آنچه را که بانک های بزرگ انجام می دهند را بخوانید

مبادله اسکناس های 2000 روپیه: بخوانید که بانک های بزرگ چه می کنند

مردم تا 30 سپتامبر فرصت دارند تا این اسکناس های با ارزش بالا را واریز یا مبادله کنند. عکس فایل.

برای تسهیل برداشت آسان اسکناس‌های 2000 روپیه‌ای از سیستم، بانک‌ها فرآیندی را برای کمک به مشتریان ایجاد می‌کنند. بانک مرکزی هند (RBI) تا 30 سپتامبر مهلت داده است تا مردم بتوانند اسکناس های ارزی را که در اختیار دارند به بانک ها یا دفاتر اختصاصی RBI مبادله یا سپرده گذاری کنند.

در اینجا کاری است که بانک ها انجام می دهند:

بزرگترین بانک بخش دولتی هند از نظر دارایی، بانک دولتی هند (SBI) در تاریخ 21 مه به همه شعب خود اطلاع داد که برای مبادله اسکناس های 2000 روپیه ای نباید هیچ گونه فرم یا مدرک هویتی از مشتریان درخواست شود، حتی اگر یک بار آن را تکرار کرد. طبق گزارش مانی کنترل، محدودیت 20000 روپیه برای واریز یا مبادله ارز.

مقالات مرتبط

خیر

بدون فرم، کارت شناسایی برای مبادله اسکناس 2000 روپیه مورد نیاز است: SBI

خیر

توییتر یک روز میدانی در مورد اقدام RBI برای برداشت اسکناس های 2000 روپیه ای دارد

در بخشنامه روز دوشنبه RBI آمده است: به بانک‌ها توصیه می‌شود با توجه به فصل تابستان زیرساخت‌های مناسب در شعب از قبیل فضای انتظار سایه‌دار، تأسیسات آب شرب و … را فراهم کنند.

سایر بانک های بزرگ نیز به توصیه RBI برای تکمیل آسان روند برداشت ارز از سیستم توجه کرده اند.

بانک بارودا در بخشنامه ای خطاب به مدیران شعب اعلام کرد: شعب ممکن است برای مدیریت مؤثر و جلوگیری از هرگونه وضعیت نظم و قانون، باجه های اضافی ایجاد کنند.

بخشنامه بانک ملی پنجاب (PNB) نشان داد که هیچ محدودیتی برای مقدار و ارزش اسکناس‌های 2000 روپیه‌ای که باید به حساب نگهداری شده نزد بانک واریز شود، وجود ندارد. در بخشنامه PNB آمده است: “برای ارائه تسهیلات سپرده / صرافی به افرادی که در مناطق دورافتاده / بدون بانک زندگی می کنند، حلقه ها ممکن است استفاده از ون های سیار را در نظر بگیرند.” همچنین افزوده است که کلیه اسکناس‌های دریافتی بانک‌ها با این نام باید بلافاصله از طریق دستگاه‌های سورتینگ اسکناس (NSM) از نظر صحت و اصالت مرتب شده و در صندوق‌های ارز تحت طرح پیوند واریز شده یا آماده ارسال به نزدیک‌ترین دفتر صدور اوراق بهادار RBI باشد.

در بخشنامه ای، مدیریت بانک UCO اعلام کرد اسکناس های 2000 روپیه ای سپرده شده در جعبه ها یا سطل های جداگانه ایمن شده و در پایان روز مهر و موم خواهند شد. سطل یا جعبه پس از پر شدن مهر و موم می شود و شعبه با دفتر منطقه ای RBI ارتباط برقرار می کند تا اسکناس های آلوده و ارز 2000 را برای ایجاد فضا توسط CC های مربوطه (معاوضه ارز متقاطع) بلند کند.

علیرغم حرکت ناگهانی خروج اسکناس‌های 2000 روپیه‌ای از گردش، بانک‌داران انتظار ندارند که جمعیت زیادی که در هنگام پول‌زدایی دیده می‌شوند، به بانک‌ها مراجعه کنند تا اسکناس‌های 2000 روپیه‌ای را مبادله کنند. مردم تا 30 سپتامبر فرصت دارند تا این اسکناس های با ارزش بالا را واریز یا مبادله کنند.

بر اساس داده های به اشتراک گذاشته شده توسط RBI، ارزش کل اسکناس های 2000 روپیه ای در گردش در 31 مارس 2023 به 10.8 درصد از کل کاهش یافته است. RBI در 19 می اعلام کرد که حدود 89 درصد از اسکناس‌های 2000 روپیه‌ای قبل از مارس 2017 منتشر شده‌اند و در پایان عمر تخمینی 4 تا 5 سال قرار دارند.

RBI با اشاره به اینکه اسکناس های پر ارزش معمولاً در معاملات مورد استفاده قرار نمی گیرند، گفت: موجودی اسکناس در سایر اسکناس ها همچنان برای پاسخگویی به نیازهای ارزی مردم کافی است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام