تنظیمی هم دارد که البته در مقایسه با سیستم دیگر مدلها مانند رنو کلیو و فولکس واگن پولو دقت کمتری دارد. البته می توانید در این زمینه از یک تعمیرگاه تویوتا نیز مشورت بگیرید. در گوشه های تنگ تر، من نیز خواستار حمایت کمی بیشتر از جلوی در جلو بودم – شاید جاه طلبانه به نظر می رسید که در حال حاضر بسیار محکم است، اما شما بروید.

چرخ هاى 15 و 16 اینچى براى یاریس در نظر گرفته شده که انتخاب آن ها بستگى به درخواست مشترى و مدل ماشین دارد. صفحه لمسى 4.2 اینچى در مرکز و فرمان 3 شاخه با رنگ سیاه و سفید معروف به پیانو، کابین را چشم نواز کرده اند. تویوتا منبع اگزوز را نیز با یک مدل کم صداتر تعویض کرده تا آرامش مسافران بیشتر از قبل تامین شود. توان ترمز این خودرو نیز توسط دیسک ترمز خنک شونده ی ۳۵۶ میلیمتری در جلو و ۲۹۷ میلی متری در عقب تامین می شود. لرزش پدال ترمز یکی از اولین نشانههایی است که به رانندگان خودروهای سواری زمان تعویض لنت را یاد اوری میکند. تویوتا با انجام تمام این کارها هم چنان به خنک کارى کامل موتور اعتماد ننموده و تمام قطعات از جمله محفظه سیلندر و پیستون را از جنسى مقاوم تر در برابر حرارت ساخته که پدیده ناک اتفاق نیافتد. با وجود کاهش ۴٫۰۶ سانتی متری ارتفاع خودرو، فضای سرِ در اختیار سرنشینان به لطف جانمایی پایین تر صندلی ها، بدون تغییر باقی مانده است. کمربندها نیز دوباره طراحى شده اند تا در زمان ترمزگیرى شدید و یا وقوع تصادف، فشار به قفسه سینه سرنشینان و به خصوص کودکان وارد نکند.

پلتفرم B جدید یاریس با هدف احیای دوباره این خودرو طراحی شده است. مانند جاده، شما می توانید راست بر روی لبه understeer به شما احساس راه خود را از طریق گوشه در حالی که هنوز کشیدن کشش از سطح بدون چرخ خسته کننده، ترمز دوباره به شما اعتماد به نفس، و عملکرد در واقع احساس نمی عمق آن در یک مکان به همان اندازه به عنوان Nürburgring. شما را نمی دانیم، اما چهره مزدا ۳ را حداقل از جلو نسبت به یاریس، بیشتر دوست داریم. درعوض یاریس با چهره اى بسیار محکم تر و قوى تر از گذشته ساخته شده است. در این اتومبیل سعى بر این شده تا با پیشرانه بزرگ تر، به سرعت و شتاب بیشترى دست پیدا کرد و درعین حال روى مساله کیفیت سوارى و هندلینگ آن بسیار کار شده است. تویوتا در نسل جدید یاریس دست مشتریان را در انتخاب رنگ بندى کابین و بدنه بسیار باز گذاشته و مشترى مى تواند رنگ مورد نظر خود را روى هر قطعه اى که تمایل دارد انتخاب کند. فرمان خودرو اگرچه سه شاخه است اما از نظر زیبایی گرافیکی قابل مقایسه با فرمان بسیار ساده میراژ نیست. سبک، GRMN، فاصله دو محور و تعادل بسیار قابل تنظیم – در جایی که بلند کردن دریچه گاز و / یا ترمز سخت به آسانی باعث لغزش پایه عقب می شود – شما را بر روی انگشتان پا نگه می دارد؛ چرا که عواقب آن واقعا با سرعت بالا می آید، اما کنترل ثبات کار خوبی است نگه داشتن آن همه در چک بدون بیش از مقتدر.

تویوتا یاریس یکی از بهترینهای کلاس هاچبک جمع وجور می باشد و برخورداری از کیفیت ساخت بالا، طراحی مناسب و جذابیتهای بصری همواره از نقاط قوت این محصول تویوتا بوده است، با این حال کارخانه تویوتا طبق معمول به فکر راههایی برای جلب رضایت همه اقشار خریداران بوده است. که هیچ تلاشی برای مطابقت با ترمز جلو و صندلی عقب وجود ندارد، همچنین یک حس خاص / فاقد اتاق را تحریک می کند تا قیمت را حتی بیشتر افزایش دهد. اما از طرفی صندلی های عقب فضای نسبتا خوبی دارند و حتی از بسیاری از خودروهای چینی بازار فضای بهتری در قسمت صندلی های عقب داشته باشند. بعد از باز کردن صندوق عقب ، می توانید ارتفاع آن را تنظیم کنید و بسته به دستگاه خود ، می توانید آن را به دو قسمت تقسیم کنید. این خودرو ابتدا در کلاس بدنه هاچ بک عرضه شد و بعد از مدتی مدل هاچ بک آن نیز به بازار عرضه شد.