چاتیسگر پیشنهاد استقراض مرکز برای کمبود GST را می پذیرد. Jharkhand تنها دولت برای جلوگیری از

این مرکز این گزینه را به ایالات و UT داده بود که مقدار کسری GST را از طریق یک پنجره ویژه وام دریافت کند

دهلی نو: چاتیسگر پیشنهاد قرض گرفتن مرکز را پذیرفته است و از طریق پنجره ویژه 3109 کرور روپیه برای تأمین کمبود درآمد کالاها و خدمات (GST) دریافت می کند.

با این کار ، 27 ایالت و 3 قلمرو اتحادیه طرح استقراض مرکز را پذیرفته اند و فقط جارخند باقی مانده است که هنوز تصمیم گیری نشده است.

دولت چاتیسگره پذیرفتن گزینه 1 را برای رفع کمبود درآمد ناشی از اجرای GST اعلام کرده است. در بیانیه وزارت دارایی روز پنجشنبه آمده است ، به غیر از جارخند و 3 قلمرو اتحادیه دارای مجمع قانونگذاری ، همه ایالت ها به نفع گزینه 1 تصمیم گرفته اند.

ایالت ها و سرزمین های اتحادیه ای که گزینه 1 را انتخاب می کنند ، از طریق پنجره ویژه استقراض که توسط دولت هند برقرار شده ، میزان کمبود ناشی از اجرای GST را دریافت می کنند.

این مرکز قبلاً 30،000 کرور از طرف ایالت ها در پنج قسمت وام گرفته و آن را در 23 اکتبر ، 2 نوامبر ، 9 نوامبر ، 23 نوامبر و 1 دسامبر به 26 ایالت و 3 منطقه اتحادیه منتقل کرده است.

از دور بعدی وام ، چاتیسگر نیز بودجه ای را که از طریق این پنجره جمع آوری شده دریافت می کند.

براساس شرایط گزینه 1 ، علاوه بر دریافت تسهیلات پنجره ویژه ای برای وامها برای رفع کمبود ناشی از اجرای GST ، کشورها همچنین مجاز به گرفتن اجازه بدون قید و شرط برای وام قسط نهایی 0.50 درصد از تولید ناخالص داخلی دولت هستند. (GSDP) از 2 درصد وام اضافی مجاز توسط دولت هند ، تحت مدیریت عطمانیربهر ابیان. این بیش و بالاتر از پنجره ویژه 1.1 لیتر کرور است.

این وزارتخانه اضافه كرد ، دولت هند با دریافت انتخاب گزینه 1 از طرف دولت چاتیسگر ، مجوز وام اضافی 1792 كراور روپیه را به دولت ایالت چاتیسگر (0.5 درصد از GSDP چاتیسگر) اعطا كرده است.

به طور جداگانه ، چاتیسگر از طریق یک پنجره ویژه وام 3109 کرور روپیه دریافت می کند تا کمبود اجرای GST را برطرف کند.

کشورهایی که گزینه 1 را انتخاب کرده اند عبارتند از: آندرا پرادش ، آروناچال پرادش ، آسام ، بیهار ، چاتیسگر ، گوا ، گجرات ، هاریانا ، هیماچال پرادش ، کارناتاکا ، کرالا ، مادیا پرادش ، ماهاراشترا ، مانیپور ، مگالایا ، میزوراشا ، پنگال ، ناگالند ، ، راجستان ، سیکیم ، تریپورا ، تامیل نادو ، تلانگانا ، اوتار پرادش ، و اوتاراخند و بنگال غربی ، همراه با سه قلمرو اتحادیه دهلی ، جامو و کشمیر و پودوچری.

طبق طرح استقراض (گزینه 1) ، این مرکز از بازار 1.10 لور کرور که وام کمبود درآمد ناشی از اجرای GST است ، از بازار قرض می گیرد. 73،000 کرور باقیمانده روبرو می شود که تأثیر درآمد این کشور است کووید -19 پاندمی.

دومین گزینه ارائه شده توسط مرکز این بود که ایالت ها کل کسری مجموعه 1.83 لاری کرور را وام بگیرند.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.