مواردی که هنگام انتخاب بین رژیم مالیات بر درآمد جدید و قدیمی باید در نظر بگیرید

مواردی که هنگام انتخاب بین رژیم مالیات بر درآمد جدید و قدیمی باید در نظر بگیرید

در زمانی که تغییرات اعمال شده در قانون مالیات بر درآمد 1961 از اول آوریل 2023 اجرایی شده است، مالیات دهندگان حقوق بگیر ممکن است در انتخاب بین رژیم های مالیاتی قدیم و جدید دچار سردرگمی شوند، به ویژه برای کسانی که در گروه های درآمدی بالاتر قرار دارند.

تعدادی از تغییرات به وضوح در رژیم مالیاتی جدید اعمال شده است، بنابراین انتخاب یکی از آنها برای کارمندان و اطلاع بیشتر به کارفرما مهم است. در غیر این صورت، مالیات بر حقوق آنها بر اساس رژیم مالیاتی جدید کسر خواهد شد.

در مورد آن، هیئت مرکزی مالیات‌های مستقیم (CBDT) در اوایل این ماه بخشنامه‌ای صادر کرد مبنی بر اینکه کارفرمایان می‌توانند TDS (مالیات کسر شده در منبع) را از پرداخت حقوق برای سال مالی جاری کسر کنند، در حالی که کارمندان همچنان حق انتخاب خواهند داشت. بین رژیم های مالیاتی قدیمی و جدید.

از شغل مرکز تماس گرفته تا جوانترین میلیاردر هند، سفر الهام بخش نیکیل کامات

سررسید مالیات بر درآمد در ماه مه 2023: مهلت های ثبت نام ITR در این ماه را بررسی کنید

در حالی که رژیم مالیات بر درآمد انتخاب شده برای هدف TDS برای حقوق هیچ تاثیری در هنگام تسلیم اظهارنامه مالیات بر درآمد (ITR) نخواهد داشت، بنابراین کارمند در زمان ارائه یک ITR می تواند هر رژیم مالیاتی را صرف نظر از آنچه که دارد انتخاب کند. در زمان محاسبه TDS در حقوق انتخاب شده است.

پس از آن، اگر شما نیز جزو کسانی هستید که بین دو رژیم مالیات بر درآمد در سال مالی 2023-24 اشتباه گرفته اید، اطلاعات زیر را مرور کنید و هر دو رژیم را با هم مقایسه کنید.

مواردی که هنگام انتخاب بین رژیم های مالیاتی قدیمی و جدید باید در نظر گرفته شود:

1. کارکنان باید در نظر داشته باشند که اگر شرکت های مربوطه خود را از ترجیحات خود مطلع نکنند، TDS حقوق بر اساس رژیم مالیاتی جدید کسر خواهد شد.

2. در حالی که رژیم مالیاتی قدیم به کارمندان اجازه می‌دهد تا معافیت‌ها و کسرهایی از جمله کمک هزینه سفر و کوپن‌های غذا را مطالبه کنند، رژیم مالیاتی جدید به افراد اجازه نمی‌دهد تا بسیاری از معافیت‌ها و کسرهای مالیاتی را مطالبه کنند، به جز کسر استاندارد روپیه. 50000 از درآمد حقوق و کسر طبق بخش 80CCD 2 برای سهم کارفرما به حساب NPS.

3. اگر مالیات بر درآمد حقوق بر اساس رژیم مالیاتی جدید کسر شود، فرم 16 منعکس کننده تمام معافیت ها و کسورات مالیاتی است که یک کارمند واجد شرایط آن است. پس از آن، باید محاسبات دستی را در زمان ثبت یک ITR انجام دهید.

4. قابل توجه است که رژیم مالیاتی قدیمی برای TDS بر حقوق به کارمند اجازه می دهد تا تجزیه معافیت ها و کسورات مالیاتی را در فرم 16 بررسی کند که در رژیم مالیاتی جدید وجود ندارد. کسانی که می‌خواهند روش آسانی برای محاسبه درآمد مشمول مالیات داشته باشند، می‌توانند رژیم‌های مالیاتی جدیدی را انتخاب کنند، زیرا به کارکنان در کاهش خروجی مالیات کمک می‌کند.