در اینجا نگاهی به EAEU: معمای قاچاق است

مرد برجسته روسیه در اتحادیه اقتصادی اوراسیا ماه گذشته یک تابوی ناخوشایند را در مورد اتحادیه تجاری مطرح کرد.

به گفته سرگئی گلازیف ، منطقه گمرکی پر از تقلبی است.

“ما در حال آماده سازی بسیاری از قوانین هنجاری هستیم ، اما وقتی صحبت از اجرا می شود ، همه چیز خوب پیش نمی رود” گفت گلازیف ، که عنوان رسمی وی وزیر ادغام و اقتصاد کلان در کمیسیون اقتصادی اوراسیا ، نهاد دائمی اتحادیه اروپا است.

این نمی تواند کمک کند که دفاعیات EAEU ضعیف به نظر برسد.

گزارشی در روزنامه دولتی روسیه Rossiskaya Gazeta منتشر شد گزارش در 7 اکتبر حدس زدند که قاچاق سیگار به قرقیزستان ممکن است برای اعضای EAEU مجموعاً 1 میلیارد دلار درآمد تعرفه از دست رفته داشته باشد. در نتیجه سیگارهای صربستان ، تاجیکستان و مناطقی از خاورمیانه در قرقیزستان در حال تولید است.

سیگارها به طور غیرقانونی در داخل اتحادیه به طور عمده به ضرر روسیه است. از هر چهار پاسخ دهنده یک پاسخ اخیر نظر سنجی که توسط مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه یا VCIOM انجام شد ، اعتراف کرد که آنها برای پس انداز پول سیگارهای قاچاق خریداری می کنند. از هر سه نفر یک نفر گفت که به سیگارهایی با برچسب زدن به زبان های خارجی برخورد کرده اند. به گفته یک خبرگزاری اسپوتنیک ، زبانهای مورد بحث گزارش از 23 اکتبر ، متشکل از بلاروس ، ارمنستان ، قزاقستان است – به عبارت دیگر ، زبانهای سایر اعضای اتحادیه گمرکی.

قاچاق سیگار به روسیه تنها در سال 2021 افزایش می یابد ، زمانی که دولت افزایش 20 درصدی هزینه های مالیات غیر مستقیم را برای محصولات دخانیات اعمال می کند. اما امید این است که این روند تا سال 2024 کاهش یابد یا معکوس شود ، زمانی که اعضای EAEU تحت توافق متقابل ملزم به مالیات بر کالاهای توتون و تنباکو خود شوند به گونه ای که قیمت ها بیش از 20 درصد از کشوری به کشور دیگر متفاوت نباشد.

البته این ممکن است اعضای فقیر اتحادیه مانند قرقیزستان را مجبور کند که سیگارها را برای بسیاری از مردم این کشور غیرقابل تحمل کند ، که این امر می تواند یک بار دیگر قاچاق را تحریک کند.

همه اینها با توجه به درام بالایی که در کشورهای آسیای میانه داشته است ، موضوعی احساس می شود. قاچاق و مالیات غیرقانونی در قرقیزستان به طور همیشگی با راییمبک ماترائیموف ، یک معاملات برجسته برجسته ای که به گفته روزنامه نگاران تحقیقی ثروتمند شده است ، در ارتباط است. سو. استفاده از مشاغل عالی رتبه خود در خدمات گمرکی برای نظارت بر یک عملیات قاچاق عظیم.

بعد از تلاطم های سیاسی و درام زیاد در ماه اکتبر ، سرانجام ماترائیموف خودش را تحویل مقامات داد. وی متعهد شد 24 میلیون دلار خسارت بدهی به دولت را بپردازد و در همان روز برای اجرای حبس خانگی آزاد شد و در انتظار تحقیقات است كه هرگز به جایی نمی رسد. منتقدان رهبری جدید این کشور گمان می کنند که تسلیم ماترائیموف چیزی بیشتر از تئاتر نبود. این امر به سختی می تواند نشانه خوبی برای جنگ EAEU علیه قاچاق باشد.

افسوس که انگیزه های رفتار فضیلت آمیز ضعیف است.

همانطور که بانک جهانی خاطرنشان کرد ، “عدم موفقیت استانداردهای کیفی و بهداشتی و مقررات فنی قرقیزستان همچنان مانعی برای تجارت به ویژه در اتحادیه اقتصادی اوراسیا است.” جلسه توجیهی کشور در ماه اکتبر. بنابراین اپراتورهای اقتصاد خاکستری انگیزه مضاعفی برای قاچاق دارند: ورود چیزها به قرقیزستان و سپس بیرون آوردن آنها.

داروسازی یکی دیگر از مواردی است که تلاش های روسیه برای اجرای مسئولیت پذیری از طریق تامین کنندگان ممکن است با مشکلات اجرایی روبرو شود. یک سیستم برچسب گذاری دیجیتال در روسیه در سال 2017 ابداع شد. در سال 2019 الصاق علامت دیجیتال بر روی هر بسته سیگار در گردش اجباری شد ، به این معنی که تأیید منشأ محصول مورد نظر امکان پذیر است. در سال 2020 نیز همین الزام برای داروها به تدریج انجام می شود که باعث ناراحتی تأمین کنندگان می شود ، آنها می گویند این سیستم باعث تأخیرهای دردناک می شود.

اما مشکلاتی که روسیه تجربه می کند در مقایسه با زمانی که شرکای EAEU برای اجرای طرح برچسب گذاری دیجیتال وادار شده اند ، هیچ چیزی نخواهد بود. Anvarbek Moldotashov ، متخصص هماهنگی قانونی EAEU در وزارت بهداشت قرقیزستان ، توضیح داد به وب سایت خبری صنعت داروسازی Remedium که شرکت های کشور وی دید بسیار کمرنگی را در مورد برچسب گذاری به عنوان موجود دارند.

مولدوتاشوف گفت: “ما مقدار زیادی قاچاق و جعل و جعل ، و همچنین فساد بزرگ داریم.” “روسیه باید سیستم خود را برای برچسب زدن به دخانیات و کالاهای الکلی به خدمات مالیاتی ما منتقل می کرد ، اما آنها هنوز این کار را نکرده اند.”

همبستگی EAEU در سایر مناطق از سلامت بهتری برخوردار است.

دومای دولتی روسیه در 21 اکتبر رأی داد تصویب یک توافق نامه جمعی که تضمین می کند کارگران خارج از کشور حق مطالبه حقوق بازنشستگی از یک کشور عضو در آنجا را دارند و در آن کار می کنند ، مهم نیست که آیا آنها پس از آن دوباره به کشور خود مهاجرت می کنند. این توافق نامه توسط پنج رهبر اتحادیه در اجلاس سران در سن پترزبورگ در ماه دسامبر امضا شد و به تدریج توسط سایر مجالس قانونگذاری نیز تصویب می شود. مجلس عوام قزاقستان به تصویب رسید توافقنامه در 4 نوامبر. رئیس جمهور ارمنستان خارج شد در تصویب کشور خود در ماه ژوئن.

با این حال ، مهمترین دلیل این امر این است که با توجه به اندازه اقتصاد خاکستری روسیه – حدود نیمی از کارگران خارجی این کشور از حساب خارج شده اند و به صندوق بازنشستگی کمک نمی کنند ، یک برآورد – بسیاری ممکن است هرگز فایده را نبینند.

بحران COVID-19 فشار به موقع دیگری را در زمینه هماهنگی بهزیستی ایجاد می کند.

کمیسیون اقتصادی اوراسیا در اوایل ماه اکتبر موافقت کرد برای افزایش معافیت از حقوق واردات برخی از موارد که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا ماه مارس 202 مفید تلقی می شود. اما بازهم شیطان در جزئیات است. این معافیت شامل مواردی نیست که کمیسیون احساس می کند در حجم کافی در بلوک تولید شده است ، مانند آزمایشات ، ضد عفونی کننده های ضد ویروس ، کیسه های حرارتی آزمایشگاهی و تجهیزات محافظتی شخصی یکبار مصرف. مواد لازم و لازم برای ساختن مواد مخدر و ضد عفونی کننده ها ، دستگاه تنفس ، عینک و دستکش لاستیکی و برانکارد چه شرایطی دارند.

این کمیسیون همچنین می گوید که در حال کار است یک برنامه تلفن همراه که حرکت شهروندان را راحت می کند در حالی که بیماری همه گیر COVID-19 در جریان است. اییا مالکینا ، دستیار رئیس هیئت مدیره کمیسیون اقتصادی اوراسیا ، توضیح داد که این سیستم ، افرادی را که مایل به سفر هستند ، برای انجام آزمایش های مبتنی بر PCR و سپس بارگیری این داده ها در برنامه ، به همراه دارد. مالکینا گفت: “این پروژه نه تنها برای اطمینان از حرکت آزادانه مرزی افراد در داخل اتحادیه ، بلکه همچنین برای گسترش فرایندهای ادغام در میان کشورهای عضو طراحی شده است.” هیچ تاریخی برای در دسترس بودن برنامه ارائه نشده است ، با این حال.

تولیدکنندگان الکل در EAEU پس از آنکه کمیسیون اقتصادی اوراسیا در 3 نوامبر تصمیم گرفت که مقررات فنی در سراسر اتحادیه به مدت یک سال به ژانویه 2022 موکول شود ، نفس راحتی می کشند. نوشت در فیس بوک ، تأخیر تأیید شده است تا بتواند با این مقررات ، استانداردهای انطباق برای تولید ، ذخیره سازی ، بسته بندی ، حمل و نقل و فروش ، را کنترل کند.

علاقه مندان به غیر آبجو ممکن است اکنون رویگردان شوند. به تعویق انداختن به نظر می رسد به دستور تولیدکنندگان جو مالت روسیه آمده استاز آنجا که مقررات EAEU اجازه می دهد تا حد بالایی جایگزین مالت ارزان قیمت در آبجو – اساساً آنزیم های تولید شده در صنعت – از 20 درصدی که اکنون در قانون روسیه پیش بینی شده به 50 درصد افزایش یابد. کاهش تقاضا برای جو مالت ، طبق برآوردهای تولیدکنندگان ، به 230000 هکتار مزارع کمتر برای تأمین تقاضا نیاز دارد. آنها می گویند که این 30000 شغل هزینه خواهد داشت.

تولیدکنندگان روسی که از مالت جو 100 درصدی استفاده می کنند ، به ویژه متضرر هستند که در معرض رقابت ناعادلانه تولیدکنندگان محصولی با کیفیت پایین و بالقوه مضرتر قرار می گیرند.

نبردی برای حفظ آبجو مالت در پیش است.