مسابقات انتخابی حواس پرت قرقیزستان | Eurasianet

انتخابات ریاست جمهوری در قرقیزستان از نظر تعداد زیادی از افرادی که می خواهند شرکت کنند ، در منطقه برجسته است.

از آخرین شمارش ، بیش از 60 نفر متقاضی رای دادن در مسابقه 10 ژانویه شده اند ، اگرچه تا زمان رأی گیری این تعداد به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

سادیر جپاروف ، که هفته گذشته از سمت های دوگانه خود به عنوان سرپرست رئیس جمهور و نخست وزیر استعفا داد ، پیشگام برجسته است. کناره گیری از سمت سرپرستی رئیس جمهور شرط لازم برای کاندیداتوری وی بود ، بنابراین در این اثنا شغل خود را دوست صمیمی وی ، تالانت مامیتوف ، رئیس مجلس ، به عهده گرفت.

شناخته شده ترین رقیب وی ، آداخان مادوماروف ، بازنده سریال انتخابات ریاست جمهوری و قانونگذار سابق است که پس از انقلاب 2005 ، حدود یک سال قبلاً به عنوان معاون نخست وزیر خدمت کرده است. وی به ترتیب در سال های 2011 و 2017 دو بار برای بالاترین مقام انجام داده است. آخرین بار ، او 6.5 درصد آرا را به دست آورد.

جپاروف و مادوماروف به طور یکسان در موقعیت پوپولیستی مشخصی قرار می گیرند.

قبل از ترک دو شغل خود ، جپاروف به یک تور بلیزین در مناطق رفت و در طی آن همه وعده ها را به مردم داد.

وی در تاریخ 9 نوامبر ، هنگام بازدید از منطقه نارین ، به ساکنان محلی قول داد که در برخی موارد محدودیت های فعلی مصرف برق را برطرف خواهد کرد. در حال حاضر ، افرادی که در شهر مرتفع زندگی می کنند مشمول تعرفه ای دو طبقه هستند که به موجب آن 1000 کیلووات ساعت اول به شدت یارانه پرداخت می شود ، اما استفاده اضافی 2.6 سام (0.03 دلار) برای هر کیلووات ساعت پرداخت می شود. ساکنان نارین گفته اند که می خواهند این آستانه را دو برابر کنند.

جپاروف تعهد قفس را پیشنهاد کرد.

“من بلافاصله خواهم گفت که تصمیم نه در زمستان امسال اتخاذ خواهد شد. پیشنهاداتی برای بلند بردن آستانه بهار سال آینده وجود دارد. البته اکنون می توانستیم این کار را انجام دهیم. اما مردم مردم هستند. گفته می شود که اگر این کار انجام شود ، مردم بلافاصله به استفاده از برق برای گرم کردن به جای زغال سنگ روی می آورند. و این منجر به خرابی در پستهای ترانسفورماتور و خطوط برق خواهد شد. “

مادوماروف همچنین ادعای حمایت گسترده از مردم را دارد.

“من یک کاندیدای خود معرفی شده هستم. رئیس جمهور قرقیزستان باید منافع کل مردم ، همه اقشار سیاسی ، همه اقشار اجتماعی و نه فقط گروههای خاص را نمایندگی کند. “

از دیگر چهره های شناخته شده در این رقابت ها می توان به کلارا سورونکولووا اشاره کرد که فعالیت سیاسی وی در اواخر زمان معطوف به رهبری حزب اصلاحات بود. قاضی سابق اتاق قانون اساسی سال گذشته بخاطر نقش خود در تجمعات ضد فساد به شهرت رسید. اگرچه آن تظاهرات تصور بسیاری از انواع ترقی خواه و شهری را به خود جلب کرد ، حزب “اصلاح طلبان” که سرمایه گذاری گسترده شده است ، چندان مورد توجه قرار نگرفته است. اگرچه انتخابات پارلمانی 4 اکتبر که اکنون لغو شده است ، به عنوان تمرینی برای دموکراسی بی اعتبار شده است ، اما رای گیری 1.7 درصدی آرا به اصلاحات احتمالاً منعکس کننده کشش واقعی حزب به انتخابات است.

فعال آتشنشانی Toktayim Umetalieva یکی دیگر از نامزدهای شناخته شده انتخابات است که در آرا 2005 2005 ، 2009 و 2017 شرکت کرده است. هر چند او هرگز تأثیر جدی نداشته است.

پایین آمدن از لیست نام ها ، بسیاری از نامزدهای تسکین دهنده نور نیز هستند.

به راحتی مشهورترین تاجر خرده فروش Arstan “Alai” Abdyldayev است که در سال 2011 و 2017 برای انتخابات ریاست جمهوری کاندید شد. عبدیلدایف بیشتر بخاطر یک سری اظهارات عجیب و غریب عمومی مشهور است ، مانند جمله ای که باعث شد وی در سال 2011 احساس اینترنتی کند ، وقتی پیش بینی کرد با اطمینان ، بر اساس افشاگری های کیهانی ، در آن سال هیچ زمستانی وجود نخواهد داشت. وی سال بعد این ادعا را ادامه داد و ادعا کرد که ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه “یک بیوت ربات پیچیده” است که جهان را نجات می دهد.

هرچند همه پیش بینی های او خالی از لطف نیست. در اواسط اکتبر سال 2019 ، عبدی الدایف مورد توجه ناخواسته مقامات قرار گرفت پس از آنکه یکی از طرفداران وی تابلویی را در خارج از ساختمان دولت نصب کرد و اعلام کرد که “فصل [President Sooronbai] جینبکوف کار خود را تمام کرده است. ” تقریباً دقیقاً یک سال بعد ، جینبکوف مجبور شد تحت فشار هواداران جپاروف استعفا دهد.

در آن زمان ، روشی که دادستان ها قصد داشتند عبدیلدایف را ساکت کنند – یک خواسته عجیب با توجه به اینکه این تاجر حداکثر یک نمایشگاه دار عجیب و غریب است – این بود که احتمالاً او را به دلیل ایجاد ادعای نفرت مذهبی به دلیل ادعای در یک مرحله خدا بودن او متهم کند.

با دلسردی ، او این هفته دوباره این ادعا را انجام داد.

“من خدای جدید شده ام. من بر جهان ، طبیعت و بشریت حاکم هستم. » “در سال 2020 ، زمان جینبکوف پایان یافت. اکنون من رئیس جمهور خواهم شد. “

یکی دیگر از شخصیت های نامزد نورلان Motuyev ، هنوز هم به عنوان “پادشاه ذغال سنگ” بخاطر کارهای شیطانی خود در پی انقلاب 2005 ، هنگامی که یک ذخیره مهم ذغال سنگ را تصرف کرد ، شرکت های کار در آنجا را اخراج کرد. این باعث جرم وی شد ، اما جاه طلبی های او را خنثی نکرد. در سال 2009 وی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و کمتر از 1 درصد آرا را به دست آورد.

او احتمالاً بیشتر به خاطر قرقیزهای جوان به دلیل بارگذاری تصاویری از خودش در اینترنت که در آن در خانه کار بسیار بد کارائوکه انجام می دهد ، بیشتر شناخته شده است.

بابر تولبایف یک هدیه دیگر به سازندگان الگوی رفتاری است که آرزو دارند رئیس جمهور شوند. تاجر ، نیکوکار و مدیر شرکت اعتباری خرد مول بولاک ، با یک درخواست تجدید نظر ویدئویی کاملاً آشفته و ناامیدکننده در اولین موج COVID-19 که در آن “با خشم” به مردم دستور می داد زندگی کنند ، به شهرت رسیده است. این ویدئو به یک موفقیت ویروسی تبدیل شد و حتی توسط هنرمندان محلی به آهنگ تبدیل شد.

نامزدهای جدی تر ، کاملا غیرواقعی ، نیز وجود دارند. آنها شامل الدار آباكیروف ، معاون وزیر اقتصاد از سال 2016 تا 2019 و كوبان چورئوف ، اقتصاددان و رئیس بنیادی برای احیای احیای فرهنگ عشایری هستند.

عبدیل سگیزبایف ، که از سال 2015 تا 2018 کمیته امور خارجه امنیت ملی را اداره می کرد ، همانند معاون قبلی وزیر کشور ، کورسان آسانف ، که در حال حاضر با مشکلات پیچیده حقوقی خود روبرو است ، کلاه خود را به حلقه ها انداخت.

چندین امید خود را فقط به عنوان “بیکار” ذکر می کنند.

روند حذف در چند خط اجرا می شود. اول ، پولی برای در نظر گرفتن وجود دارد. شاید خیلی ها بلافاصله نتوانند سپرده 1 میلیون تومانی (11800 دلار) را جمع کنند. جمع آوری 30000 امضا احتمالاً حتی دشوارتر است. هر کسی که دارای تابعیت مضاعف باشد ، از مطالعه خارج خواهد شد. داوطلبان همچنین باید در آزمون زبان قرقیزستان قبول شوند و سن آنها بین 35 تا 70 سال باشد.

زمانی که این عوامل و سایر عوامل در نظر گرفته شوند ، لیست به مراتب قابل کنترل تر خواهد بود.