همه آنچه باید در مورد سیاست های اداره پست بدانید

آیا می توانید اسکناس های 2000 روپیه ای را در دفاتر پست واریز یا مبادله کنید؟

در این بیانیه همچنین اشاره شده است که دفاتر پست مانند بانک ها صدور اسکناس های 2000 روپیه ای را متوقف خواهند کرد. عکس فایل.

بانک مرکزی هند (RBI) در جدیدترین اقدام خود، خروج اسکناس های 2000 روپیه ای را به عنوان بخشی از سیاست Clean Note خود اعلام کرد. در اطلاعیه ای که هفته گذشته منتشر شد، بانک مرکزی اعلام کرد که دیگر اسکناس های مربوط به آن واحد را منتشر نخواهد کرد و به مردم مهلت داد تا اسکناس های 2000 روپیه ای خود را مبادله یا در شعب بانک مربوطه سپرده گذاری کنند. در حالی که این امر باعث شده مشتریان برای واریز یا مبادله اسکناس به بانک ها مراجعه کنند، اما بسیاری دیگر را نیز در مورد اینکه آیا می توانند اسکناس های خود را در نزدیکترین دفاتر پست خود مبادله کنند یا خیر سردرگم کرده است.

در راستای اطلاعیه RBI، وزارت پست بیانیه‌ای صادر کرده است که در آن آمده است که اسکناس‌های 2000 روپیه‌ای دیگر برای مبادله در دفاتر پست و سایر دفاتر که وجه نقد انجام می‌دهند پذیرفته نمی‌شوند، با این حال، مشتریان اجازه خواهند داشت تا تراکنش‌های پستی با مبلغ 2000 روپیه انجام دهند. یادداشت.

باید به مردم توصیه شود که در بانک ها اسکناس رد و بدل کنند. با این حال، پذیرش اسکناس‌های 2000 روپیه‌ای نباید برای هرگونه تراکنش پستی در دفاتر/واحدها خودداری شود.» این اداره اضافه کرد که سپرده‌های 2000 روپیه اسکناس که کاملاً با الزامات KYC قابل اجرا مطابقت دارد، مطابق با سیاست‌های جاری در حساب‌های بانک پس‌انداز اداره پست، به روش معمول پذیرفته می‌شود.

مقالات مرتبط

بدانید

بدانید چگونه اسکناس های جعلی 2000 روپیه ای را قبل از سپرده گذاری در بانک ها شناسایی کنید

بدانید

اولین روز مبادله ارز 2000 روپیه در شهرها شروع دشواری دارد: آنچه بانک ها گفتند

در این بیانیه همچنین اشاره شده است که دفاتر پست مانند بانک ها صدور اسکناس های 2000 روپیه ای را متوقف خواهند کرد.

در این مورد، مشتریان اکنون می توانند برای سپرده گذاری و مبادله اسکناس های 2000 روپیه ای به بانک های خود مراجعه کنند و برای انجام معاملات نقدی با آن به دفاتر پست مراجعه کنند. با این حال، سیاست مبادله فقط در بانک ها در دسترس خواهد بود.

RBI اسکناس های 2000 روپیه ای را پس می گیرد

در بیانیه ای که هفته گذشته منتشر شد، بانک مرکزی هند اعلام کرد که اسکناس های 2000 روپیه ای را در پیروی از سیاست Clean Note خود از گردش خارج می کند. در حالی که اسکناس ها همچنان به صورت نقدی قانونی باقی خواهند ماند، مشتریان ملزم خواهند بود اسکناس های 2000 روپیه ای خود را تا 30 سپتامبر 2023 در بانک ها سپرده یا مبادله کنند.

بانک مرکزی همچنین به کلیه بانک‌های بخش دولتی و خصوصی دستور داده است که از انتشار اسکناس‌های مذکور با اجرای فوری خودداری کنند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام