دولت آرژانتین باید هزینه واردات چین را به یوان بجای دلار بپردازد

دولت آرژانتین باید هزینه واردات چین را به یوان بجای دلار بپردازد

اسکناس‌های یوان چین و دلار آمریکا در این تصویر دیده می‌شوند که در 10 مارس 2023 گرفته شده است. پرونده رویترز

بوینس آیرس: وزیر اقتصاد آرژانتین، سرجیو ماسا، روز چهارشنبه گفت که این کشور برای حفظ ذخایر بین المللی خود، هزینه واردات چین را به جای دلار به یوان پرداخت خواهد کرد.

ماسا طی رویدادی پس از دیدار با سفیر چین، زو شیائولی، و همچنین با شرکت‌هایی از بخش‌های مختلف، گفت: «کشور آمریکای جنوبی قادر خواهد بود حجم واردات را به ارزش یوان (معادل) بیش از آن برنامه‌ریزی کند. یک میلیارد دلار از ماه آینده که جایگزین استفاده از دلارهای آرژانتین خواهد شد.

ماسا افزود: هدف از این تصمیم کاهش خروج دلار است.

در بیانیه دولت آمده است که آرژانتین در ماه آوریل قصد دارد حدود 1 میلیارد دلار از واردات چین را به یوان به جای دلار بپردازد و پس از آن حدود 790 میلیون دلار واردات ماهانه به یوان پرداخت خواهد شد.

این تصمیم در حالی اتخاذ می‌شود که این کشور آمریکای جنوبی با سطوح بحرانی ذخایر دلاری خود در بحبوحه کاهش شدید صادرات محصولات کشاورزی ناشی از خشکسالی تاریخی و همچنین عدم اطمینان سیاسی در آستانه انتخابات سال جاری مواجه است.

در نوامبر سال گذشته، آرژانتین با هدف تقویت ذخایر بین المللی آرژانتین، سوآپ ارزی با چین را به میزان 5 میلیارد دلار گسترش داد.

ماسا اضافه کرد که این توافق به آرژانتین اجازه می دهد تا “روی امکان” افزایش نرخ واردات کار کند و سفارشات وارداتی به یوان در 90 روز مجاز می شود تا 180 روز استاندارد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام