واشنگتن سلطان پشت صحنه قرقیزستان را تحریم می کند

واشنگتن تحریم الف قرقیز سابق بدنام و با نفوذ سیاسی مأمور گمرک که ادعا می شود صدها میلیون دلار از خزانه دولت سرقت کرده است.

وزارت خزانه داری در 9 دسامبر اعلام کرد که این موارد را اضافه کرده است راییمبک ماترائیموف به فهرست اتباع خاص خود که تحت اختیار قانون جهانی مگنیتسکی تعیین شده است ، دارایی های وی را در ایالات متحده مسدود کرده و در حالی که آزاد است روابط با بیشکک را پیچیده می کند.

ادعاهایی مبنی بر اینکه ماترائیموف ، به دلیل ثروت مشهور خود ، با تمسخر “میلیون رییم” لقب گرفته است ، در سطوح گسترده فساد اداری نقش داشته است توسط روزنامه نگاران مستقل و فعالان ضد پیوند. مطابق با یک سری تحقیقات ژورنالیستی سال گذشته منتشر شد ، گفته می شود ماترائیموف تا 700 میلیون دلار سیفون کرده است. اما در زمان رئیس جمهور به تازگی برکنار شده سورونبائی جینبکوف ، بازرسان هیچ اقدامی واقعی برای بررسی این ادعاها انجام ندادند. در عوض ، فعالان آزار و اذیت و ضرب و شتم قرار گرفتند. یکی از همکاران سابق که با روزنامه نگاران صحبت می کرد در استانبول کشته شد.

در آن شرایط ، ماترائیموف پیش از انتخابات پارلمانی اکتبر به عنوان پادشاه عمل می کرد ، و ادعا می کرد که یک حزب طرفدار Jeenbekov را سرمایه گذاری کرده است. عصبانیت از نتایج یک طرفه ، منجر به ضرب وشتم ، غارت ساختمانهای دولتی و استعفای جینبکوف شد.

پس از تغییر خشونت آمیز قدرت ، مأموران خدمات امنیتی ماترائیموف را به مدت کوتاهی به اتهاماتی که وی داشت بازداشت کردند برای استخراج درآمد سایه در طی [his] اداره سیستم گمرک. “ ماترائیموف پس از اینکه متعهد شد 24 میلیون دلار خسارت بدهی به دولت را پس دهد ، در بازداشت خانگی آزاد شد.

باید دید آیا رهبر جدید سدیر جپاروف که در ماه اکتبر قدرت را بدست گرفت و نظارت بر بازنویسی قانون اساسی را بر عهده دارد ، در حالی که ماه آینده برای انتخابات ریاست جمهوری بدون هیچ گونه چالشی برای ریاست جمهوری ایستاده است ، تلاشی همگانی برای محاصره چنین عناصر جنایتکارانه انجام خواهد داد؟

در حالی که ماترائیموف آزاد است ، این تحریم ها ممکن است خواستار کمک بیشکک را خشمگین کند.