دادگاه عالی رسیدگی به درخواست های مربوط به طرح توقف وام را به 5 نوامبر موکول کرد

این ادعاها مربوط به اخذ سود بانکی از EMI است که پس از استفاده از طرح توقف وام RBI از 1 مارس تا 31 اوت توسط وام گیرندگان پرداخت نشده است.

دادگاه عالی رسیدگی به درخواست های مربوط به طرح توقف وام را به 5 نوامبر موکول کرد

تصویر پرونده دادگاه عالی هند. PTI

دهلی نو: دادگاه عالی روز سه شنبه به جلسه 5 جلسه دادخواست مربوط به اخذ سود با سود توسط بانکها در EMI که توسط وام گیرندگان از طرح توقف وام RBI با توجه به این طرح پرداخت نشده است ، به 5 نوامبر موکول شد. کووید -19 پاندمی.

بانک ذخیره هند و وزارت دارایی قبلاً استشهادات اضافی جداگانه ای را در دادگاه اوج ثبت کرده اند و می گویند بانک ها ، م institutionsسسات مالی و غیر بانکی تا 5 نوامبر تفاوت بین سود مرکب و ساده جمع آوری شده را به حساب وام گیرندگان واجد شرایط می برند. در مورد وام های حداکثر 2 کروری در طول دوره طرح توقف.

دادستان توشار مهتا از دادستان اشوک بوشن ، R Subhash Reddy و MR Shah درخواست کرد که جلسه دادرسی در مورد توقف وام به تعویق بیفتد زیرا او در این زمینه مشغول بحث از طرف مرکز در سایر موارد مربوط به پروژه Central Vista است. .

افسر قانون گفت: “این موارد توقف دیروز ذکر شد اما امروز مطرح شد. من خواهان تعویق موقت هستم ، زیرا پرونده ای (Central Vista) دارم که در آن بحث خواهم کرد.”

نامه ای که خواستار به تعویق انداختن جلسه دادرسی در این پرونده بود نیز توسط آنیل کتیار ، وکیل دادگستری ، برای مرکز به طرفین و نیمکت نشین منتشر شد.

دادگاه عالی به این درخواست پذیرفته و جلسه رسیدگی به درخواستها از جمله دادخواست ارائه شده توسط Gajendra Sharma را در 5 نوامبر به تعویق انداخت.

این درخواست ها مربوط به اخذ سود بانکی از EMI است که پس از استفاده از طرح توقف وام RBI از 1 مارس تا 31 اوت ، توسط وام گیرندگان پرداخت نشده است.

پیش از این ، RBI مبایعه نامه را ارائه داده و گفته بود كه از همه بانك ها ، م institutionsسسات مالی و غیر بانكی خواسته است “اقدامات لازم” را برای اعتبار دادن به حساب وام گیرندگان واجد شرایط ، تفاوت بین سود مرکب و ساده وام های حداكثر 2 کرور روپیه در طول طرح توقف.

پیش از این ، دولت مرکزی به دادگاه اوج گفته بود که از وام دهندگان خواسته شده است که تفاوت بین سود مرکب و ساده وام های وام های حداکثر 2 کرور روپیه را در طول طرح توقف وام های RBI تا 5 نوامبر به حساب وام های واجد شرایط ببندند. .

دولت گفته بود كه وزارتخانه طرحی را صادر كرده است كه بر اساس آن موسسات وام دهنده این مبلغ را در حساب وام گیرندگان برای دوره توقف وام 6 ماهه كه پس از کووید -19 وضعیت همه گیری

در 14 اکتبر ، دادگاه اوج مشاهده کرد که مرکز باید “در اسرع وقت” معافیت از بهره وامهای تا سقف 2 کرور روپیه تحت طرح مهلت قانونی RBI را اجرا کند و گفته بود که دیوالی مرد عادی در دست دولت است.

RBI در 27 مارس بخشنامه ای را صادر كرد كه به م institutionsسسات وام دهنده اجازه می دهد تا مهلت پرداخت اقساط وام های مدت دار را كه به دلیل همه گیری بین 1 مارس ، 2020 و 31 مه 2020 به سر می برند ، اعطا كنند. بعداً ، مهلت قانونی تا 31 اوت سال جاری تمدید شد.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.