قوانین بازنگری شده قفسه بانک اعمال می شود. چیزهایی که باید در نظر داشته باشید

قوانین قفسه بانک تجدید نظر شد: چیزهایی که باید در نظر داشت

تصویر نمایشی اخبار18

مشاوره بانک دولتی هند دورهای زیادی را در اینترنت انجام می دهد و از دارندگان قفسه می خواهد تا قراردادهای بازبینی شده قفسه را تا 30 ژوئن 2023 امضا کنند. در چند روز گذشته، این بانک پیام هایی را برای مشتریان خود ارسال کرده است و از آنها خواسته است که قراردادهای قفسه های به روز شده را امضا کنند. . «مشتری عزیز، لطفاً برای اجرای قرارداد بازنگری شده قفل به شعبه خود مراجعه کنید. در صورتی که قبلاً قرارداد بازنگری شده را امضا کرده اید، هنوز باید یک توافق نامه تکمیلی را اجرا کنید.» در یادداشت ارسال شده توسط SBI آمده است.

بانک بارودا همچنین از مشتریان خود که از تسهیلات کمد در شعب آن بهره می‌بردند خواسته است تا در تاریخ مقرر، قراردادهای بازبینی شده قفسه را امضا کنند. تمامی بانک های دیگر نیز احتمالاً به زودی از این روند پیروی خواهند کرد.

مقالات مرتبط

اینها

این بانک ها نرخ سود سپرده های ثابت خود را اصلاح کرده اند. جزئیات داخل

اینها

RBI کمپین جدیدی را برای بازگرداندن سپرده های بدون ادعا از بانک ها راه اندازی می کند. چگونه کار می کند

تاخیر در دستور RBI

بخشنامه ای برای حمایت از منافع مشتریان توسط بانک مرکزی هند (RBI) در 23 ژانویه 2023 صادر شد. بر اساس این بخشنامه، بانک ها باید تا 30 آوریل 2023 به مشتریان در مورد تمدید قراردادهای قفل اطلاع دهند و اطمینان حاصل کنند که 50 درصد مشتریان قراردادها تا 30 ژوئن و 75 درصد تا 30 سپتامبر بازنگری می شوند. با نزدیک شدن به این مهلت، ممکن است از مشتریان نیز خواسته شود که قرارداد خود را تمدید کنند.

قوانین کمد بازنگری شده

طبق قوانین بازنگری شده قفسه، بانک ها باید در صورت وقوع حوادثی که شامل آتش سوزی، سرقت، سرقت، سرقت، قاتل، فروریختن ساختمان، سهل انگاری بانک یا فعالیت های کلاهبرداری کارمندان آن باشد، جبران خسارت کنند. عدم توانایی بانک در انجام این کار معادل 100 برابر اجاره سالانه قفسه امانات خواهد بود.

علاوه بر این، بانک ها هیچ مسئولیتی در قبال آسیب های ناشی از از دست دادن محتوا به دلیل بلایای طبیعی یا سهل انگاری مشتری ندارند. اگر اجاره به مدت سه سال متوالی پرداخت نشده باشد، بانک بنا به صلاحدید خود می تواند پس از اطلاع مشتری، قفسه را بشکند. مشتری مجاز است اقلام قفسه را پس بگیرد.

در صورت تسلیم کمد توسط مشتری و پرداخت اجاره بها، بانک موظف است مبلغ متناسب را مسترد کند. اما حتی اگر اجاره به طور منظم پرداخت شود و قفسه به مدت هفت سال غیرفعال بماند، بانک این اختیار را دارد که پس از انجام تشریفات اولیه، محتویات قفسه را به نامزد منتقل کند.

سایر دستورالعمل ها شامل این است که قرارداد باید روی کاغذ تمبر باشد که بانک ها باید آن را به صورت رایگان همراه با یک نسخه از توافقنامه در اختیار مشتریان قرار دهند.

در زمان تخصیص قفسه، RBI به بانک ها اجازه داده است که سپرده های ثابت (FD) را که قادر به پوشش اجاره بهای سه سال است، دریافت کنند. این همچنین شامل هزینه‌هایی برای باز کردن قفل در صورت نیاز می‌شود.

ثبت شناسه ایمیل و شماره همراه خود در بانک برای اطلاع از فعالیت بانک ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تاریخچه پرونده

دستور اخیر RBI با حکم دادگاه عالی در فوریه 2021 آغاز شد که به RBI دستور داد تا مقررات مدیریت قفسه را ظرف شش ماه نهایی کند.

RBI در آگوست 2021 با صدور بخشنامه ای از دستور پیروی کرد. در این بیانیه آمده است: «بانک‌ها ممکن است الگوی قرارداد قفل را که توسط انجمن بانک‌های هند (IBA) تنظیم می‌شود، اتخاذ کنند. این موافقتنامه باید مطابق با این دستورالعمل های تجدید نظر شده و دستورات دیوان عالی محترم در این زمینه باشد.»

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام