قوانین جدید GST از امروز اعمال می شود، مشاغل با گردش مالی بیش از 100 کرون روپیه برای بارگذاری صورتحساب های الکترونیکی در IRP

با اعمال قوانین جدید مالیات بر کالاها و خدمات (GST) از امروز، مشاغل با گردش مالی بیش از 100 کرون روپیه باید فاکتورهای الکترونیکی خود را در درگاه ثبت فاکتور (IRP) ظرف 7 روز پس از صدور چنین فاکتوری که از اول ماه مه اعمال می شود، بارگذاری کنند. شبکه GST گفته است.

طبق قوانین جدید، چنین مشاغلی باید ظرف هفت روز پس از صدور فاکتور در IRP بارگذاری کنند. این اقدام در پاسخ به قوانین فعلی انجام شد که به کسب و کارها اجازه می‌داد تا چنین فاکتورهایی را در تاریخ فعلی، صرف نظر از تاریخ صدور، بارگذاری کنند.

“برای اطمینان از رعایت به موقع، مودیان مالیاتی در این دسته مجاز به گزارش فاکتورهای قدیمی تر از 7 روز در تاریخ گزارش نخواهند بود.” GSTN در بیانیه ای گفت: به منظور فراهم کردن زمان کافی برای مودیان مالیاتی برای رعایت این الزام، این قالب جدید از اول ماه مه 2023 اجرا می شود.

شورای GST امروز تشکیل جلسه می دهد تا در مورد کمک به صادرکنندگان تصمیم بگیرد و عملکرد شبکه GST را ارزیابی کند

Infosys برای پیکربندی تسهیلات ویرایش در شبکه GST به منظور فعال کردن معامله‌گران برای ثبت گزارش‌ها

این محدودیت در مورد فاکتورها اعمال خواهد شد و هیچ محدودیت زمانی برای گزارش یادداشت های بدهکار/اعتبار وجود نخواهد داشت.

GSTN همچنین گفت که تاریخ یک فاکتور 1 آوریل 2023 است. پس از 8 آوریل 2023 قابل گزارش نیست. سیستم اعتبار سنجی تعبیه شده در پورتال ثبت فاکتور، کاربر را از گزارش فاکتور پس از پنجره 7 روزه منع می کند. GSTN گفت، از این رو، برای مالیات دهندگان ضروری است که اطمینان حاصل کنند که فاکتور را در بازه زمانی 7 روزه ارائه شده توسط محدودیت زمانی جدید گزارش می کنند.

راجات موهان، شریک ارشد AMRG & Associates گفت که این تغییر تکنولوژیکی از تاریخ گذشته شدن صورت‌حساب‌های الکترونیکی توسط شرکت‌های بزرگ جلوگیری می‌کند. موهان به PTI گفت: «پس از اجرای موفقیت آمیز این امر برای مالیات دهندگان بزرگ، انتظار می رود دولت این تغییرات را برای همه مالیات دهندگان به صورت مرحله ای اجرا کند.

Saurabh Agarwal شریک مالیاتی EY به PTI گفت که اجرای جدول زمانی برای گزارش فاکتورها در IRP به مدیریت انطباق کمک می کند و حرکت بزرگ دیگری به سمت دیجیتالی شدن است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام