مورد توقف وام: وام دهندگان برای “بهره بهره” به وام گیرندگان تا 5 نوامبر اعتبار می دهند ، مرکز به SC می گوید

وزارت دارایی گفته است که پس از اعتبار این مبلغ ، موسسات وام دهنده بازپرداخت را از دولت مرکزی مطالبه می کنند

مورد توقف وام: وام دهندگان برای

تصویر پرونده دادگاه عالی هند. PTI

دهلی نو: این مرکز به دیوان عالی کشور اطلاع داده است که وام دهندگان در 5 ماه نوامبر اختلاف بین سود مرکب و سود ساده جمع آوری شده در وام های حداکثر 2 کرور در طول طرح توقف وام RBI را به وام دهندگان هدایت کرده اند.

وزارت دارایی گفته است که پس از اعتبار این مبلغ ، موسسات وام دهنده بازپرداخت را از دولت مرکزی مطالبه می کنند.

در اظهارنامه ای که در دادگاه اوج شکایت شد ، دولت گفته است که وزارتخانه طرحی را صادر کرده است که بر اساس آن موسسات وام دهنده می توانند این مبلغ را در حساب وام گیرندگان برای دوره مهلت قانونی 6 ماهه وام بگذارند که متعاقب آن کووید -19 وضعیت همه گیری

“طبق این طرح ، کلیه م institutionsسسات وام دهنده (همانطور که در بند 3 این طرح تعریف شده است) باید تفاوت بین سود مرکب و سود ساده را در حسابهای مربوطه وام های واجد شرایط برای دوره بین 1 مارس 2020 تا 31 آگوست 2020 اعتبار دهند”. مبایعه نامه گفت.

در این گزارش آمده است: “دولت مرکزی دستور داده است كه تمام م institutionsسسات وام دهنده كه در بند 3 آن شرح داده شده است ، باید این طرح را اجرا كنند و مبلغ محاسبه شده طبق این طرح را در حسابهای مربوط به وام گیرندگان تا 5 نوامبر سال 2020 اعتبار دهند.”

این اظهارنامه در دادگاه عالی که در حال رسیدگی به بخشهایی از دعاوی است که موضوعاتی از جمله “بهره با بهره” را در مورد دوره توقف وام مطرح کرده است.

در مبایعه نامه گفته می شود این مبلغ توسط م institutionsسسات وام دهنده واریز خواهد شد ، صرف نظر از اینكه آیا این وام گیرندگان واجد شرایط “كاملاً بهره برده اند یا به طور جزئی استفاده كرده اند یا از مهلت قانونی استفاده نكرده اند. تعویق در پرداخت اقساط مطابق بخشنامه های 27 مارس ، 2020 و 23 مه ، 2020 صادر شده توسط RBI. “

در این گزارش آمده است: “پس از واریز مبلغ گفته شده در حسابهای مربوطه وام های واجد شرایط ، موسسات وام دهنده از طریق آژانس گره ای بانک دولتی هند طبق مقررات این طرح ، بازپرداخت را از دولت مرکزی مطالبه می کنند.”

طبق گفته این تصمیم “پس از بررسی دقیق ، با در نظر گرفتن سناریوی کلی اقتصادی ، ماهیت وام گیرندگان ، تأثیر بر اقتصاد و سایر عواملی مانند تصمیم سیاستی که طبقه وام گیرندگان فوق را برای اعطای منافع تعیین می کند” .

در 14 اکتبر ، دادگاه اوج مشاهده کرد که مرکز باید “در اسرع وقت” معافیت از بهره وامهای تا سقف 2 کرور روپیه تحت طرح مهلت قانونی RBI را اجرا کند و گفته بود که دیوالی مرد عادی در دست دولت است.

این مرکز قبلاً به دادگاه گفته بود که فراتر از تصمیمات سیاست مالی که قبلاً گرفته شده است ، مانند چشم پوشی از سود مرکب برای وام های حداکثر 2 کروری برای دوره توقف ، ممکن است “به ضرر” سناریوی کلی اقتصادی باشد ، اقتصاد و بانک ها ممکن است “محدودیت های مالی اجتناب ناپذیری” نداشته باشند.

بانک رزرو هند (RBI) نیز در دادگاه اوج اظهارنامه مبایعه نامه کرده است که می گوید مهلت قانونی وام بیش از شش ماه ممکن است منجر به “انضباط کلی اعتبار” شود ، که “تأثیر ناتوان کننده ای” بر روند ایجاد اعتبار در اقتصاد.

این مبایعه نامه ها به دنبال حکم دادگاه عالی در 5 اکتبر ارائه شد که از آنها خواسته بود توصیه های کمیته KV Kamath در مورد تغییر ساختار بدهی را به دلیل کووید -19 استرس مربوط به بخشهای مختلف و همچنین اطلاعیه ها و بخشنامه های صادر شده تاکنون در مورد توقف وام.

همچنین گفته شده است که دستور موقت دادگاه اوج 4 سپتامبر ، محدود کردن طبقه بندی حسابها به حسابهای غیر عملکردی از نظر دستورالعمل های صادر شده توسط RBI ، ممکن است با اثر فوری خالی شود.

هیئت کمات توصیه هایی را برای 26 بخش ارائه داده است که می تواند توسط موسسات وام دهنده ارائه شود ، در حالی که برنامه های نهایی برای حل وام را تأیید می کند و گفته است که بانک ها می توانند بر اساس شدت ویروس کرونا همه گیری در یک بخش.

در ابتدا ، RBI در 27 مارس بخشنامه ای را صادر كرد كه به م institutionsسسات وام دهنده اجازه می دهد تا مهلت پرداخت اقساط وام های مدت دار را كه به دلیل همه گیری ، بین 1 مارس ، 2020 و 31 مه 2020 است ، بدهند.

بعدا ، دوره مهلت قانونی تا 31 اوت سال جاری تمدید شد.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.