شورای GST فردا برای سومین بار در مورد جبران خسارت ایالت ها بحث خواهد کرد. تصمیم در مورد راه اندازی گروه وزرا

در جلسه قبلی خود هفته گذشته ، شورا تصمیم گرفته بود که اضافه مالیات کالاهای لوکس را بیش از ژوئن 2022 تمدید کند ، اما نتوانست در مورد روشهای جبران خسارت درآمد مالیاتی دولتها به اجماع برسد.

دهلی نو: منابع گفتند ، شورای GST در جلسه روز دوشنبه خود احتمالاً در مورد پیشنهاد کشورهای غیر BJP برای ایجاد هیئت وزیران برای ایجاد اجماع در مورد موضوع غرامت بحث خواهد کرد.

این شورا ، به ریاست وزیر مالیه اتحادیه نیرمالا سایتارامان و متشکل از وزرای دارایی ایالتی ، برای سومین بار متوالی در مورد مسئله تأمین بودجه کمبود مالیات کالاها و خدمات (GST) درآمد ایالت ها بحث و تبادل نظر می کند.

در حالی که برخی از دولتهای مخالف دولت خواستار تشکیل گروهی از وزرا برای تصمیم گیری در مورد مکانیزم کمبود بودجه برای تأمین بودجه هستند ، دولتهای BJP حاکم ، که قبلا گزینه قرض دادن توسط مرکز را انتخاب کرده اند ، معتقدند که باید به آنها اجازه داد تا بتوانند سریع پول بگیرند.

منابع گفتند ، چهل و سومین اجلاس شورا در دستور کار واحد قرار خواهد گرفت.

در جلسه قبلی خود هفته گذشته ، شورا تصمیم گرفته بود که اضافه مالیات کالاهای لوکس مانند اتومبیل و محصولات توتون و تنباکو را بیش از ژوئن 2022 تمدید کند ، اما نتوانست در مورد روشهای جبران خسارت از دست دادن درآمد مالیاتی به توافق برسد.

کمبود کل جبران خسارت پیش بینی شده در بودجه مالی فعلی 2.35 کرور لورتر است.

این مرکز در ماه آگوست دو گزینه به ایالات متحده داد تا 97000 کرور از پنجره ویژه ای که توسط RBI تسهیل می شود یا 2.35 کرور از بازار خریداری کند و همچنین پیشنهاد کرده است که مدت جبران خسارت برای کالاهای لوکس ، بی ارزش و گناه تا سال 2022 تمدید شود. برای بازپرداخت وام.

به دنبال تقاضای برخی از ایالت ها ، مبلغ 97000 کرور روپیه به 10/1 کرور لور افزایش یافت.

حدود 21 ایالت – که تحت حاکمیت BJP هستند یا در مورد موضوعات مختلف از آن حمایت کرده اند – تصمیم گرفته اند 1.10 لور کرور را برای رفع کمبود خسارت وام بگیرند.

این مرکز 20،000 کرور روپیه به منظور کمبود غرامت تاکنون در سال جاری مالی ، به ایالات ارائه کرده است.

تحت ساختار GST ، مالیات زیر 5 ، 12 ، 18 و 28 درصد اسلب دریافت می شود.

در بالای بالاترین اسلب مالیاتی ، مبلغی از کالاهای تجملی ، گناه و بی ارزش دریافت می شود و عواید حاصل از آن برای جبران خسارت درآمد هر ایالت استفاده می شود.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.