برنامه های بازنشستگی EPF، PPF و VPF چیست؟ جزئیات داخل

برنامه های بازنشستگی: قبل از انتخاب یک طرح صندوق مشمول، درباره EPF، PPF و VPF بدانید.

تصویر بازنمایی اخبار18

برای همه افراد حقوق بگیر در هند، تهیه برنامه های بازنشستگی به منظور تضمین آینده ای امن مالی، مطابق با موقعیت مالی فعلی، اهداف آینده و ریسک پذیری افراد بسیار مهم است. در مورد آن، چندین طرح بازنشستگی با حمایت دولت وجود دارد که افراد می توانند برای سرمایه گذاری در برنامه های آینده خود استفاده کنند. جدا از گزینه‌های بازنشستگی سنتی، کارمندان می‌توانند انواع مختلفی از صندوق‌های تامینی را نیز انتخاب کنند که به آنها کمک می‌کند تا مقدار زیادی پول پس‌انداز کنند تا بعداً به‌طور کلی پس از بازنشستگی دریافت کنند. در این میان، صندوق تأمین داوطلبانه (VPF)، صندوق تأمین کارمندان (EPF) و صندوق تأمین عمومی (PPF) برخی از انتخاب‌های رایج هستند که نه تنها بازده خوبی را ارائه می‌دهند، بلکه به تحقق اهداف مالی فرد نیز کمک می‌کنند.

با این حال، هر یک از اینها قوانین، معیارها و عوامل خطر جداگانه خود را دارد که افراد باید قبل از انتخاب آنها را در نظر بگیرند. درباره این سه گزینه سرمایه گذاری برای برنامه ریزی بازنشستگی بیشتر بدانید:

صندوق تامین کارکنان (EPF)

یک طرح پس انداز بازنشستگی اجباری که در آن هم کارفرما و هم کارمند مشارکت دارند، EPF بر اساس سهم کارفرمایان و ساختار حقوق کارمندان. به عنوان بخشی از EPF، کارمندان می توانند در طول مدت تصدی خود مبالغ جزئی را برداشت کنند و تنها پس از بازنشستگی می توانند کل مجموعه را دریافت کنند.. این طرح که برای کسانی که به گزینه پس انداز متمرکز بر بازنشستگی نیاز دارند، مناسب است همچنین مزایای مالیاتی را ارائه می دهد.

صندوق تامین عمومی (PPF)

در مورد PPF، کارمندان می توانند حداکثر تا 15 سال با کاهش مالیات به صندوق ها کمک کنند. درست مانند EPF، برداشت جزئی در PPF پس از یک دوره مشخص مجاز است. امتیاز بزرگ این طرح این است که هر دو افراد حقوق بگیر و غیر حقوق بگیر می توانند در PPF سرمایه گذاری کنند.

صندوق داوطلبانه داوطلبانه (VPF)

در حالی که مبلغ کمک ماهانه در صندوق تأمین داوطلبانه ثابت است، کارمندان می توانند مبالغ بیشتری را به صورت داوطلبانه بدهند. این بدان معناست که افراد با دریافت هر نوع درآمد اضافی (پاداش، بهره، درآمد اضافی)، می توانند آن را به VPF خود کمک کنند. اگر افراد پس از یک دوره پنج ساله پول را برداشت کنند، هیچ مالیاتی کسر نخواهد شد.

کدام برنامه بازنشستگی بهتر است؟

هنگام مقایسه سه نوع برنامه بازنشستگی، EPF و VPF تقریباً یکسان هستند، به جز گزینه مشارکت داوطلبانه. در مورد PPF، به کارمندان یک دوره قفل داده می شود اما می توانند برداشت های انعطاف پذیری داشته باشند.

صحبت در مورد مالیات بر روی این طرح ها، میزان بهره به دست آمده تحت اگر در سال مالی برای کارمندان غیردولتی کمتر از 2.5 میلیون روپیه و برای کارمندان دولتی 5 میلیون روپیه باقی بماند، صندوق مشروط کارکنان (EPF) و صندوق داوطلبانه داوطلبانه (VPF) مشمول مالیات نمی شوند. اگر سود از این آستانه ها فراتر رود، سود مشمول مالیات می شود.

از سوی دیگر، سود در مورد صندوق تأمین عمومی (PPF) مشمول مالیات نمی باشد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام

مقالات مرتبط

اینها

این بانک ها نرخ سود سپرده های ثابت خود را اصلاح کرده اند. جزئیات داخل

اینها

EPFO چیست؟ همه چیز درباره سازمان و اهمیت آن برای کارکنان