برنامه ریزی برای دروس تخصصی کنکور؛با یک سوپرایز!!!

شیمی از جمله دروسی است که هم مفهومی است و هم محاسباتی، پس باید دانست که برای مفهومی خواندن از چه روشی استفاده کرد و چگونه برنامه ریزی کرد و برای محاسباتی باید چگونه عمل کرد تا هم بازدهی زیادی داشته باشید و هم از زمان نهایت استفاده را ببرید. با توجه به توضیحات داده شده باید در برنامه ریزی شما روزانه و در شش روز هفته شیمی به صورت ثابت قرار بگیرد اما به صورتی که یک روز درمیان یا باید مفاهیم را بخوانید یا مسائل را، هم چنین تایمی را که برای شیمی درنظر میگیرید باید بالای دو ساعت باشد تا مفید واقع شده و مطالب را تا هرکجا که خوانده اید خوب در ذهن داشته باشید. برای این درس در رشته تجربی باید یک روز درمیان وقت گذاشت و بالای دو ساعت به مطالعه آن پرداخت این در حالی است که در رشته ریاضی فیزیک باید پای ثابت برنامه بوده و همه روزه مورد مطالعه قرار گیرد چون که در این رشته بعد از ریاضی فیزیک مهم ترین درس محسوب می شود.

ریاضی برای داوطلبان ریاضی باید بیشترین تایم مطالعه را به خود اختصاص دهد و در تمامی روزهای هفته پای ثابت برنامه باشد ولی برای داوطلبان رشته تجربی وضع فرق می کند آن ها باید یک روز درمیان زمان شان را برای مطالعه ریاضی در نظر بگیرند و ساعت مطالعه باید بیشتر از دو ساعت باشد تا مثمر ثمر واقع شده و شما بتوانید با تمرین و تکرار زیاد به تسلط در آن دست پیدا کنید. حتی ممکن است در این گونه مواقع داوطلبان دچار استرس و یاس و ناامیدی شده که اگر نتوانند نهایت استفاده از این زمان را ببرند چه کار خواهند کرد؟ زیستی که در این سال ها عجیب سخت شده و باید برای پاسخ دادن به سوال های مربوط به این درس نسبت به تمامی مباحث و ارتباط بین مباحث مختلف تسلط کافی داشته باشید و مفهوم هر متن را به خوبی دریافت کرده باشید. برای اینکه شما داوطلب عزیز در قسمت مفهومی ها بتوانید به تسلط کافی برسید باید در کنار مطالعه خود حتما خلاصه نویسی نیز داشته باشید تا در زمان هایی که نیاز به دوره داشت بدون فوت وقت و یا هدر دادن زمان فقط قسمت هایی که حائز اهمیت هستند و در خلاصه های شما آورده شده است از این خلاصه استفاده کرده و آن را مطالعه کنید.

پس با این اوصاف باید وقتی شروع به مطالعه زیست می کنید ابتدا خیلی زود دست به کار شده و نگذارید تا دی ماه و بهمن ماه برسد و از همان تابستان استارت خود را بزنید ثانیا برای اینکه بتوانید در زیست تمامی مطالب را به خاطر داشته باشید حتما حتما خلاصه نویسی کنید و این خلاصه ها می توانند در حاشیه کتاب های درسی تان یا در جزوه ای جداگانه استاد محمد واعظی  نوشته شوند. موسسه حرف آخر بر اساس انیمیشن، تصویرسازی، الگو و نقشه راه دروس را به داوطلبان تعلیم می دهد و این کار سبب می شود تا مطالب چون به صورت تصویری و الگو تدریس می شوند به حافظه تصویری شما در نیمکره راست تان منتقل شده و این کار سبب می شود تا شما هرگز نسبت به مطالب دچار فراموشی نشوید. فیزیک درسی است که نیاز به این دارد تا حواس دانش آموز شش دانگ به کلاس و نحوه کلیک کنید تدریس معلم باشد.

دروس تخصصی نقش بسیار حیاتی ای را در کنکور ایفا می کنند و اگر شما میخواهید تا به هدفتان برسید باید یک جدول زمان بندی شده و یک برنامه ریزی دقیق برای این دروس داشته باشید اما دوستان بابت حجم زیادی که دروس اختصاصی دارند بهتر است برنامه خود را از خیلی زودتر آغاز کنید و تحت هیچ شرایطی به تاخیر نیندازید چون که هرچه خودتان دیر اقدام کنید خودتان از رقبای خود عقب خواهید ماند پس یه یا علی گفته و تمامی تلاشتان را به کار گیرید. وقتی فردی برای خود هدف را مشخص می کند اولین و مهم ترین چیزی که او را به آن می رساند داشتن برنامه ای است که در آن بداند کی و در چه زمانی باید مطالعه و چه مواقعی تمرین و تکرار داشته باشد تا در آن درس یا دروس به تسلط رسیده و گامی به سوی موفقیت برداشته باشد. برنامه ریزی برای دروس تخصصی کنکور یکی از مهم ترین کارهایی است که یک داوطلب در ابتدای کار باید انجام دهد. برنامه ریزی برای دروس تخصصی کنکور در موسسه حرف آخر توسط مشاوران صورت گرفته و در اختیار داوطلب آموزش ادبیات قرار می گیرد.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت مشاوره کنکور 1400.