طلا رکورد پرهزینه خواهد بود و دلارزدایی دلیل آن است

با توجه به اجباری که تهاجم روسیه به اوکراین نظم اقتصادی جهانی را تحت فشار قرار داده است، دلار آمریکا در حال از دست دادن لطف بسیاری از کشورهایی است که اقتصادهای رو به رشد بهتری در جهان دارند.

دلارزدایی سریع و سریع در حال افزایش است. جنگ اوکراین به سرعت دور شدن کشورها از دلار آمریکا برای دور زدن تحریم های غرب دامن زده است.

پیامد آن یک عجله طلا بوده است. بانک های مرکزی جهانی در حال تلاش برای خرید طلا هستند که تقاضا برای آن در سال 2022 به بالاترین حد خود رسید. انتظار می رود این تقاضا در آینده نزدیک نیز با نرخ مناسبی ادامه یابد.

مقالات مرتبط

اوکراین

جنگ اوکراین: نیروهای روسیه متعهد به تقویت تلاش‌های تهاجمی تاکتیکی خود در باخموت هستند.

اوکراین

گزارش آژانس روسی: هیئت نظامی آفریقای جنوبی در مسکو برای گفتگو درباره همکاری دفاعی

بر اساس گزارش ها، در سال 2022، بانک های مرکزی 1078 متریک تن طلا خریداری کردند. این بالاترین رکورد در تاریخ است. این بیش از دو برابر مقدار خریداری شده در سال 2021 است.

گزارش ها اضافه کردند که بر اساس این الگوی تقاضا، انتظار می رود بانک های مرکزی جهانی در سال 2024 700 تن متریک خریداری کنند. در سال 2021، 450 تن طلا توسط بانک های مرکزی خریداری شد.

به گفته کارشناسان، این روند به دلیل تحریم های اعمال شده علیه روسیه پس از جنگ اوکراین، به ویژه تصمیم ایالات متحده برای مسدود کردن ذخایر فارکس روسیه به وجود آمد.

از آنجایی که کشورهای غربی به رهبری ایالات متحده روسیه را با استفاده از دلار در تنگنای شدید اقتصادی قرار دادند – دلار آمریکا همچنان پایه اصلی ذخایر ارزی جهانی است – تنها راه مناسب در مقابل کشورهایی مانند هند، چین، روسیه و کشورهایی که در حوزه آنها هستند. نفوذ برای تضعیف قدرت دلار آمریکا بود.

انتخاب واضح طلاست.

با توجه به این دلایل، UBS پیش بینی کرده است که طلا تا پایان سال جاری به 2100 دلار در هر اونس و شاید تا پایان سه ماهه اول سال 2024 به 2200 دلار افزایش یابد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام