سپرده گذاری اسکناس های 2000 روپیه ای در بانک ها برای جذب مالیات بر درآمد؟ برای دانستن بیشتر بخوانید

سپرده‌های غیرقابل توضیح اسکناس‌های 2000 روپیه‌ای که احتمالاً توجه اداره فناوری اطلاعات را جلب می‌کند.  جزئیات را بررسی کنید

تصویر نمایشی عکس فایل/AFP

با توجه به ضرب الاجل بانک مرکزی هند برای سپرده گذاری اسکناس های 2000 روپیه ای در بانک ها پس از اینکه بانک مرکزی اخیراً از برداشت اسکناس های مربوط به آن واحد پولی خاص خبر داد، مردم از قبل صف کشیدن در بانک های مربوطه خود را برای پایان دادن به کار آغاز کرده اند. در حالی که این تصمیم مردم را دوباره به پای خود بازگردانده است، اما سردرگمی زیادی ایجاد کرده است، درست مانند آنچه در سال 2016 انجام شد، زمانی که دولت مرکزی اعلام کرد پول زدایی را اعلام کرد. از روند واریز پول گرفته تا محدودیت های بانکی، مقررات و مالیات های احتمالی بر سپرده ها، هنوز در چندین بخش به وضوح زیادی نیاز است. در این میان، بسیاری در مورد اینکه آیا سپرده‌های نقدی جذب مالیات می‌شوند یا خیر سردرگم هستند و به نظر می‌رسد که نگرانی‌هایشان درست است.

کسانی که مقدار قابل توجهی پول نقد در خانه دارند و اکنون تصمیم گرفته اند آنها را به حساب بانکی خود واریز کنند، ممکن است نیاز به نگهداری سوابق و اسناد دقیق برای اثبات منبع وجوه خود داشته باشند. این رویکرد نه تنها به بخش مالیات بر درآمد شفاف سازی می کند، بلکه به استعلام ها در طول فرآیند آشتی نیز رسیدگی می کند.

از آنجایی که هر سپرده توسط بانک در صورت معاملات مالی (SFT) گزارش می شود، که سپس به اداره مالیات بر درآمد ارائه می شود، کاملاً انتظار می رود که این اداره تک تک سپرده ها را بررسی کند، به ویژه بزرگترها

با توجه به الف کسب و کار امروز گزارش، چندین کارشناس مالیاتی نیز به اشتراک گذاشته اند که انتظار می رود سپرده های نقدی قابل توجهی توجه مقامات مالیاتی را به خود جلب کند، بنابراین نیاز به نگهداری سوابق و مستندات مناسب را ضروری می کند.

سپرده های نقدی کلان اسکناس 2000 روپیه ای برای جذب مالیات؟

در همین رابطه، نیراج آگاروالا، شریک نانگیا اندرسن هند گفت که سپرده‌گذاری نقدی در حساب‌های بانکی مشمول الزامات گزارش است زیرا سپرده‌های نقدی با ارزش بالا توسط بانک در صورت‌حساب تراکنش‌های مالی (SFT) به درآمد گزارش می‌شود. اداره مالیات وی با اشاره به اینکه سقف گزارش دهی در SFT 10 میلیون روپیه یا بیشتر برای حساب های پس انداز در یک سال و 50 میلیون روپیه یا بیشتر برای حساب های جاری در یک سال است، گفت که این وزارتخانه از این بیانیه برای تطبیق با درآمدهای شرکت استفاده خواهد کرد. شخصی. در صورت مشاهده هرگونه مغایرت، اخطاریه ای برای فرد صادر می کند و به دنبال توضیح یا جزئیات لازم است.

Tarun Kumar Madaan، رئیس مالیات در Coherent Advisors نیز در همین راستا صحبت کرد و گفت که سپرده های نقدی قابل توجه به طور بالقوه توجه اداره مالیات را جلب می کند و اگر مبلغ سپرده با درآمد گزارش شده مطابقت نداشته باشد، می تواند منجر به اطلاعیه ای از بخش وی در ادامه توضیح داد: در صورتی که مؤدی در توضیح ماهیت یا منبع مبلغ خاصی کوتاهی کند و یا توضیحات وی از سوی واحد فناوری اطلاعات نامناسب تلقی شود، مبلغ مذکور می تواند به عنوان درآمد غیرمنتظره تلقی شده و مشمول مالیات شود. و سود و جریمه های قابل اجرا.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام

مقالات مرتبط

درآمد

اداره مالیات بر درآمد خدمات پرداخت الکترونیکی را برای این بانک ها فعال می کند. نحوه پرداخت مالیات آنلاین را بدانید

درآمد

این بانک ها نرخ سود سپرده های ثابت خود را اصلاح کرده اند. جزئیات داخل