فرم‌های آفلاین ITR 1، ITR 4 اکنون در دسترس هستند

ثبت اظهارنامه مالیات بر درآمد: فرم های آفلاین ITR 1، ITR 4 هم اکنون در دسترس است

در حالی که اداره مالیات بر درآمد فرم های آفلاین را در دسترس قرار داده است، اکثر افراد حقوق بگیر برای تکمیل دقیق اظهارنامه های خود، فرم 16 را از کارفرمای خود درخواست می کنند.

بخش مالیات بر درآمد اخیراً فرم‌های آفلاین ITR-1 و ITR-4 را در دسترس قرار داده است که می‌توان از آنها برای ثبت اظهارنامه مالیات بر درآمد (ITR) برای سال مالی (مالی) 2022-23 استفاده کرد. ITR-1 برای افرادی با درآمد سالانه 50 لک روپیه مناسب است، در حالی که ITR-4 می تواند توسط افراد، خانواده های تقسیم نشده هندو (HUF) و مشاغلی که از عملیات خود درآمد کسب می کنند استفاده شود.

مالیات دهندگان اکنون می توانند به فرم های ITR-1 و ITR-4 دسترسی پیدا کرده و از وب سایت اداره مالیات بر درآمد دانلود کنند. پس از دریافت نسخه چاپی فرم ها، مودیان مالیاتی می توانند به صورت دستی آنها را تکمیل و به صورت حضوری ارسال کنند.

از طرف دیگر، مودیان مالیاتی می توانند با وارد کردن اطلاعات مربوط به درآمد و کسورات خود و آپلود آن در پورتال الکترونیکی مالیات بر درآمد، فرم های خود را به صورت آنلاین ارسال کنند.

سررسید مالیات بر درآمد در ماه مه 2023: مهلت های ثبت نام ITR در این ماه را بررسی کنید

ITR را خودتان در سال 2023 بایگانی کنید؟ 5 نکته که باید در نظر داشته باشید

در فوریه امسال، اداره مالیات بر درآمد فرم‌های ITR را برای سال مالی 2022-23 منتشر کرده بود که شامل فرم‌هایی برای افراد، HUF، مشاغل و سایر نهادها بود.

در 10 فوریه، هیئت مرکزی مالیات‌های مستقیم (CBDT) بخشنامه‌ای منتشر کرد که در آن بیان می‌کرد فرم‌های ITR 1 تا 6، ITR-V (فرم تأیید) و فرم تأیید ITR برای سال مالی 2022-23 در دسترس قرار گرفته است. . سال گذشته چنین فرم هایی در هفته اول فروردین اعلام شد.

انتظار می رود که اداره مالیات بر درآمد باقیمانده فرم های اظهارنامه مالیات بر درآمد را منتشر کند. پرتال الکترونیکی مالیات بر درآمد اعلام کرد که ابزارهای اکسل برای ITR-1 و ITR-4 آماده تشکیل پرونده برای سال ارزیابی 2023-24 است. با این حال، ابزار JSON برای ITR-1 و ITR-4 هنوز توسط بخش مالیات منتشر نشده است.

اصطلاح خدمات اکسل به ابزارهای خاصی اشاره دارد که در اختیار مالیات دهندگان قرار می گیرد تا درآمد و سایر اطلاعات مرتبط مورد نیاز برای ارسال اظهارنامه مالیات بر درآمد خود را وارد کنند.

در حالی که اداره مالیات بر درآمد فرم های آفلاین را در دسترس قرار داده است، اکثر افراد حقوق بگیر برای تکمیل دقیق اظهارنامه های خود، فرم 16 را از کارفرمای خود درخواست می کنند. کارفرمایان موظفند فرم 16 را تا 15 ژوئن در اختیار کارمندان خود قرار دهند. سال مالی 2023-24 در 1 آوریل 2023 آغاز شده است. مالیات دهندگان موظفند اظهارنامه مالیات بر درآمد خود را برای سال مالی قبل تا 31 ژوئیه ارائه کنند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام