روش تهیه سوپ هشتپا

من روز قبل از یک بازار کره خرید کردم بدون اینکه زیاد فکر کنم چگونه آن را بپزم. اگرچه جوکومی بوکیوم، سرخ شده در سس گوچوجانگ با مقدار زیادی سبزیجات، یک انتخاب محبوب است، اما می‌خواستم شکمم را از مصرف بیش از حد قهوه، الکل و غذاهای تند که اخیراً مصرف کرده‌ام استراحت کنم. با مواد دیگری که در خانه داشتم، سوپ جوکومی درست کردم که پر از طعم اقیانوسی بود. این یک سوپ داغ در یک روز گرم بود، اما سوپ جوکومی سبک، طراوت و آرامش بخش بود. اوه، در پایان نتوانستم جلوی خودم را بگیرم – چند تکه فلفل فلفل قرمز تند و ژالاپنو اضافه کردم که بدون اینکه تند سوپ ایجاد شود، داخل سوپ رفت.

برای خرید هشتپا از این سایت اینجا را کلیک کنید.

آب 4C

1/2 پیاز متوسط، پوست کنده و خلال شده

1/2 کدو سبز، آبکشی شده و به شکل نیمه ماه برش داده شده است

4 برش نازک فلفل هالاپینو

4 برش نازک فلفل قرمز تند

6 صدف یخ زده، در آب سرد شسته شده است

1 بسته توفوی ابریشمی، به قطعات بزرگ بریده شده است

1 بسته جوکومی (6 عدد در بسته من) که با نمک و آرد کاملاً آبکشی شده است.

2 ساقه پیازچه را به قطعات 1 اینچی (2 سانتی متری) برش دهید

4 ساقه پیازچه سیر را به قطعات 1 اینچی (2 سانتی متری) برش دهید

1 قاشق چایخوری سس ماهی

1 قاشق چایخوری سس سویا

آب و پیاز را به جوش بیاورید و بجوشانید تا برش های پیاز کاملا بپزند. کدو سبز، هالاپینو و برش های فلفل انگشتی تند را اضافه کنید و تفت دهید تا برش های کدو سبز شروع به شفاف شدن کنند. صدف ها و توفوی ابریشمی را اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. جوکومی را اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. پیازچه و پیازچه سیر را اضافه کنید و هم بزنید. از روی حرارت بردارید و با سس ماهی و سس سویا مزه دار کنید. چاشنی را به سلیقه خود تنظیم کنید.

بسته های صدف منجمد در بازارهای کره موجود است که من عمدتا برای طعم دادن به سوپ ها از آنها استفاده می کنم. بسته های جوکومی فروخته شده معمولاً از قبل تمیز شده و آماده پخت و پز هستند. با این حال، جوکومی را با یک قاشق نمک و آرد می‌مالم و با آب سرد می‌شوییم تا آب زلالی ببینم. جوکومی فقط به چند دقیقه زمان برای پخت نیاز دارد (با پخت طولانی‌تر رشته‌ای می‌شود)، بنابراین تا آخر به آن اضافه می‌شود.