نیرماالا Sitharaman اعلام کرد بسته Atmanirbhar کرور 2.65 لوره کرون برای تشویق ایجاد اشتغال ، تقویت بخش املاک و مستغلات

وزیر دارایی همچنین از طرح حمایت تضمین اعتبار برای بخش مراقبت های بهداشتی و 26 بخش تحت فشار COVID-19 و همچنین انگیزه تولید پیوندی (PLI) به ارزش 1.46 لور کرور برای 10 بخش قهرمان خبر داد.

نیرما کالا سایتارامان وزیر دارایی روز پنجشنبه 2.65 روپیه را اعلام کرد بسته محرک کرور برای تقویت ویروس کرونا در بحبوحه پیش بینی ها برای ورود هند به رکود اقتصادی برای اولین بار در تاریخ ، اقتصاد ضربه زده و هزینه های سرمایه را افزایش می دهد.

بسته محرک Aatmanirbhar 3.0 شامل یک طرح یارانه ای برای ایجاد انگیزه در ایجاد مشاغل و هزینه اضافی برای طرح مسکن شهری و همچنین اقدامات با هدف 26 بخش آسیب دیده از همه گیر و قفل مسکن است.

کووید -19 محرک ارائه شده تاکنون به 15 درصد از تولید ناخالص داخلی اضافه شده است ، که سهم دولت 9 درصد بود هند اکسپرس به نقل از Sitharaman.

پیش از این ، دولت برای محافظت از اقشار ضعیف و آسیب پذیر در برابر تأثیر این کشور ، مارس 1.70 لارک کرور Pradhan Mantri Garib Kalyan Yojana (PMGKP) اعلام کرده بود. کووید -19 بحران به دنبال آن بسته مهمانساز Aatmanirbhar Bharat Abhiyan در ماه مه 20.97 لور کرور ، عمدتا در اقدامات طرف عرضه و اصلاحات طولانی مدت متمرکز شد.

آتمنیربهر بهارات روزگار یوژانا

سایتارامان از یک طرح جدید ایجاد اشتغال ، Aatmanirbhar Bharat Rozgar Yojana خبر داد ، که به موجب آن یارانه ای به موسسات ثبت شده صندوق تأمین کارمندان (EPFO) اعطا می شود که در سپتامبر 2020 تعداد کارمندان جدید را نسبت به پایگاه مرجع کارمندان اضافه می کند.

این شرط اضافه کردن حداقل دو کارمند جدید برای موسسات حداکثر 50 کارمند است. آن موسسات با بیش از 50 کارمند باید حداقل پنج شغل جدید ایجاد کنند.

وی گفت که این یارانه مشارکت صندوق بازنشستگی کارمندان و همچنین کارفرمایان را برای مدت دو سال پوشش می دهد. وی گفت: مشارکت کارمندان (12 درصد دستمزد) و کارفرمایان (12 درصد حقوق) در مجموع 24 درصد دستمزد به مدت دو سال به موسسات تعلق می گیرد.

با این حال ، این طرح فقط شامل کارمندان جدیدی می شود که در یک م -سسه ثبت شده در EPFO ​​با حقوق کمتر از 15000 روپیه به کار مشغول می شوند.

این طرح همچنین شامل اعضای EPFO ​​است که حقوق ماهیانه کمتر از 15000 روپیه را که در طول کار از کار خارج شده اند ، استخدام می کنند. کووید -19 همه گیری از 1 مارس 2020 و در اول اکتبر 2020 یا بعد از آن به کار گرفته می شود.

این طرح تا 30 ژوئن 2021 عملیاتی خواهد بود.

سایتارامان گفت ، برای تسریع رشد اقتصاد روستایی ، 10،000 دلار کرور اضافی برای نخست وزیر گاریب کالان رزگار یوژانا در سال مالی جاری تأمین می شود.

وزیر دارایی گفت که 73504 کرور روپیه در حال حاضر از هزینه فعلی 1 میلیارد کرور در این طرح هزینه شده است. این طرح تاکنون 251 کرور نفر در روز اشتغال ایجاد کرده است.

اقدام دیگری که وزیر دارایی اعلام کرد یارانه کود 65000 کروری برای کشاورزان است که Sitharaman گفت برای اطمینان از در دسترس بودن کافی کود برای کشاورزان و امکان دسترسی به موقع کودها در فصل زراعی پیش رو است.

اقدامات برای بخش املاک و مستغلات

هزینه اضافی 18000 کرور روپیه برای طرح مسکن شهری برای کمک به تکمیل پروژه های املاک و مستغلات در تلاش برای ایجاد اشتغال نیز اعلام شد.

وزیر دارایی گفت که 18000 کرور روپیه بیش از تخمین بودجه برای سالهای 2020 تا 21 برای نخست وزیر آواس یوجانا (شهری) (PMAY) از طریق تخصیص اضافی و منابع خارج از بودجه تأمین می شود. وی گفت ، این بیش از 8000 کرور روپیه است که امسال ارائه شده است.

سایتارامان ادعا کرد که این حرکت به شروع کار در 12 خانه لاکچری و همچنین تکمیل 18 خانه لاکچری کمک خواهد کرد. وی ادعا كرد كه این امر باعث ایجاد 78 شغل شغل جدید و همچنین تقاضا برای فولاد و سیمان می شود.

Sitharaman با اعلام پشتیبانی از ساخت و ساز و زیرساخت ها گفت: سپرده پول (EMO) و الزامات امنیتی عملکرد برای مناقصات دولتی آرام می شوند.

امنیت عملکرد قراردادها به جای 5 تا 10 درصد به 3 درصد کاهش می یابد. این موارد به قراردادهای در حال اجرا که فاقد اختلاف هستند ، تسری می یابد. وی همچنین به شرکتهای بخش دولتی نیز تعمیم داده شد ، افزود که ایالات نیز تشویق می شوند که همان را اتخاذ کنند.

سپرده اولیه (EMD) برای مناقصه ها مورد نیاز نخواهد بود و با اظهارنامه امنیت پیشنهادات جایگزین می شود.

وی گفت ، این آرامش ها تا 31 دسامبر 2021 انجام می شود ، افزود این اقدام با کاهش قفل سرمایه و هزینه ضمانت های بانکی به پیمانکاران کمک می کند.

قوانین مالیات بر درآمد نیز برای اجازه فروش واحدهای مسکونی اولیه با ارزش حداکثر 2 کرور زیر نرخ دایره کاهش می یابد. فقط 10 درصد اختلاف بین نرخ دایره و مقدار توافقنامه تاکنون مجاز بود.

برای افزایش بخش املاک و مستغلات مسکونی ، این اختلاف فقط برای فروش اولیه واحدهای مسکونی با ارزش تا 2 کرور روپیه برای 20 تا 30 ژوئن 2021 افزایش یافته است.

سایتارامان گفت: “این اقدام مشكلات خریداران مسكن و سازندگان را كاهش داده و در پاك فروشی موجودی فروخته نشده كمك خواهد كرد.”

اقدامات برای بخشهای تحت فشار و پروژه های زیربنایی

سرمایه گذاری 6000 کروری سهام در پلت فرم بدهی صندوق سرمایه گذاری زیرساخت ملی و سرمایه گذاری (NIIF) ، که به NIIF کمک می کند تا 1.1 میلیارد کرور تا سال 2025 برای تأمین اعتبار پروژه های زیرساختی و 10200 و 200 کرور محرکه بودجه اضافی برای سرمایه و هزینه های صنعتی در دفاع افزایش دهد. تجهیزات ، زیرساخت های صنعتی و انرژی سبز نیز از جمله اقدامات اعلام شده بود.

وزیر دارایی همچنین از طرح حمایت از تضمین اعتبار برای بخش مراقبت های بهداشتی و 26 بخش تحت فشار تأکید کرد کووید -19 و همچنین یک انگیزه تولید پیوندی (PLI) به ارزش 1.46 لور کرور برای 10 بخش قهرمان. برای پنج سال آینده مبلغی در حدود 1.5 لیتر کرور در بخشهای مختلف در نظر گرفته شده است.

“ما در حال شروع پشتیبانی اعتباری برای بخشهای تحت فشار هستیم که توسط کمیته کمات مشخص شده است. 26 نهاد مشخص شده در گزارش کمیته کمات همراه با بخش مراقبت های بهداشتی واجد شرایط این هستند. اعتبار اعتبار اضافی تحت این طرح پنج سال خواهد بود ، که وزیر دارایی گفت: “شامل مهلت قانونی بازپرداخت یک ساله می شود. سقف بالایی برای گردش مالی برای تأمین صلاحیت این طرح وجود ندارد.”

طرح تضمین خط اعتبار اضطراری (ECLGS) برای MSME ها ، مشاغل ، وام گیرندگان MUDRA و افراد (وام هایی برای اهداف تجاری) تا 31 مارس 2021 تمدید شد.

“ECLGS اصلی یک سال مهلت قانونی و 4 سال بازپرداخت داشت در حالی که طرح جدید دارای یک مهلت قانونی یک ساله و پنج سال بازپرداخت خواهد بود” هند اکسپرس گزارش به نقل از Sitharaman به نقل از.

وزیر دارایی افزود: 2.05 لور کرور برای 61 وام گیرنده لک و تاکنون 1.52 لور کرور مجازات شده است.

ارتقا صادرات پروژه

سایتارامان اظهار داشت که 3000 دلار کرور برای ارتقا ‘”صادرات پروژه” از طریق اعتبارات به بانک EXIM اعطا می شود.

بانک EXIM از طرف دولت هند به عنوان کمک به کشورهای در حال توسعه تحت طرح توسعه اقتصادی و کمک اقتصادی هند (IDEAS) ، اعتبارات (LOC) را تمدید می کند.

اعطا برای کووید -19 تحقیقات واکسن

در طی جلسات مطبوعاتی ، Sitharam همچنین اعطای کمک 900 کروری به گروه بیوتکنولوژی برای کووید -19 تحقیقات واکسن وی گفت كه این كمك هزینه واقعی واكسن و هزینه های توزیع را كه به طور جداگانه و در صورت موجود بودن واكسن پرداخت می شود ، پوشش نمی دهد.

سیتارام خاطرنشان کرد که شاخص های کلان اقتصادی به سمت بهبود است و مشاهده کرد کووید -19 موارد فعال از بیش از 10 لک به 4.89 لک با میزان مرگ و میر در مورد (CFR) در 1.47 درصد کاهش یافته است.

با ورودی از PTI

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.