چگونه اسکناس های 2000 روپیه ای را در بانک خود مبادله کنیم؟ راهنمای گام به گام

آیا می خواهید اسکناس های 2000 روپیه ای را در بانک خود مبادله کنید؟  راهنمای گام به گام

تصویر نمایشی کنترل پول

بانک مرکزی هند (RBI) اعلام کرده است که قصد دارد اسکناس‌های 2000 روپیه‌ای را از گردش خارج کند و اعلام کرده است که این بخشی از تلاش‌های آنها برای اجرای «سیاست اسکناس تمیز» است. در 19 مه 2023، RBI لغو تدریجی اسکناس 2000 روپیه ای را اعلام کرد و یادآور شد که این اسکناس همچنان قانونی است. RBI توصیه کرده است که این اسکناس‌ها را با قوانین و دستورالعمل‌های خاص در شعب بانک‌ها سپرده یا مبادله کنید. هنگام واریز اسکناس های 2000 روپیه ای به حساب بانکی خود، به هزینه های خدمات توجه داشته باشید. همانطور که توسط RBI توضیح داده شده است، مبادله اسکناس رایگان است. با این حال، واریز وجه به حساب شما از قوانین و مقررات استاندارد پیروی می کند. گزینه واریز وجوه به حساب‌ها و مبادله اسکناس‌های 2000 روپیه تا 30 سپتامبر 2023 در همه بانک‌ها قابل دسترسی خواهد بود.

در اینجا مراحل مبادله اسکناس های 2000 روپیه ای در بانک آمده است:

مرحله 1: به بانک خود مراجعه کنید

مقالات مرتبط

RBI ها

سیاست Clean Note RBI: چرا بانک مرکزی تصمیم گرفت اسکناس های 2000 روپیه ای را از گردش خارج کند

RBI ها

چرا RBI اسکناس های 2000 روپیه ای را پس گرفته است؟ این چه تفاوتی با پول زدایی دارد؟

افراد می توانند برای واریز یا تعویض اسکناس های 2000 روپیه ای خود به نزدیکترین شعبه هر بانک مراجعه کنند. اگر در شعبه یا بانک خاصی حساب دارید، می توانید با ارائه مشخصات حساب خود، فرآیند واریز یا مبادله را تسریع کنید.

مرحله 2: برای تعویض “فرش درخواست” را پر کنید

پس از تأیید فرآیند، بانک برگه درخواستی را به شما ارائه می دهد که باید به دقت تکمیل شود تا تبادل اسکناس های 2000 روپیه تسهیل شود.

در برگه درخواست، فرد باید نام خود را با حروف بزرگ در قسمت «مناقصه‌گر» بنویسد. در مرحله بعد، آنها باید شماره شناسایی منحصر به فرد خود را از مدارک هویتی پذیرفته شده ارائه کنند که در هنگام معامله مبادله با سند اصلی تأیید می شود.

پس از تکمیل بخش شناسایی، فرد باید اطلاعاتی در مورد اسکناس(های) 2000 روپیه ای که برای مبادله ارسال می کند، ارائه دهد. پس از وارد کردن مشخصات مبادله، فرد باید اقدام به امضای فرم کند. علاوه بر این، عضو باید مکان (محل درخواست تبادل) و تاریخ (تاریخ دقیق درخواست تبادل) را ذکر کند.

مرحله 3: فرم را ارسال کنید

پس از انجام مراحل لازم، فرد باید فرم پر شده را به همراه اسکناس های 2000 روپیه ای خود به نزدیکترین بانک ارسال کند تا فرآیند مبادله آنها آغاز شود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام