مشتری با وجود انقضای کارت اعتباری، صورتحساب ها را از SBI دریافت می کند

SBI با وجود انقضای کارت اعتباری صورتحساب را برای مشتری ارسال می کند.  جزئیات داخل

تصویر نمایشی اخبار18

یک انجمن مصرف کننده در دهلی به SBI Cards & Payments Services Pvt دستور داده است. طبق گزارش خبرگزاری، شرکت آموزشی ویبولیتین برای جبران خسارت 2 میلیون روپیه به یک فرد PTI. انجمن به این دلیل تصمیم گرفت که SBI Cards & Payments Services با وجود انقضای کارت مشتری بارها صورتحساب های مشتری را ارسال کرده و متعاقباً او را به دلیل عدم پرداخت هزینه در لیست سیاه قرار داده است. انجمن رسیدگی به اختلافات مصرف کنندگان ناحیه دهلی نو، متشکل از رئیس جمهور مونیکا A Srivastava و اعضای Kiran Kausal و Umesh Kumar Tyagi، به نفع MJ Anthony، روزنامه نگار سابق، حکم داده و به شرکت دستور داده است که کمبود او در ارائه خدمات را جبران کند. در 20 ماه مه، انجمن در پاسخ به شکایت آنتونی برای دریافت غرامت، این دستور را صادر کرد.

همانطور که توسط PTIوی اظهار داشت که در فروردین 1395 قبل از انقضای کارت از شرکت درخواست کرده بود که آن را تمدید نکنند و در عوض آن را لغو کنند. وی اظهار داشت که از تاریخ 18 فروردین 1395 استفاده از کارت را برای هرگونه تراکنش متوقف کرده و طبق ضوابط اقدامات لازم را برای از بین بردن کارت انجام داده است.

او در ماه سپتامبر نامه ای از شرکت دریافت کرد که در آن لغو کارتش تایید شده بود. با این حال، علی‌رغم ایمیل‌های اعتراضی او، شرکت همچنان به ارسال صورت‌حساب‌های مرتبط با کارت برای او ادامه داد. وی در ادامه بیان کرد: قبوض انباشته تا تاریخ 18 اردیبهشت 1396 بالغ بر 2946 روپیه شامل جرایم و جرایم دیرکرد بوده است.

مقالات مرتبط

دولت

دولت 20٪ TCS را برای استفاده از کارت اعتباری در خارج از هند معرفی می کند

دولت

هزینه های کارت اعتباری بین المللی در خارج از کشور اکنون 20٪ TCS را جذب می کند: چگونه دارندگان کارت ممکن است ضربه بخورند

او در نامه ذکر کرده است که شرکت به او توصیه کرده است که صورت حساب را تسویه کند، در غیر این صورت این موضوع بر سابقه اعتبار ثبت شده او توسط دفتر اعتبار تأثیر منفی می گذارد و می تواند مانع از توانایی او برای دریافت اعتبار در آینده شود. این شرکت نام او را به سیستم CIBIL اضافه کرد که طبق سوابق بانک مرکزی هند (RBI) متخلفان عمدی را ردیابی می‌کند و در نتیجه در دریافت وام یا کارت‌های اعتباری برای او مشکل ایجاد می‌کند. با این حال، این شرکت در جریان مناقشه این اتهامات را رد کرد.

انجمن مصرف کننده مشاهده کرد که این شرکت نام آنتونی را در لیست متخلفان عمدی در سیستم CIBIL قرار داده است. این اقدام منجر به رد درخواست های کارت اعتباری وی در بانک دیگری شد، علیرغم اینکه تقریباً 20 سال در آنجا حساب های عادی داشت.

انجمن گفت که SBI Cards & Payments Services Pvt. Ltd. نقصی در ارائه خدمات به شاکی نشان داده است. وی افزود: اگرچه ارزش پولی خسارت وارده به رتبه اعتباری شاکی را نمی توان به طور دقیق ارزیابی کرد، اما اعمال خسارات تنبیهی علیه طرف مقابل ضروری است. بنابراین انجمن اعلام کرد که به طرف مقابل موظف است ظرف مدت دو ماه از تاریخ صدور این دستور با پرداخت مبلغ 2 میلیون ریال به عنوان غرامت به شاکی خسارت وارد کند. عدم رعایت این دستورالعمل منجر به افزایش مبلغ 3 میلیون روپیه قابل پرداخت خواهد شد، همانطور که توسط انجمن روشن شده است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام