لیست عطاری های تهران به همراه آدرس و شماره تلفن

سرهنگ جلیل موقوفهای در اینباره گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با توزیع داروهای قاچاق و غیر مجاز در سطح کلانتریهای شهر تهران، ماموران کلانتری ترمینال غرب از فروش داروهای غیرمجاز از سوی یک واحد عطاری در غرب تهران با خبر شده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که در جریان آن مشخص شد گزارش واصله صحیح است. رییس واحد بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو کرمانشاه در این جلسه ضمن تشکر از حضور عطاری ها در این نشست گفت: ما مشتاقیم که همچنان صنف عطاری ها با تمام توان به کار خود ادامه دهد.اما در چهارچوب قوانین و مقررات و با نگرش سلامت محور.

دکتر کیومرث رحیمی ادامه داد: ما خارج از چهارچوب و قوانین و مقرراتی که از سوی دستگاه های قانونگذار و وزارت بهداشت تکلیف شده است نمی توانیم گامی برداریم. گیلان در خود عطاری های زیادی جای داده که در ادامه مطلب بهترین عطاری در گیلان را به شما معرفی خواهیم کرد. اگرمواردی را که وزارت بهداشت ممنوع کرده مشاهده کنیم سریعا برخورد خواهیم کرد. معاون طب سنتی وزارت بهداشت بر عدم دخالت عطاری ها در حوزه پزشکی تاکید کرد و گفت: عطاری ها اجازه فروش داروهای شیمیایی و گیاهان دارویی ترکیبی را ندارند. عطاری آز آن دسته مشاغلی است که پر از عطر بو و حال خوب است اگر چشم هایتان بسته باشد و از کنار یک عطاری حتی کوچک رد شوید از عطر آن حتما خواهید فهمید که در آن نزدیکی یک عطاری وجود دارد.

افرادی که در حوزه فعالیت طب سنتی می کنند، عمدتاً پزشک هستند و یک نوع از تخصص های رشته پزشکی را مورد مطالعه قرار می دهند. به طور مثال فروشگاه اینترنتی عطاری هزینه اولیه کمتری برای شما خواهد داشت چون هزینه مکان و راه اندازی و امنیت کمتری را متحمل می شود و از طرف دیگر عطاری آنلاین وابسته به عطاری فیزیکی به دلیل اینکه درگاه فروش مکملی برای یک مغازه عطاری موجود و شناخته در بازار است معمولا در بحث جلب اعتماد مشتری کار راحت تری خواهد داشت. اسم مناسب برای مغازه عطاری چگونه انتخاب کنیم؟ ، روغن های گیاهی که برای مصارف موضعی مانند درمان درد مفاصل یا آروماتراپی استفاده می شوند مانند روغن یاسمن، روغن ترنج، روغن مریم گلی و…

در استفاده از گیاهان دارویی زیاده روی نکنید. در ایران حدود ۸۰۰۰ گونه گیاهی موجود است که از این تعداد ۲۳۰۰ گونه جزء گیاهان معطر و دارویی هستند و از این تعداد ۴۵۰ گونه در عطاری های گیلان و ایران به فروش عطاری و گیاهان دارویی میرسد. طب سنتی عموما از ریشه ها و دانه ها و عصاره های گیاهان برای درمان استفاده می کرده اند و به تبع تخصص اصلی عطاری ها نیز علم گیاهان دارویی است. همچنین امروزه مردم به خطرات داروهای شیمیایی آگاه شده اند و به درمان های گیاهی اعتماد بیشتری پیدا کرده اند. گیلان به تنهایی دارای بیش از ۱۵۰ گونه از گیاهان دارویی بوده و فرصتی ارزشمند را برای محققان و صنعتگران عرصه دارویی فراهم کرده است.