نگسواران مشاور ارشد اقتصادی نسبت به رشد خوشبین است

ناگزواران مشاور ارشد اقتصادی هند به رشد 6.1 درصدی در سه ماهه چهارم خوشبین است

مشاور ارشد اقتصادی V Anantha Nageswaran. PTI

وی آنانتا ناگزواران، مشاور ارشد اقتصادی هند، پس از انتشار پیش‌بینی‌های تولید ناخالص داخلی هند برای سه ماهه چهارم سال مالی 23 در روز چهارشنبه، از سوی اداره آمار ملی (NSO) در مورد اقتصاد این کشور خوشبین است.

ناگزواران در گفتگو با خبرنگاران گفت که “فرود نرم” اقتصاد هند قبلا اتفاق افتاده است.

همچنین بخوانید: بدانید که چگونه هند با تولید ناخالص داخلی 6.1 درصد در سه ماهه چهارم سال مالی 23، سریعترین اقتصاد در حال رشد جهان باقی می ماند.

مقالات مرتبط

بدانید

بدانید که چگونه هند با تولید ناخالص داخلی 6.1٪ در سه ماهه چهارم سال مالی 23، سریعترین اقتصاد در حال رشد در جهان باقی مانده است.

بدانید

نخست وزیر مودی پیشرفت اقتصادی برجسته هند را ستایش می کند: رشد تولید ناخالص داخلی نشان دهنده سرسختی مردم در میان چالش های جهانی است.

ما آماده ایم که یک بار دیگر گردن خود را ببندیم و بگوییم که خطرات 6.5 درصدی (پیش بینی رشد تولید ناخالص داخلی برای سال 2023-24) احتمالاً متعادل تر است – یعنی به همان اندازه شانس وجود دارد که از این رقم فراتر رود. ناگسواران گفت، زیرا این احتمال وجود دارد که واقعیت از این تعداد کمتر باشد.

ناگزواران در نظرسنجی اقتصادی 2022-23 که در 31 ژانویه در پارلمان ارائه شد، رشد تولید ناخالص داخلی 6.5 درصدی را برای سال های 2023-24 پیش بینی کرده بود.

هند از پیش‌بینی‌های تولید ناخالص داخلی خود در سه‌ماهه چهارم سال مالی 23 پیشی گرفته و به 6.1 درصد در مقایسه با رشدی که در سه ماهه سوم 4.4 درصد بود، رسیده است.

بر اساس داده های منتشر شده توسط اداره ملی آمار، اقتصاد هند در سال مالی 23 شاهد رشد کلی 7.2 درصدی خواهد بود.

این کشور شاهد رشد ثابتی در میان برخی از اقتصادهای با سریع ترین رشد از جمله چین و ایالات متحده بوده است.

صعودی بودن ناگزواران با بانک رزرو هند همخوانی دارد. مطابق با کنترل پولشاکتیکانتا داس، رئیس RBI هفته گذشته گفت که تعجب نخواهد کرد که ارقام تولید ناخالص داخلی 2022-2023 بیش از تخمین 7 درصدی وزارت آمار رشد کند.

مشاور ارشد اقتصادی همچنین گفت که در مورد سیر تورم داخلی هند مطمئن است و گفت: «احتمال زیادی وجود دارد که تورم کل خرده فروشی به هدف میان‌مدت 4 درصد RBI در سال‌های 2023-24 نزدیک شود.»

وی گفت: «بنابراین، تشدید سیاست پولی نباید افراطی شود و این همان چیزی است که به نوعی راه را برای «فرود نرم» هموار می‌کند که قبلاً اتفاق افتاده است و چشم‌اندازهای رشد خوبی را در سال مالی جاری پیش‌بینی می‌کند. ”

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.