چرا کابل Hdmi صدا ندارد؟

HDMI 2.0 رو به عقب با HDMI 1.4 سازگار است و ویژگیهای آن روی همان 19 کانکتور کابل HDMI است. اما HDMI 2.0 این مسئله را بهبود بخشیده و از عمق رنگ 10 تا 12bit در رزولیشین Ultra HD پشتیبانی میکند. 2160p در 24Hz و 2160p در 30Hz ممکن است به اندازه کافی برای پخش فیلم خوب باشد، اما آنها فاقد فرکانس 50/60Hz مورد نیاز برای پخش برنامههای 4K تلویزیون و بازیهای Ultra HD آینده هستند. زیرا در کنار انتقال سیگنال، عوامل دیگری نیز هستند که شما باید به آنها توجه کنید. کابل HDMI باتوجه به سرعت انتقال سیگنال(پهنای باند) ،نسخه HDMI که با آنها در ارتباط هستند،قابلیتهای مختلفی را ارائه میدهند. دلیل آن هم این است که کسانی که پول خرید آن را دارند، احتمالاً زورشان به پلی استیشن ۵ هم میرسد و آن را ترجیح میدهند. حتما شما هم در هنگام خرید کابل HDMI متوجه شماره ورژنهای نظیر HDMI 1.3, قیمت کابل hdmi عمده HDMI 1.4 و … چرا هنگام اتصال کنسول به تلویزیون صدا قطع است؟ از آنجایی که بسیاری از بازیبازان هنوز هم مشتاق تجربهی عناوین نسل هفتم، ششم و حتی نسلهای پیش از آن هستند، این سرویس برگبرندهی مایکروسافت در سوق دادن گیمرها به سمت خرید این کنسول به شمار میرود.

علاوه براین از آنجا که هم ارسال اطلاعات از دستگاه فرستنده به صورت غیر فشرده و هم دریافت اطلاعات در دستگاه گیرنده به صورت غیر فشرده صورت می گیرد لذا کابل های HDMI نسبت به سایر کابل های مشابه از کیفیت بیشتری در انتقال صدا و تصویر برخوردار است. همچنین برای حفظ کیفیت 4k خصوصاً در مسافتهای طولانی میتوانند مشکلساز شوند. در این تکنولوژی ساده از دست دادن سیگنال روی مسیر طولانی تقریبا امری طبیعی است! ساده ترین و سریعترین راه برای حذف فایل ها و پوشه های موقت استفاده از ابزار Disk Cleanup است. با استفاده از فناوری فیبر نوری به جای مس، توانایی کابلهای فیبر نوری HDMI بسیار فراتر از حد کابلهای استاندارد HDMI میرود. عدم پخش صدا میتواند دلایل متفاوتی داشته باشد به همین دلیل پیشنهاد میکنیم که مواردی که در ادامه ذکر میشود را بطور کامل بررسی کنید. و این شرکت موافقت کرد که دیگر از اعداد در درجه بندی محصولات استفاده نکند. در صورت استفاده از کابل HDMI اکتیو – Active HDMI می توانید تا حداکثر ۳۰ متر تصویر دوربین مدار بسته را بر روی مانیتور یا تلویزیون انتقال بدهیم یعنی حدود دو برابر حالت معمولی. بهتره در ابتدا مانیتور و کیسی تهیه کنید که به صورت مستقیم و بدون نیاز به تبدیل از HDMI پشتیبانی کنند.

برای این نوع نصب استفاده از مانیتور و کابل های HDMI یا VGA ضروری است. راه دیگر شما در کنار تقویت کننده کابل HDMI، استفاده از Wireless HDMI و یا اچ دی ام بی سیم (وایرلس) است. در ویدیوی زیر روش استفاده از آداپتور های HDMI over Ethernet و تبدیل کابل شبکه LAN به HDMI برای افزایش طول اچ دی ام ای آموزش داده شده است که شما با تماشای این ویدیو می توانید به صورت تصویری با روش انجام آن آشنا شوید. به این صورت که تمام خروجی دستگاه های متصل شده به سوییچ اچ دی ام ای می آید و از این دستگاه یک کابل خروجی به نمایشگر می رود. در این بروز رسانی پهنای باند به 18Gbps افزایش یافته و پشتیبانی از ویدئوهای 4K و قابلیت ارسال 2 ویدئو به یک نمایشگر نیز اضافه شده است. نکته مثبت این بروزرسانی این است که امکان Deep Color یا استفاده فضای رنگ گسترش یافته xvYCC را دارد. بیایید به جزئیات با دقت بیشتری نگاه کنیم: کابل HDMI صدا و تصویر دیجیتال را منتقل میکند که با نام تکنولوژی TMDS شناخته میشود. کابلهای گرد ممکن است زمانی که به سیستم نگاه کنید بزرگ و برآمده به نظر برسند. انتقال هزاران وات آمپلی فایر اسپیکرهای بزرگ از طریق سیم نازک، سریعتر از اینکه به شما صدای خوبی بدهد، شما را به تماس با آتش نشانی وا خواهد داشت!

این نسخه میتواند به خوبی تمام فرمتهای صدای HD را انتقال دهد. فیبر نوری HDMI با حداکثر طول 200 پا، بیش از حد مسافت حتی برخی از بالونها است، چه رسد به حد 65 فوت HDMI مس. فیبر نوری HDMI با حداکثر مسافت 65 متر، حتی بیشتر از محدودیت برخی از بالونها است، چه رسد به محدودیت 20 متری HDMI مسی. حتی امروز هم بسیاری از مردم در مورد تضمین کابل و اینکه تا چه میزان سیگنال به صورت مطمئن روی آنها قابل انتقال است، اطلاعات کاملی ندارند. ممکن است مشکل نرمافزاری باشد و درایورها با هم سازگاری نداشته باشند؛ به همین دلیل بعد از اینکه از سالم بودن کابل hdmi مطئمن شدید درایور صدا و کارت گرافیک را بررسی میکنیم. همونطور که می دونید خب شاید هم ندونید ، شرکت مایکروسافت به صورت اوریجینال ، کابل AV داخل جعبه ایکس باکس 360 میگذاره یعنی خبری از کابل HDMI نیست .

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از کابل های hdmi دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.