از هر 10 پاکستانی 9 نفر دیگر نمی توانند بیرون غذا بخورند

تورم پاکستان را نیش زد: از هر 10 پاکستانی 9 نفر دیگر نمی توانند بیرون غذا بخورند

سخنگوی اداره آمار پاکستان گفت که تعداد تورم بالاترین میزان افزایش سالانه ثبت شده توسط این اداره از زمان شروع ثبت آمار ماهانه در دهه 1970 بوده است. تصویر نمایشی خبرگزاری فرانسه

اسلام آباد: از آنجایی که تورم سرسام‌آور همچنان در جیب پاکستانی‌ها ایجاد می‌کند، مشخص شده است که حدود 90 درصد از مردم محلی در پاکستان که پول نقد ندارند، امروزه ترجیح می‌دهند در خانه غذا بخورند و تعداد دفعات ناهار خوری خود را کاهش داده‌اند.

این در نظرسنجی انجام شده توسط گالوپ پاکستان – یک سازمان تحقیقاتی، آشکار شد. رسانه های محلی گزارش دادند که مشخص شد که از هر 10 نفر 9 نفر در اسلام آباد (89 درصد) بازدید خود از هتل ها و رستوران ها را کاهش داده اند.

در عوض، اکثر پاسخ دهندگان اکنون ترجیح می دهند از غذا در خانه با عزیزان خود لذت ببرند.

همچنین مشخص شد که فقط 9 درصد از مردم گفته‌اند که به همان اندازه که قبلاً به هتل‌ها و رستوران‌ها می‌روند، چون تورم به هیچ وجه بر عادات غذاخوری آنها تأثیری نداشته است.

نتایج تکان دهنده این نظرسنجی تأثیر تورم را بر صنعت غذا و مهمان‌نوازی پاکستان روشن می‌کند که ممکن است مجبور باشد استراتژی‌های تجاری خود را برای رقابتی ماندن در بازار تنظیم کند.

طبق گزارش‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها ممکن است مجبور باشند به ارائه گزینه‌های منوی مقرون‌به‌صرفه فکر کنند و بر خدمات تحویل تمرکز کنند.

تورم

در یک شکست بزرگ برای دولت پاکستان به رهبری شهباز شریف، تورم قیمت مصرف کننده در پاکستان در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رکورد 35.37 درصد رسید، زیرا حداقل 16 نفر در ازدحام جمعیت برای کمک های غذایی کشته شدند. گزارش شده است.

دفتر آمار اعلام کرد که نرخ تورم ماه مارس از 31.5 درصد در فوریه فراتر رفت، زیرا قیمت مواد غذایی، نوشیدنی و حمل و نقل نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد افزایش یافت.

طی چند روز گذشته، ویدئوهای متعددی به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شد که در آن هزاران نفر در مراکز توزیع آرد در سراسر کشور گرد هم می‌آیند، برخی به عنوان بخشی از برنامه‌ای تحت حمایت دولت برای کاهش تاثیر تورم.

بر اساس اسناد رسمی، هزاران کیسه آرد نیز از کامیون ها و مراکز توزیع به غنیمت گرفته شده است.

سخنگوی اداره آمار گفت که این رقم بالاترین میزان تورم سال به سال ثبت شده توسط این اداره از زمان شروع ثبت آمار ماهانه در دهه 1970 بوده است. وی گفت: «این بالاترین تورمی است که در داده‌های ما ثبت شده است.

همچنین بخوانید : توان خرید غذا را ندارند، مردم در پاکستان ورشکسته به خدا روی می آورند

این آژانس دولتی همچنین فاش کرد که تورم سالانه مواد غذایی در ماه مارس به ترتیب برای مناطق شهری و روستایی 47.1 درصد و 50.2 درصد بوده است، در حالی که تورم اصلی که غذا و انرژی را حذف می کند، در مناطق شهری 18.6 درصد و 23.1 درصد بوده است. درصد در مناطق روستایی

کمک مالی صندوق بین المللی پول

طی چند ماه گذشته، پاکستان با یک وضعیت بحران اقتصادی شدید همراه با بحران حاد تراز پرداخت‌ها دست و پنجه نرم کرده است، در حالی که مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول (IMF) برای تأمین بودجه 1.1 میلیارد دلاری به عنوان بخشی از کمک مالی 6.5 میلیارد دلاری توافق شده در سال 2019 هنوز انجام نشده است. میوه داد

علاوه بر این، ذخایر ارزی کشور به سختی چهار هفته واردات کاهش یافته است.

اخیراً، وزارت دارایی پاکستان گزارشی از چشم انداز اقتصادی ماهانه منتشر کرده است که تورم بالا را پیش بینی می کند.

به گزارش رویترز، در این گزارش اصطکاک‌های بازار ناشی از شکاف‌های عرضه و تقاضای نسبی اقلام اساسی، کاهش نرخ ارز و تعدیل اخیر قیمت سوخت به سمت بالا به عنوان دلایل افزایش انتظارات تورمی ذکر شده است.

(با ورودی های نمایندگی ها)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام