درآمد GST برای دومین ماه متوالی با بیش از 1.04 لور کرور در ماه نوامبر از تریلیون مارک عبور کرد

با 1.04،963 کرور روپیه ، مجموعه های نوامبر 2020 بالاتر از کرورهای 1.03 لاریی ثبت شده در نوامبر 2019 بود ، اما 192 کرور کمتر از کلکسیون های اکتبر 2020 بود

دهلی نو: مجموعه های GST در نوامبر نسبت به مجموعه های سال قبل برای سومین ماه متوالی رشد نشان دادند ، این نشانه هایی است که اقتصاد پس از یک قفل سخت ادامه می دهد.

وزارت مالیه روز سه شنبه در بیانیه ای گفت: مجموعه مالیات فروش کالاها و ارائه خدمات در ماه نوامبر 1.04،963 کرور وارد شد.

این مجموعه ها بالاتر از 1.03 کرور روپیه ثبت شده در نوامبر 2019 بودند اما 192 کرور روپیه کمتر از مجموعه های اکتبر 2020 بودند.

مجموعه مالیات کالاها و خدمات (GST) ، که به طور مستقیم وضعیت فعالیت اقتصادی را منعکس می کند ، در آوریل پس از آنکه دولت برای جلوگیری از گسترش دامنه قفل در سراسر کشور اقدام به تحمیل قفل در سراسر کشور کرد ، به کمترین میزان 32172 کرور سقوط کرد. ویروس کرونا .

کاهش بعدی محدودیت های قفل به افزایش مجموعه ها کمک کرد. این مجموعه ها در سپتامبر و ماه گذشته شاهد رشد سال به سال بودند و از مرز روانشناسی 1 لک کرور عبور کردند. نوامبر دومین ماه متوالی است که درآمد GST از یک لور کرور بالاتر است. کرور یک لک یک تریلیون است.

رشد سالانه مجموعه های GST در نوامبر 1.4 درصد بود در حالی که در ماه های اکتبر و سپتامبر به ترتیب 10 و 4 درصد بود.

“مطابق با روند اخیر بهبود درآمد GST ، درآمد ماه نوامبر 2020 1.4 درصد بیشتر از درآمد GST در ماه مشابه سال گذشته است. در طول ماه ، درآمد واردات کالا 4.9 درصد بیشتر بود و درآمد حاصل از معاملات داخلی (از جمله واردات خدمات) 0.5 درصد بیشتر از درآمد حاصل از این منابع در ماه مشابه سال گذشته است “.

درآمد ناخالص GST که در ماه نوامبر سال 2020 جمع آوری شد ، 1،04،963 کرور بود که از این مقدار GST مرکزی 19،189 کرور و GST ایالتی 25،540 کرور بود. در این بیانیه آمده است که IGST 51،992 کرور روپیه ، شامل 22،078 کرور وارداتی برای واردات کالا و مبلغ 8242 کرور روپیه ، شامل 809 کرور وارداتی کالا برای واردات کالا است.

هفته گذشته ، منابع در وزارت دارایی گفتند که افسران GST 25000 مالیات دهنده برتر را شناسایی کرده اند که اظهارنامه GST را در ماه اکتبر ثبت کرده اند اما این کار را برای ماه نوامبر انجام نداده اند. تا 28 نوامبر ، 80 درصد بازده GST برای آن ماه ثبت شد.

طبق قوانین GST ، برای تجهیزات تهیه شده در ماه اکتبر انتظار می رفت که بازدهی GSTR-3B تا 20 ، 22 و 24 نوامبر به صورت متناوب ثبت شود. انتظار می رود کسانی که سالانه بیش از 5 کرور گردش مالی دارند ، GSTR-3B خود را تا 20 ماه ماه ثبت کنند.

درآمد GST در 8 ماه از 12 ماه مالی 2019-20-20 بالغ بر 1 لور کرور بود. با این حال ، در مالی فعلی ، درآمد حاصل از ضربه است کووید -19 قفل شدن و در نتیجه کاهش اقتصاد.

درآمد در آوریل 32172 کرور ، ماه مه (62151 کرور) ، ژوئن (90،917 کرور) ، جولای (87،422 کرور) ، آگوست (86،449 کرور) ، سپتامبر (95،480 کرور) ، اکتبر (1،05،155 کرور) بود ) و نوامبر (104963 کرور روپیه).

آدیتی نایار ، اقتصاددان اصلی ICRA ، درمورد این اعداد گفت که اگرچه افت ماهانه ماهانه مجموعه های GST در نوامبر 2020 نسبت به ماه قبل دلسرد کننده است ، اما کاهش شدید سالانه آنها (سال به سال) رشد در این دو ماه را می توان به اثر پایه ، مربوط به تغییر در تاریخ های جشن نسبت داد.

“از یک نکته مثبت ، میانگین سرعت رشد در مجموعه های GST در اکتبر-نوامبر سال 2020 در حد متوسط ​​6 درصد بود. روند مربوط به پایداری تقاضا در داده های مجموعه های GST برای دسامبر 2020 مشخص تر خواهد بود ، که برای معاملات انجام شده در ماه نوامبر سال 2020 باشد “، نایار گفت.

ابیشک جاین ، شریک مالیاتی EY ، گفت که دومین ماه متوالی جمع آوری 1 کرور کرار به علاوه ، مسلماً نشان دهنده ادامه بهبود اقتصادی است و کمی بیشتر از ماه مشابه در سال گذشته ، این مجموعه بسیار دلگرم کننده است. “این امر همچنین باید در مهار کمبود مجموعه های GST که به دلیل همه گیری ایجاد شده است ، کمک کند.”

نایار همچنین اظهار داشت: تعدیل شدید رشد تولید اسکناس های راه الکترونیکی GST در ماه نوامبر نسبت به ماه قبل از تأثیر تغییر روزهای کاری مربوط به تغییر در تقویم جشن حکایت دارد.

جین اضافه کرد: “متوسط ​​رشد صورتحساب های الکترونیکی GST در اکتبر-نوامبر 2020 از ماه سپتامبر 2020 فراتر رفت ، که دلگرم کننده است.”

مدیر عامل ارشد Deloitte India MS Mani گفت: روند بهبود مجموعه ها سه ماه متوالی به بازگشت ثبات در فعالیت های اقتصادی در سراسر کشور اشاره دارد و انتظار می رود که این روند در ماه های آینده پایدار باشد.

“با این حال ، در ایالات کلیدی مانند Maharashtra ، UP ، دهلی ، کارناتاکا ، Telengana کاهش مجموعه وجود دارد که می تواند نشان دهد که احیای فعالیت های اقتصادی در سراسر کشور یکسان نبوده است ، مانند گجرات ، AP ، تامیل نادو ، بنگال غربی ، ادیشا در همین مدت افزایش مجموعه را ثبت کرده است. “

رهبر مالیات غیرمستقیم رهبر PwC هند ، پراتیک جین گفت که این روند همچنان این باور را تقویت می کند که اقتصاد به سرعت بهبود می یابد.

“اکنون که فصل جشنواره به پایان رسیده است ، باید دید که آیا مجموعه دسامبر نیز پر رونق است. جنبه دلگرم کننده دیگر افزایش تدریجی تعداد بازگشت GST است که اکنون ثبت شده است که نشان می دهد سطح انطباق کلی با افزایش استفاده از فناوری و ابتکاراتی مانند فاکتور الکترونیکی توسط دولت “، جین گفت.

راجر بوز ، شریک Shardul Amarchand Mangaldas & Co ، گفت که به احتمال زیاد مجموعه ها برای باقیمانده سال مالی در این سطح خواهد بود. وی افزود: “جمع آوری مالیات قوی ، خطر لغزش مالی را کاهش می دهد ، به ویژه در زمانی که اقتصاد یکی از بدترین مراحل خود را پشت سر می گذارد ، و این باید آهی برای دولت باشد.”

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.