رشته دندانپزشکی – معرفی رشته دندان پزشکی ویژه انتخاب رشته کنکور تجربی – مشاوران 100

مثلا میخواد بگه بلد نیست امپول بی حسی بزنه اون وقت یکی دیگه میره میگه اونقد دندونم رو بی حسی زد که تا فردا صبح تمام فک و صورتم بی حس بود! او وقت یکی دیگه میره میگه این دکتره خیلی لوسه زیادی با مریض هاش خنده و شوخی میکنه حواسش به کارش نیست زیاد! یک دندانپزشک معتبر، مهارت زیادی دارند. با این روش بیمار می تواند از یک دندان مخصوص که با توجه به شرایط دهان و لثه هایش طراحی شده استفاده کند و جای خالی دندان قبلی خود را به بهترین شکل پر کند. بخش پروتزهای دندانی از دو بخش ثابت و متحرک تشکیل شده است در بخش پروتزهای ثابت بازسازی دندانهای معالجه ریشه شده توسط پست-کور و کراون و ساخت بریج و در بخش تخصصی دستیاران علاوه بر موارد مذکور، در زمینه دندانپزشکی زیبایی، رستوریشنهای فاقد فلز از نوع پرسلن، کامپوزیتهای تقویت شده با الیاف؛ مریلند بریج؛ لامینیت؛ اینله و آنلههای فلزی و غیر فلزی، درمان بیماران مبتلا به مشکلات مفصل گیجگاهی فکی و بازسازی کامل دهان صورت می گیرد.

البته تفاوت سختی و آسونی درس ها انقدر هم زیاد نیست و اگه کمی درس های تئوری راحت تر یا کم حجم تر باشن، در عوض دانشجوهای رشته دندانپزشکی فشار جسمی و فیزیکی بیشتری روشون هست. رتبه های لازم برای قبولی رشته دندانپزشکی دانشگاه های دولتی با هم فرق داره و بستگی به چند عامل داره؛ مثلا دندانپزشکی روزانه باشه یا تعهد خدمت یا ظرفیت مازاد یا پردیس خودگردان، کدوم دانشگاه باشه، داوطلب منطقه ۱ یا ۲ یا ۳ باشه، رتبه زیرگروه ۱ شما چند باشه، بومی اون ناحیه مورد نظر باشید یا غیربومی و حتی برای دوره روزانه جنسیت شما هم تاثیر داره چون رشته دندانپزشکی جزو رشته هایی است که ظرفیت پذیرش روزانه اش بین آقایان و خانم ها دندانپزشکی و بارداری نی نی سایت یکسان تقسیم شده.

الان دانشگاه آزاد بروجرد، خوراسگان، آزاد تهران و تبریز و شیراز هم رشته دندانپزشکی دارن که البته رتبه های خوبی میخواد و کسانی که این چند تا دانشگاه آزاد قبول میشن دندان میخونن خیلیشون دندانپزشک های خوبی هم میشن، اینکه دانشگاه آزاد هست دلیل نمیشه بچه هاش ضعیف باشن. این عوامل منفی موثر بر بازار کار دندانپزشکی رو هم باید در نظر داشت. این موضوع بخصوص برای بیمارانی که می خواهند دندان هایشان را با ارتودنسی محکم کنند خیلی اتفاق می افتد. در این حالت می توانیم عنوان کنیم که همه می توانند در صورت نیاز از این روش استفاده نموده و با عصب کشی دندان درد خود را تسکین دهند.

اگر با خود می اندیشید که پیشگیری در این زمینه بهتر از درمان خواهد بود، باید به شما اطلاع دهیم حق با شماست. این سخت شدن شریان ها آترواسکلروز نامیده می شود و منجر به مشکلات جریان خون و انسداد قلب می شود که در نهایت خطر حمله قلبی را افزایش می دهد. اگر لثه ها توسط باکتری هایی که باعث ایجاد بیماری پریودنتال می شوند ، ملتهب شوند ، همین باکتری ها در واقع می توانند وارد جریان خون شوند و باعث سخت شدن شریان ها گردند.