سیاست گرجستان پس از دور دوم نظرسنجی ها هنوز به بن بست رسیده است

گرجستان این احتمال را دارد که همگن ترین مجلس قانونگذاری خود را که از زمان اتحاد جماهیر شوروی داشته است ، داشته باشد ، پس از آنکه همه احزاب مخالف پس از دو دور انتخابات از تصدی کرسی های خود سر باز زدند.

حزب حاکم رویای گرجستان در دور دوم انتخابات پارلمانی ، که در 21 نوامبر برگزار شد ، اساساً بدون مخالفت شرکت کرد. احزاب اقلیت از شرکت در این انتخابات خودداری کردند ، حزب فعلی را به سرقت دور اول رای گیری در 31 اکتبر متهم کردند. با تحریم و سقوط گسترده مردم نامزدهای ر Georgianیای جورجیایی در تمام مسابقات دور دوم پیروز شدند تا مجموع کرسی های خود را به 91 کرسی پارلمان 150 نفری برساند.

59 کرسی باقیمانده می تواند برای چهار سال آینده خالی بماند ، زیرا هر هشت حزب اقلیت که آستانه را تصویب کردند قول داده اند به پارلمانی که “دزدیده شده” می دانند وارد نشوند.

خاتیا دکانوئیدزه ، کاندیدای بزرگترین گروه مخالف ، جنبش متحد ملی (UNM) ، به TV Pirveli گفت: “در مرحله دوم” رویای گرجستان به ضد خود زد و پیروزی بر هیچ کس را جشن می گیرد – ما در یک وضعیت فوق العاده پوچ قرار داریم. ” منظور دکانویدزه از کاکا کاخیشویلی ، رقیب خود در رویای گرجستان بود که با آواز و رقص ، پیروزی خود را در دور دوم انتخاب کرد.

نامزدهای مخالف در مرحله دوم به طور رسمی در رأی گیری شرکت می کردند ، اما آنها از رأی دهندگان خود خواستند که در مراکز رای گیری حاضر نشوند و اعضای خود را از کمیسیون های انتخابات خارج کردند. در نتیجه ، دکانوئیدزه کمتر از 1900 رأی در منطقه خود کسب کرد ، که در مقایسه با حمایتی که در دور اول در 3 اکتبر دریافت کرد ، 7 برابر افت کرد. حمایت از رقیبش کاخیشویلی فقط اندکی فروکش کرد: وی 22،000 (92 رده برتر) را به دست آورد. حوزه ها در دور دوم رأی می دهند. نامزدهای رویای گرجستان تمام 17 منطقه نوسان را در اختیار داشتند که بیشتر آنها بیش از 90 درصد پشتیبانی داشتند.

برخی حتی بیش از 100 درصد آرا districts مناطق خود را به دست آوردند. مقامات انتخاباتی موارد رأی دادن بیش از حد را تا یک اشکال فنی بررسی کردند و بعداً اعداد را به مجموع ریاضیات بیشتر تغییر دادند ، اما مخالفان این موارد را به عنوان شواهد بیشتری در مورد تقلب ذکر کردند.

رهبران مخالف به طور خاص ادعا می کنند که در هر دو دور انتخابات بسیاری از رای دهندگان تنظیمات خود را بیش از یک بار ابراز داشتند و در سایر موارد مقامات انتخاباتی به صورت دستی اعداد را تصحیح می کردند تا مجموع رویای گرجی را به بیش از 50 درصد برسانند.

در یک مورد اغلب ذکر شده ، سابقه بازگشت از یک شعبه اخذ رأی ، یک نامزد رویای گرجی را با 173 رأی در مکان دوم قرار داده و تعداد کل آرا total ثبت شده را 528 رأی داده است. اما این دو رقم به ترتیب به 473 و 828 تغییر کردند زمان رسیدن سوابق به کمیسیون مرکزی انتخابات. ناظران گفتند ، با پر شدن سوابق جدول بندی ، کسی قبل از بارگذاری پرونده در وب سایت متمرکز انتخابات ، به سادگی 1 به 4 در جعبه نامزد و 5 به 8 در جعبه مجموع تغییر می کند.

کمیسیون مرکزی انتخابات پس از شکایت توسط انجمن بین المللی انتخابات عادلانه و دموکراسی (ISFED) ، بازشماری آرا را در آن شعبه اخذ رای مشخص کرد. با این وجود ، مراجع و دادگاه های انتخاباتی از بررسی بیشتر بی نظمی های رای گیری که توسط گروه های ناظر برجسته شده اند ، خودداری کردند.

النه نیژارادزه ، مدیر اجرایی ISFED ، به Eurasianet گفت: “در این انتخابات ، ما بیشترین عدم تطابق بین تعداد آرا ثبت شده و بازده نهایی را مشاهده کرده ایم.”

در حالی که گروه های مخالف ادعای تقلب عمده دارند ، برآوردهای گروه های ناظر حاکی از آن است که بخش انتخاباتی مورد بحث می تواند اندک و در عین حال تعیین کننده باشد. ISFED به تنهایی در دور اول انتخابات بی نظمی جدی در هشت درصد کل مراکز رای دهی مشاهده کرده است که می تواند چهار درصد از کل نتایج را تحت تأثیر قرار دهد.

در انتخابات 31 اکتبر ، جدول رأی موازی ISFED به رویای جورجیایی 45.8 درصد داد. نتایج رسمی اما این حزب را بیش از 54.7 درصد اعلام کرد که برای تصویب اکثر قوانین بدون نیاز به مذاکره با مخالفان کافی است. دور دوم مزایای رویای گرجستان را بیشتر تقویت کرد.

اپوزیسیون اصرار دارد که نباید تقلب را هر اندازه که باشد تحمل کرد و خواستار انتخابات زودهنگام است که دولت آن را بی پروا رد کرده است. در میان بحران ، دیپلمات های آمریکایی و اروپایی مذاکرات میان دولت و مخالفان را با واسطه انجام می دهند ، زیرا این نگران نیست که یک پارلمان تک حزبی بتواند اعتماد به دموکراسی گرجستان را بیش از پیش خدشه دار کند.