هند با تولید ناخالص داخلی 6.1 درصد در سه ماهه چهارم سال مالی 23، سریعترین رشد اقتصادی جهان باقی مانده است.

بدانید که چگونه هند با تولید ناخالص داخلی 6.1٪ در سه ماهه چهارم سال مالی 23، سریعترین اقتصاد در حال رشد در جهان باقی مانده است.

تصویر نمایشی PTI

هند از پیش‌بینی‌های تولید ناخالص داخلی خود در سه‌ماهه چهارم سال مالی 23 پیشی گرفته و به 6.1 درصد در مقایسه با رشدی که در سه ماهه سوم 4.4 درصد بود، رسیده است.

بر اساس داده های منتشر شده توسط اداره ملی آمار، اقتصاد هند در سال مالی 23 شاهد رشد کلی 7.2 درصدی خواهد بود.

این کشور شاهد رشد ثابتی در میان برخی از اقتصادهای با سریع ترین رشد از جمله چین و ایالات متحده بوده است.

مقالات مرتبط

رشد تولید ناخالص داخلی نمونه ای از سرسختی مردم در میان چالش های جهانی است

نخست وزیر مودی پیشرفت اقتصادی برجسته هند را ستایش می کند: رشد تولید ناخالص داخلی نشان دهنده سرسختی مردم در میان چالش های جهانی است.

رشد تولید ناخالص داخلی نمونه ای از سرسختی مردم در میان چالش های جهانی است

گزارش سالانه RBI: به گفته بانک مرکزی هند، احتمالاً شتاب رشد هند در سال‌های 2023-2024 حفظ خواهد شد.

بر اساس داده های منتشر شده در روز چهارشنبه، هند بین ژانویه تا مارس (سه ماهه چهارم) رشد 6.1 درصدی داشته است در حالی که اندونزی، دومین کشور بعدی، 4.8 درصد رشد داشته است. کشورهایی مانند چین، مکزیک، ایالات متحده و ژاپن به ترتیب 4.5 درصد، 3.8 درصد، 1.6 درصد و 1.3 درصد در مدت مشابه رشد داشته اند.

چگونه هند برچسب سریع ترین رشد اقتصادی را حفظ می کند؟

عملکرد برجسته هند به رشد مداوم در بخش مصرف و خدمات نسبت داده شده است.

این ارقام تقریباً با پیش‌بینی‌های بانک دولتی هند (SBI) که 7.1 درصد اعلام کرده بود و بانک جهانی که رشد هفت درصدی را برای هند پیش‌بینی کرده بود، مطابقت دارد.

مصرف خصوصی که نزدیک به 60 درصد اقتصاد را تشکیل می دهد، در مقایسه با 2.1 درصد در سه ماهه قبل، 2.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است، در حالی که تشکیل سرمایه، که شاخص سرمایه گذاری است، 8.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است. در سه ماهه قبل 8 درصد بازنگری شده است.

هزینه های دولت فدرال که حدود 10 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد، در سه ماهه مارس 2.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت، در حالی که در سه ماهه قبل 0.6 درصد کاهش یافته بود.

در همین حال، هند توانسته است رکود و کندی ناشی از تورم جهانی و همچنین آشفتگی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین را کنار بگذارد.

چند ساعت قبل از انتشار رسمی رقم تولید ناخالص داخلی، Shaktikanta Das، فرماندار RBI، گفت: «تقریباً در تمام شاخص‌های با فرکانس بالا که در بانک مرکزی هند بررسی کردیم، حرکت در سه ماهه چهارم حفظ شد. بنابراین، اگر رشد (کلی سالانه) کمی بیشتر از ۷ درصد باشد، نباید تعجب کنیم.»

صندوق بین المللی پول رشد هند را تایید کرد

صندوق بین المللی پول بر نقش هند در اقتصاد جهانی تاکید کرده و گفته است که این کشور همچنان به عملکرد خوب خود ادامه می دهد و در عین حال یکی از سریع ترین رشد در جهان باقی می ماند.

در ماه آوریل، آن ماری گولد ولف، معاون مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه صندوق بین المللی پول، گفت: PTI“اقتصاد هند به عملکرد خوب خود ادامه می دهد و سریع ترین اقتصاد آسیایی و یکی از سریع ترین رشد در جهان باقی می ماند.”

او گفت که با کاهش مصرف، صندوق بین‌المللی پول سرمایه‌گذاری را به عنوان محرک اصلی رشد می‌بیند که با رشد اعتبار دو رقمی، PMI قوی و برنامه بودجه بلندپروازانه هزینه‌های دولتی مشهود است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.