نتایج رقابت شده گرجستان منجر به تحریم مخالفان می شود

قرار است حزب حاکم رویای گرجستان در گرجستان پس از آنکه همه رقبا از قبول نتایج رای گیری در 31 اکتبر خودداری کردند ، به تنهایی وارد پارلمان شود.

با شمارش 95 درصد آرا ، نتایج رسمی نشان می دهد که رویای جورجیایی سومین دوره قدرت را کسب می کند ، بیش از 48 درصد آرا popular مردم را به دست می آورد و تقریباً نیمی از 30 نژاد منطقه ای در سراسر کشور را تحت سلطه خود دارد.

این به رویای جورجیایی بیش از 50 درصد کرسی های مجمع 150 کرسی را می دهد ، به اندازه کافی حزب می تواند یکجانبه دولت تشکیل دهد و اکثر قوانین را به استثنای اصلاحات قانون اساسی تصویب کند.

اما احزاب احتمالی اپوزیسیون – آنهایی که نتایج رسمی می گویند آرا enough کافی برای ورود به پارلمان را کسب کرده اند – رویای گرجستان را به سرقت انتخابات متهم کرده و اعلام کرده اند که قصد دارند از مأموریت های خود خودداری کنند.

جیگی اوگولاوا ، یکی از رهبران حزب مخالف گرجستان اروپا ، در تاریخ 2 نوامبر گفت: “عضو شدن در این پارلمان به معنای عضویت در رویای گرجستان است.”

به نظر می رسد 9 گروه سیاسی برای کسب نمایندگی در قوه مقننه از آستانه عبور کرده اند. ائتلافی به رهبری جنبش ملی متحد (UNM) ، یک حزب مخالف وفادار به رئیس جمهور اسبق تبعید میخائیل ساکاشویلی ، با کمی کمتر از 27 درصد آراional دوم در جایگاه دوم قرار گرفت. نامزدهای این ائتلاف در بسیاری از مسابقات منطقه با رقبای خود در رویای جورجیا گره خورده اند.

در حالی که بسیاری از این مسابقات منطقه ای – که در آن کاندیداهای مجرد در یک منطقه جغرافیایی شرکت می کنند و دارای کرسی مربوطه در قوه مقننه هستند برای دور دوم آماده می شوند ، رویای جورجیایی در حال حاضر پیروزی را اعلام کرده است.

“بر اساس نتایج دور اول رای گیری ، رویای جورجیایی می تواند از قبل اکثریت را تشکیل دهد و به دولت این کشور ابراز اطمینان کند [Prime Minister] جورجی گاخاریا ، “هنگام بازگشت زود هنگام در اول نوامبر ، كاخا كالادزه ، شهردار تفلیس و دبیر كل حزب حاكم گفت.

اما همه احزاب دیگر که آستانه را پشت سر گذاشتند ، از پذیرفتن نتایج رسمی خودداری کردند و رویای گرجستان را به سرقت رای از طریق رشوه ، ارعاب و جعل متهم کردند.

روز بعد از انتخابات ، رهبران مخالف طرفداران خود را در راهپیمایی به سمت بالای تپه رئیس میلیاردر رویای گرجستان ، بیدزینا ایوانشویلی ، هدایت کردند. یک تجمع اعتراضی پر سر و صدا در مقابل کاخ شیشه ای ایوانشویلی برگزار شد که توسط محافظان پلیس محافظت می شد.

رئیس جمهور سابق و رهبر سازمان ملل متحد ساکاشویلی در اظهارات تلویزیونی از اوکراین گفت: “ما نمی خواهیم اجازه دهیم که ایوانیشویلی انتخاب مردم گرجستان را بدزدد” ، و طرفداران را به “جنگ” برای دفاع از آرا their خود تشویق کرد. “او سرنوشت گرجستان و سرنوشت همه شما را می دزد.”

ناظران بین المللی گفتند در حالی که آنها تعدادی بی نظمی از جمله استفاده از منابع اداری توسط حزب حاکم را کشف کردند ، اما آنها گفتند که نتایج به طور کلی آزاد و رقابتی است.

مأموریت اصلی نظارت بین المللی ، به رهبری سازمان امنیت و همکاری در اروپا ، در بیانیه 1 نوامبر گفت: “انتخابات پارلمانی 31 اکتبر رقابتی بود و به طور کلی ، آزادی های اساسی محترم شمرده می شدند.”

ناظران بین المللی نیز نسبت به تصمیم مخالفان برای به چالش کشیدن فوری نتایج رای گیری تردید داشتند. “به چالش کشیدن نتایج انتخابات در روز انتخابات این است […] نشانه ای از یک دموکراسی بالغ نیست. ” وی از طرفین خواست تا منتظر نتایج نهایی بمانند و به راه های قانونی برای رسیدگی به بی نظمی ها پایبند بمانند.

اما گروه های مخالف گفتند که آنها شواهد کافی برای اعلام سرقت رأی رویای گرجستان دیده اند. آنها قول تظاهرات اعتراضی برای فشار به مقامات برای تکرار مجدد را داده اند.

جورجی کاخیانی ، نایب رئیس رویای گرجستان ، در تاریخ 2 نوامبر گفت: “من امیدوارم که آنها به خود بیایند و در روند انتخابات بمانند و سپس در کار پارلمان شرکت کنند.”

تاکنون 450 مورد شکایت از تخلف از رویه های انتخاباتی در مراجع انتخاباتی ارائه شده است. کاخیانی استدلال کرد ، حتی اگر همه این شکایات تأیید شود ، رویای جورجیا همچنان برتری خود را حفظ خواهد کرد.

اما رویای جورجیایی قرار است در پی تحریم گسترده پارلمان را به تنهایی به خود اختصاص دهد. همانطور که نیکا ملیا نماینده UNM گفت: “ما قصد نداریم وارد آن چیز شویم […] که فقط بیدزینا ایوانشویلی آنرا مجلس می نامد. ”