ترکمنستان: آلمانی ها می آیند!

ترکمنستان پزشکان آلمانی را دوست دارد.

رئیس جمهور فقید ساپارمورات نیازوف مرتباً توسط تیمی از پزشکان مونیخ ویزیت می شد. دکتر هانس میسنر پس از انجام عمل قلب در اواخر دهه 1990 و یا نیازاز ، پیگیریهای بی شماری را در عشق آباد انجام داد و بدون شک برای مشکلات خود پاداش زیادی گرفت.

پس از یک چکاپ در دسامبر 2005 ، مایسنر به طور قابل ملاحظه ای کار کرد به خبرنگاران اطلاع داد اینکه نیازاز در شرایط خوبی قرار دارد و آخرین آزمایشات نیز نتایج “حتی بهتر از آزمایشهای قبلی” را نیز به دست آورده است. ظرف یک سال ، نیازاف از نارسایی گسترده قلبی مرد و مایسنر بیچاره را به حال خود رها کرد نتیجه گرفتن که “پزشکی مدرن نمی تواند روند وقایع را در چنین شرایطی پیش بینی کند.”

سخنان او با ناراحتی مردی که گاوی نقدی را از دور تماشا می کند ، به متخصصان قلب ترکمن اطلاع داد که “این یک ضرر بی بدیل برای من است ، زیرا من یک دوست صمیمی خود را از دست دادم.”

جانشین نیازوف ، قربانقلی بردی محمداف ، این علاقه را به پزشکان مونیخ محکم نگه داشته است. در حالی که دولت ، علیرغم همه محدودیت های سفر مربوط به COVID ، ابروها را در این هفته بالا برد هواپیما در 26 نوامبر از عشق آباد پرواز کرد و بعداً با حمل میهمانان VIP و برخی جعبه های مرموز که ظاهراً حاوی لوازم پزشکی بود بازگشت. مستقر در آمستردام Turkmen.news که همیشه در دیدن این پروازها چشم عقاب دارد ، با استناد به منابع خود گفت دو مینی بوس پر از پرسنل پزشکی سوار بمباردیر چلنجر 870 در مونیخ شدند.

چند روز بعد ، روزنامه Neutral Turkmenistan گزارش داد که چندین نفر از این پزشکان – جراح ارتوپدی Volkmar Jansson ، متخصص مفصل ران و زانو ماتیاس پیچمن، و گونتر دهوم ، متخصص دندان – توسط دانشگاه افتخاری پزشکی پزشکی میرات گاریف به مقامات افتخاری اعطا شده است. کلاوس پرهوفر، یک متخصص غدد غدد که سالها به ترکمنستان سفر کرده است ، با بردی محمداف دیدار کرد برای به اشتراک گذاشتن ارزیابی های درخشان در مورد وضعیت سیستم بهداشتی درمانی ترکمنستان.

حتی برای افراد غیر روحانی ، این یک مکمل خاص عجیب و غریب از متخصصان پزشکی به نظر می رسد. با توجه به شایعات سرسختانه در مورد احتمال ابتلا به بردی محمداف به دیابت ، همکاری مکرر پرهوفر با ترکمنستان بسیار گویا به نظر می رسد. احتمال زیادی وجود دارد که این آلمان ها به سیستم پزشکی ترکمنستان کمک نمی کنند بلکه به رهبری ترکمن کمک می کنند.

در مورد بقیه مردم ، آنها خودشان هستند. دولت همچنان به رد حضور COVID-19 ادامه می دهد ، اگرچه این به معنای اجرای اقدامات پیشگیرانه نیست. حتی کمپین های اطلاعات ایمنی نیز وجود دارد.

اما به عنوان سرویس ترکمنستان رادیو آزادی ، رادیو آزتلیک ، گزارش شده در 23 نوامبر ، کارگران دولت در استانهای Lebap برای تأمین بودجه تولید پوسترهایی که به مردم هشدار می دهند در مورد خطرات COVID-19 ، پول خود را سرفه می کنند. برخی از این وجوه همچنین باید در آگهی های مربوط به بیست و پنجمین سالگرد اعلام بی طرفی ترکمنستان استفاده شود. آزتلیک ادعا کرد ، هر کسی که حاضر به اهدا نباشد ، ممکن است اخراج شود.

حتی اگر به طور رسمی دفاتر دولتی برای ویروس کرونا ، وزارتی و سایر ادارات وجود ندارد شروع به نصب کرده اند لامپهای میکروب کش که از اشعه ماورا بنفش ساطع می کنند. برای هر مورد و سازمان امنیت و همکاری در اروپا دارد دوره های برگزار شده که شامل راهنمایی برای کارکنان زندان در مورد چگونگی جلوگیری و مهار گسترش احتمالی COVID-19 بود.

اتفاقاً سازمان بهداشت جهانی که ضعیف متعهد ماهها پیش برای کمک به بررسی اینکه آیا ترکمنستان واقعاً بدون ویروس کرونا است ، در پاسخ به درخواستهای Eurasianet برای اطلاعات در مورد یافته های خود موفق نشده است.

در حقیقت ، اگر حساب های Turkmen.news موردی برای گفتن باشد ، ویروس کرونا ممکن است آخرین نگرانی در ذهن بسیاری از مردم باشد. 27 آبان مقاله در مورد گزارش کمبود نان بیشتر در روستاهای استان مری صحبت کرد. نان ها به طور فزاینده ای در فروشگاه های دولتی جیره بندی می شوند. و هر کسی که از وضعیت شکایت کند با قرار گرفتن در پایین لیست دریافت کنندگان واجد شرایط جیره نان مجازات می شود.

حتی پایتخت نیز مصون نیست. نان به مقدار کم به فروشگاه های ایالتی تحویل داده می شود و کیفیت آن به قدری ضعیف است که ظرف یک روز غیر قابل خوردن می شود.

حتی رژیم چشم پوشی نیز تشخیص می دهد که بخش کشاورزی برای هدف مناسب نیست ، اگرچه راه حل های پیشنهادی آن بسیار ضعیف و جزئی است ، اما بعید است تأثیر زیادی بگذارد. در 26 نوامبر ، Esenmyrad Orazgeldiyev ، معاون نخست وزیر با حق بیمه برای کشاورزی ، گفت جلسه هیئت دولت در مورد برنامه های جدید اجاره زمین های دولتی به کشاورزان. به تولیدکنندگان اجاره 99 ساله داده می شود و به شرط آنکه سهمیه دولتی گندم ، پنبه و سایر محصولات را برآورده کنند ، به آنها اجازه داده خواهد شد که حداکثر 30 درصد از زمین را برای هر منظور دیگری که سودآور و مفید می دانند استفاده کنند.

این نوع کارها به عنوان ضربه ای برای کارآیی و تنوع در نظر گرفته می شود ، اما محدود کردن یک حق بیمه که سیستم سهمیه دولتی بسیاری از کشاورزان را به آن محکوم می کند ، چیزی بیش از یک اقدام نیمه تمام است.

منات ، واحد پول ترکمنستان ، نشانه های بیشتری از فشار دیررس را نشان می دهد. Chronicles of Turkmenistan مستقر در وین ، که بولتن های هفتگی نرخ واقعی در بازار سیاه ، گزارش شده در تاریخ 29 نوامبر دلار به 26.6 منات فروخته می شود که نسبت به هفته قبل 4 درصد افزایش نشان می دهد. و این نرخ تقریباً هر هفته در اواخر کاهش می یابد. (نرخ رسمی به سختی در 3.5 دلار حفظ می شود).

رادیو آزتلیک دارد پیشنهادی این روند ممکن است به دلیل تشدید ناگهانی آزار و اذیت پلیس مبادله کنندگان غیرقانونی پول باشد. اگرچه درک اینکه چرا این اتفاق می افتد ، در جعبه سیاه ترکمنستان غیرممکن است. همانند گذشته در ازبکستان همسایه ، بازار سیاه ارز در نهایت توسط ارقام مناسب در ساختارهای امنیتی کنترل می شود ، بنابراین تعقیب و گریز معامله گران ممکن است نشان دهنده نزاع باشد.

در یک پیشرفت مثبت تر ، ترکمنستان متعهد شده است که برق را به ازبکستان همسایه که برخی از آنها را تجربه کرده است ، ادامه دهد مشکلات تأمین نیرو برای جمعیت آن. روزانه نقل می کند وزارت انرژی در تاشکند گفته است که قصد دارد 18 میلیون کیلووات ساعت برق وارد کند ، البته بدون تعیین یک بازه زمانی.

تواریخ پس زمینه را اضافه می کند در واقع ترکمنستان از دسامبر سال 2019 برق را به ازبکستان تحویل می داد ، اما پس از تصادف در خط انتقال نیروگاه برق در ماری به پست سردار ، عملیات در ماه اکتبر قطع شد.

در خبرهای دیگر انرژی منطقه ای ، گفته می شود قزاقستان در حال مذاکره با ترکمنستان برای خرید گاز طبیعی برای استفاده در پایتخت خود ، نور سلطان است. روزنامه دلووی قزاقستان گزارش شده که هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است ، اما برنامه این است که 300 میلیون متر مکعب گاز از طریق گاز انتقال یابد خط لوله ساریارکا در سال 2021

این معاملات ضد شهودی – ازبکستان از نظر تئوری باید توانایی تأمین نیازهای برق خود را داشته باشد و قزاقستان از طریق گاز غرق شده است – نکته جالب توجهی در رابطه با کارآیی های سودمند متقابل است که می تواند با یکپارچگی منطقه ای بیشتر حاصل شود.

سرانجام ، جو بایدن می تواند آرام باشد. ادعای وی درباره وضعیت رئیس جمهور منتخب در ایالات متحده هنوز هم ممکن است در ذهن برخی از هموطنانش زیر سوال برود ، اما بردی محمدوف صحبت کرده است در تاریخ 29 نوامبر ، رهبر ترکمنستان اعزام کرد باید یادداشت تبریک بگویید در مورد پیروزی وی در انتخابات ابراز خوشبینی کرد که “دوستی و درک متقابل” کشورهایشان به پیشرفت ادامه خواهد داد.