دادگاه عالی درخواست تجدید نظر Chanda Kochhar علیه اخراج به عنوان مدیرعامل بانک ICICI را رد کرد

دادگاه عالی در حال رسیدگی به فرجام خواهی کوچار درمورد حکم دادگاه عالی بمبئی بود که با استناد به اینکه این اختلاف از قرارداد خدمات شخصی ناشی می شود ، وی ادعای وی را در مورد فسخ را رد کرده بود.

دادگاه عالی درخواست تجدید نظر Chanda Kochhar علیه اخراج به عنوان مدیرعامل بانک ICICI را رد کرد

تصویر پرونده چندا کوچار. PTI

دهلی نو: دادگاه عالی روز سه شنبه فرجام خواهی چاندا کوچار را علیه حکم دادگاه عالی بمبئی که ادعای وی را در مورد پایان کار خود به عنوان مدیر عامل و مدیرعامل بانک ICICI رد کرده بود ، رد کرد و گفت این موضوع در قلمرو یک بانک خصوصی و کارمند است.

نیمکت به ریاست دادگستری سانجی کیشان کائول گفت: “متأسفیم ، ما تمایلی به دخالت در دستور دادگاه عالی نداریم.”

نیمکت اظهار داشت ، این امر در قلمرو بانک و کارمند خصوصی است.

دادگاه عالی در حال رسیدگی به فرجام خواهی کوچار علیه دستور 5 مارس دادگاه عالی بود که درخواست وی را در مورد فسخ به عنوان مدیرعامل و مدیرعامل بانک ICICI رد کرده بود ، در حالی که اشاره کرد این اختلاف از قرارداد خدمات شخصی ناشی می شود.

دادگاه عالی ادعای بانک را پذیرفت که ادعای کوچار قابل نگهداری نیست زیرا این اختلاف قراردادی بود و مربوط به یک نهاد خصوصی بود.

در جریان بحث و گفتگو در برابر دادگاه اوج ، موکول روهاتگی ، وکیل مدافع ارشد ، که برای کوچار ظاهر شد ، گفت که دادگاه عالی ادعای وی را به دلیل قابلیت نگهداری رد کرده است.

من (کوچار) دکتر بانک ICICI بودم ، اما بانک استعفای قبلی من را فراخواند و آن را به فسخ تبدیل کرد ، افزود: “این اشتباه بود زیرا خلاف هنجارها بود.”

روهاتگی گفت که استعفای کوچار به خاتمه تغییر یافت و تصویب قبلی وجود ندارد.

RBI تحت تعهد بود. شما نمی توانید استعفا را به فسخ تبدیل کنید. وی گفت که هیچ فسخ وجود ندارد زیرا تصویب قبلی طبق این ماده وجود ندارد.

نیمکت مشاهده کرد: “تا آنجا که ما متوجه شدیم ، این RBI است که می تواند موضوع را با بانک مطرح کند. شما در یک بانک خصوصی مشغول به کار بودید. RBI باید با بانک معامله کند و گفت که هیچ تصویبی گرفته نشده است.”

روهاتگی گفت برای طبقه خاصی از کارمندان ، تأیید قبلی لازم است.

نیمکت به روهاتگی گفت: “شما قضاوتی را به ما نشان دهید كه می گوید شما نقشی دارید ، پس دادخواست كتبی شما قابل نگهداری است.”

پس از آنکه روهاتگی به برخی قضاوت ها اشاره کرد ، نیمکت گفت: “RBI تأیید پس از عمل داده است. شما می گویید تصویب قبلی وجود نداشته است.
شما می گویید که این روش مناسب نیست. تمام شکایت شما علیه بانک خصوصی است. هیچ شکایتی با RBI وجود ندارد. “

به این منظور ، روحاتی گفت: “نه. تمام شکایت من علیه RBI است.”

وی گفت اگر RBI تصویب نمی کرد ، فسخ کوچار باطل می شد.

روحتگی استدلال کرد که در مورد شهرت من (کوچار) چه می شود.

نیمکت مشاهده کرد: “اگر اعتبار شما خدشه دار شود و اشتباه باشد ، می توانید خسارت دریافت کنید.”

روهاتگی گفت که همه چیز نمی تواند خسارت باشد و از RBI می توان در مورد تأیید آن توضیح داد زیرا RBI صلاحیت تصویب بعد از عمل را ندارد.

کوچار ماه ها پس از آنکه داوطلبانه دومین وام دهنده بخش خصوصی را ترک کرد از بانک ICICI منصرف شد.

بانکدار سابق ، دادگاه عالی بمبئی را در تاریخ 30 نوامبر 2019 منتقل کرده بود و “خاتمه” استخدام خود را توسط بانک ICICI به چالش کشیده بود.

او در دادگاه عالی ادعا کرده بود که بانک نیز پاداش او را رد کرد و تمام پاداش ها و گزینه های سهام را بین آوریل 2009 و مارس 2018 پس داد ، به دلیل ادعای نقش خود در اعطای وام های خارج از نوبت به گروه Videocon که ظاهرا به نفع شوهرش Deepak بود کوچار

وکیل او قبلاً در دادگاه عالی استدلال کرده بود که فسخ او چند ماه پس از آن صورت گرفت که بانک استعفای داوطلبانه وی را در 5 اکتبر 2018 تأیید کرد و بنابراین ، فسخ “در قانون غیرقانونی ، غیرقابل تحمل و ناپایدار است”.

بانک ICICI پس از آن اظهارنامه مبایعه نامه ای ارائه کرده است ، و ادعا می کند که تخفیف های دادخواست قابل نگهداری نیست و شایسته است که رد شود زیرا ICICI یک بانک خصوصی است و براساس قانون شرکت ها اداره می شود ، نه دولت یا سازمان آن.

در 20 نوامبر ، اداره اجرای احكام (ED) به دادگاه اوج اطمینان داده بود كه در مورد پرونده پولشویی جداگانه ای هیچگونه اقدام قهری علیه Chanda Kochhar انجام نخواهد داد.

وکلای عمومی توشار مهتا به دادگاه اوج گفته بود که ED هیچ قدم قهری در پیگیری پرونده اجرای گزارش === گزارش اطلاعات (ECIR) ثبت شده در پرونده وام گروه ICICI Bank-Videocon نخواهد برد. ECIR معادل FIR پلیس است.

ED اخیراً علیه Chanda Kochhar ، Deepak Kochhar و مروج گروه Videocon Venugopal Dhoot به اتهامات پولشویی برگه ای متهم کرده است.

کوچارها ، ظوت و دیگران این ادعاها را رد کرده اند.

ED به اتهامات پولشویی علیه کوچارها و نهادهای تجاری آنها به دلیل “تحریم غیرقانونی وامهایی به مبلغ 1875 کرور روپیه به گروه شرکتهای Videocon” پرداخت.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.