اعضای EPS می توانند تا 26 ژوئن برای بازنشستگی بالاتر درخواست دهند. EPFO مهلت را تمدید کرد

EPFO مهلت درخواست برای بازنشستگی بالاتر تحت EPS را تمدید می کند.  جزئیات را بررسی کنید

اعضای EPS اکنون می توانند تا 26 ژوئن پس از تمدید مهلت EPFO ​​برای بازنشستگی بالاتر درخواست دهند. عکس فایل.

سازمان صندوق تامین اجتماعی (EPFO) در تلاشی برای فراهم کردن «دریچه بزرگ‌تر» برای همه افراد واجد شرایط برای ثبت درخواست‌های خود در طرح بازنشستگی کارکنان (EPS)، تاریخ ثبت درخواست برای مستمری‌های بالاتر را تا ژوئن 2023 تمدید کرد. بر اساس اطلاعیه روز سه‌شنبه وزارت کار و اشتغال، صندوق بازنشستگی پس از دریافت درخواست‌های متعدد از سوی اقشار مختلف مبنی بر تمدید مهلت مقرر تصمیم‌گیری کرده است. بنابراین طبق این اطلاعیه، مهلت ارسال درخواست تحت EPS به جای 3 می یعنی امروز تا 26 ژوئن خواهد بود.

این وزارتخانه با بیان اینکه تاکنون بیش از 12 میلیون درخواست دریافت شده است، گفت: پس از رسیدگی دلسوزانه به درخواست‌های کارمندان، کارفرمایان و انجمن های آنها، “منتصمیم گرفته شده است که به منظور فراهم کردن فرصت بیشتر و به منظور ایجاد امکان برای تمامی افراد واجد شرایط برای ثبت درخواست‌های خود، مهلت ثبت درخواست‌ها تا 26 ژوئن 2023 خواهد بود.

SC یک دوره چهار ماهه را برای درخواست بازنشستگی بالاتر تعیین کرد

EPFO در بخشنامه رسمی خود به نگرانی در مورد حقوق بازنشستگی بالاتر تحت EPS پرداخته است

3 مه آخرین مهلت برای بازنشستگی بالاتر EPFO ​​است: آیا باید آن را انتخاب کنید؟

قابل ذکر است، این بخشی از حکم دیوان عالی کشور است که سازمان صندوق تأمین کارکنان (EPFO) را موظف کرده است که حداقل چهار ماه زمان برای همه اعضای واجد شرایط برای انتخاب بازنشستگی بالاتر تحت EPS فراهم کند. در حکم 4 نوامبر 2022، دادگاه عالی طرح بازنشستگی (اصلاحی) کارمندان در سال 2014 را تأیید کرد که سقف حقوق بازنشستگی را از 6500 روپیه در ماه به 15000 روپیه در ماه افزایش داده بود. این به طور مشخص به اعضای EPS و کارفرمایان آنها اجازه می دهد تا 8.33٪ از حقوق واقعی خود را در این طرح سهیم کنند. همچنین الزام قبلی را که کارمندان را موظف می‌کرد تا 1.16 درصد از حقوق خود را بیش از 15000 روپیه در ماه مشارکت دهند، لغو کرد.

پیش از این، بخشنامه ای توسط EPFO ​​در دسامبر 2022 صادر شد که در آن بیان شد که دادگاه عالی تمام اعضای EPS را در 1 سپتامبر 2014 دارد، مدت زمان شش ماه برای انتخاب این طرح، و چهار ماه دیگر برای انتخاب مستمری بالاتر تحت EPS اضافه می شود. -95.

به عنوان بخشی از دستور SC، دوره چهار ماهه برای درخواست بازنشستگی بالاتر در 3 مارس به پایان می رسید. اما تا 3 می تمدید شد که اکنون تا 26 ژوئن تمدید شده است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام