قزاقستان: همزمان با آغاز انتخابات ، مقامات قدرت کنترل اینترنت را افزایش می دهند

مقامات قزاقستان در آستانه انتخابات پارلمانی ماه آینده میلادی تلاش دیگری برای جستجوی استفاده از اینترنت در اینترنت و محدود کردن دسترسی به منابع آنلاین که به نظر آنها مشکوک است ، انجام داده اند.

این اقدام كنترل به عنوان یك ابتكار امنیت دیجیتال فروخته شده است.

کمیته امنیت ملی یا KNB اعلام کرد که از 6 دسامبر همراه با وزارت توسعه دیجیتال ، نوآوری و صنعت هوافضا اقدام به عملیاتی تحت عنوان امنیت سایبری امنیت نور سلطان 2020 کرده است.

این یک آزمایش برای دفاع سایبری کشور در یک سال است که به گفته مقامات تقریباً سه برابر حملات هکری علیه قزاقستان در سال 2019 دیده شده است. مقامات می گویند دلیل این افزایش این است که بسیاری از مردم به کار از راه دور ، منجر به افزایش فعالیت آنلاین می شود.

KNB در بیانیه ای در 5 دسامبر گفت: “در این دوره از آموزش سایبری ، ممکن است مشکلات مختلفی در دسترسی به برخی از منابع اینترنتی خارجی بوجود آید. با نصب یک گواهی امنیتی می توان از این مشکلات جلوگیری کرد.”

مشخص نیست که این تمرین ادعا شده چه مدت به طول انجامیده است.

مطمئناً ، ساکنان پایتخت ، نور سلطان ، شکایت خود را در مورد مشکلات اتصال به اینترنت آغاز کرده اند و می توانند به وب سایت های محبوب رسانه های اجتماعی دسترسی نداشته باشند.

با این حال ، کاربران مشکوک به اینترنت در داستان ورزش امنیتی مشکوک هستند.

این تنها آخرین تلاش دولت برای تلاش برای هدایت کاربران اینترنت به سمت نصب گواهینامه های امنیتی دیجیتال است که برای ایجاد گزارش دقیق از کارهایی که آنها بصورت آنلاین انجام می دهند ، انجام شده است. آخرین تلاش سال گذشته به دنبال موجی از اعتراضات غیر دولتی بزرگ ضد دولت در پی انتخابات پركاربرد ریاست جمهوری انجام شد ، اما در میان سردرگمی و خشم عمومی مردم از بین رفت.

مقامات ادعا می کنند این تلاش ها برای محافظت از داده های شخصی و محدود کردن دسترسی به محتوای ممنوع است. اما منتقدان تردید دارند و معتقدند که این صرفاً وسیله ای پنهان برای امکان جستجوی جهانی و دسترسی مأموران دولت کنجکاو به همان داده های شخصی است.

تلاش کلاهبرداری سال گذشته نیز به دلیل عدم تمایل غول های فناوری خارجی برای توپ بازی ناکام ماند. به عنوان مثال گوگل و موزیلا در آن زمان اظهار داشتند كه آنها راه حل های فنی را در مرورگرهای خود مستقر كرده اند تا تلاش های دولت قزاقستان برای رهگیری ترافیك را خنثی كنند.

موزیلا در بیانیه ای در آگوست 2019 گفت: “گواهی صادر شده توسط دولت” مورد اعتماد هیچ یک از شرکت ها نیست و پس از نصب ، به دولت اجازه می دهد تا هر چیزی را که کاربر یا پست ها تایپ می کند ، از جمله رهگیری اطلاعات حساب و گذرواژه های آنها رمزگشایی و بخواند.

مدیر ارشد مهندسی مرورگر Chrome گوگل ، پریسا تبریز ، خط مشابهی را انتخاب کرد.

“ما هرگز هیچ تلاشی را توسط سازمانی – دولتی یا غیره – برای به خطر انداختن داده های کاربران Chrome تحمل نخواهیم کرد. ما حمایت ها را انجام داده ایم [for] این مسئله خاص ، “تبریز گفت.

یلژان کبیشف ، فعال در پروژه آزادی اینترنت قزاقستان ، به رادیو آزاتتیک ، سرویس رادیو آزادی از قزاقستان ، گفت که گواهی امنیتی جدید با تمام اهداف و اهداف مشابه نسخه 2019 است که پس از نصب ، به طور بالقوه ساخته می شود داده های حساس در دسترس اشخاص ثالث – به ویژه سازمان های امنیتی. کبیشف افزود که به خصوص اینکه اطلاعات شخصی از ارگان های دولتی در قزاقستان به سرقت رفته و هیچ کس به دلیل این هک ها به دادگاه کشیده نشده است مسئله سازتر است ، و دسترسی به این اطلاعات را برای همان نهادها غیر قابل توصیه می کند.

علی رغم زمان مشکوک این آخرین تلاش برای مجبور کردن گواهینامه امنیتی به مردم با استفاده از اینترنت ، دولت هرگونه این موارد را به دلیل تمایل به نگه داشتن زبانه های گفتار آنلاین قبل از انتخابات 10 ژانویه که قرار است تحت سلطه حزب حاکم نور اوتان قرار داشته باشد.

روسلان عبدیکالیکوف ، رئیس بخش امنیت اطلاعات در وزارت توسعه دیجیتال ، اصرار داشت که نصب گواهی کاملاً داوطلبانه است. وی گفت که اعتراض به این اقدام از کشورهای ناتو کاملاً ناشی از این واقعیت است که قزاقستان عضوی از سازمان پیمان امنیت جمعی به رهبری مسکو است.

“این دو استاندارد است. عبدی کالیکوف گفت: برخی می توانند این کار را انجام دهند و این درست و دموکراتیک است و وقتی کشور دیگری این کار را انجام می دهد ، کاملاً درک می کند که حق انجام آن را دارد ، بلافاصله می گویند: “شما ممکن است این کار را نکنید”.