خرید گندم FCI 30 درصد در 18.37 تن افزایش یافت

شرکت غذای هند (FCI) و سازمان های دولتی ایالتی بیش از 18.37 میلیون تن (MT) گندم را در روز سه شنبه خریداری کردند که 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

یک مقام آگاه گفت که روند تدارکات به دلیل تاخیر در برداشت محصولات به تعویق افتاد، اما در هفته گذشته سرعت خود را افزایش داد و از 18.37 تن گذشت.

فایننشال اکسپرس به نقل از منابعی اعلام کرد: خرید گندم از کشاورزان توسط آژانس ها در روز چهارشنبه از 19 تن در مقابل کل خرید 18.79 تن غله در کل فصل گذشته (آوریل تا ژوئن 2022) عبور خواهد کرد.

تدارکات گندم در شش ایالت تا 31 می تمدید شد. مرکز می گوید برای کمک به کشاورزان حرکت کنید

چرا دولت به خرید برنج و گندم به صورت گسترده ادامه می دهد اما محصولات غذایی را نادیده می گیرد؟

بر اساس داده ها، خرید گندم دولت در سال بازاریابی 2022-23 با 53 درصد کاهش به 182 هزار تن رسیده است.

آژانس Nodal برای امسال 341 لک تن از جمله 132 لک تن از پنجاب را هدف گذاری کرده است. در میان شرکت‌کنندگان عمده در جبه‌های تدارکاتی FCI، بیشترین مشارکت‌کننده پنجاب است، جایی که آژانس نودال 8.35 تن گندم خریداری کرده است. در حالی که ارقام برای هاریانا و مادهیا پرادش به ترتیب 5.26 تن و 4.6 تن است.

عملیات MSP برای خرید گندم تاکنون به نفع 1.85 میلیون کشاورز بوده است. به گزارش FE، در مقابل 38,772,188 کرور روپیه که باید به کشاورزان برای خرید گندم پرداخت شود، سازمان های دولتی 23,019 کرور روپیه پرداخت کرده اند.

وی ادامه داد: در پرداخت MSP در مقابل خرید گندم به کشاورزان به دلیل موضوع تحمیل افت ارزشی که توسط وزارت غذا بر اساس هنجارهای تدارکاتی تسهیل شده تحمیل شده است، برخی از ایالت ها قول داده اند که زیان ارزش تحمیلی را به کشاورزان پرداخت کنند. توسط آژانس‌ها،» یکی از مقامات وزارت غذا به FE گفت.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام