اقتصاددانان بر سر بهبودی جهانی اختلاف نظر دارند، هند از تغییرات زنجیره تامین سود می برد

نظرسنجی مجمع جهانی اقتصاد نشان داد که اقتصاددانان در سراسر جهان به طور مساوی در مورد چشم انداز اقتصاد تقسیم شده اند، با سهم مساوی 45 درصدی که رکود جهانی در سال جاری را محتمل یا بعید می داند، اما هند در میان اقتصادهایی قرار دارد که به احتمال زیاد از تغییرات زنجیره تامین سود می برند. .

آخرین چشم انداز اقتصاد ارشد بیان کرد که اقتصاددانان انتظار دارند که پویایی رشد و تورم به طور گسترده در مناطق مختلف متفاوت باشد.

در جبهه سیاست اقتصادی، 72 درصد پیش‌بینی می‌کنند که سیاست صنعتی فعال در سه سال آینده به پدیده‌ای گسترده‌تر تبدیل شود.

مدرک شما چقدر مفید است؟ چرا فارغ التحصیلان هندی بیکار می مانند؟

گزارش WEF می گوید: 14 میلیون شغل در 5 سال آینده از بین می رود: چرا هند یک نقطه روشن باقی می ماند

اگرچه اکثریت اختلالات اخیر بخش مالی را نشانه ای از آسیب پذیری سیستمی نمی دانند، ورشکستگی ها و آشفتگی های بیشتر بانک ها در سال جاری محتمل در نظر گرفته می شود.

با نشان دادن پویایی‌های منطقه‌ای متفاوت، پررونق‌ترین فعالیت‌ها در آسیا پیش‌بینی می‌شود، با بازگشایی چین انتظار می‌رود بازگشت قابل‌توجهی برای این کشور ایجاد کند و فعالیت‌ها را در سراسر این قاره تقویت کند.

بیش از 90 درصد از اقتصاددانان ارشد حداقل رشد متوسطی را در شرق آسیا و اقیانوسیه و جنوب آسیا انتظار داشتند.

در سوی دیگر این طیف، سه چهارم اقتصاددانان ارشد همچنان انتظار رشد ضعیف یا بسیار ضعیف در اروپا را دارند. در ایالات متحده، پاسخ دهندگان در ماه های مارس-آوریل نسبت به ژانویه خوشبین تر بودند، اما همچنان در مورد چشم انداز اختلاف نظر دارند، زیرا چشم انداز رشد ایالات متحده به دلیل افزایش عدم اطمینان در مورد ثبات مالی و سرعت و میزان احتمالی انقباض پولی تیره شده است.

بر اساس نظرسنجی سه ماهه، که در ماه های مارس تا آوریل 2023 در میان جامعه اقتصاددانان ارشد WEF انجام شد، مناطقی که احتمالاً از تغییرات زنجیره تامین سود می برند، آسیای جنوبی، آسیای شرقی و اقیانوس آرام، آمریکای لاتین و کارائیب و ایالات متحده هستند.

هنگامی که از آنها خواسته شد که اقتصادهای خاصی را نام ببرند که احتمالاً سود خواهند برد، از جمله مواردی که مکرراً به آنها اشاره شد عبارتند از: ویتنام، هند، تایلند، اندونزی، مکزیک، ترکیه و لهستان.

بر اساس بخش، اقتصاددانان ارشد طیف وسیعی از صنایع را فهرست کردند که انتظار دارند تغییرات زنجیره تامین در آنها بارزتر باشد، از جمله نیمه هادی ها، انرژی سبز، خودرو، داروسازی، غذا، انرژی و دسته بندی گسترده فناوری.

اقتصاددانان ارشد همچنین به مجموعه‌ای از استراتژی‌های تجاری اشاره کردند که بر ساختار متغیر زنجیره‌های تامین جهانی تأثیر خواهند گذاشت. عوامل ژئوپلیتیکی به‌طور برجسته‌ای مشخص شدند، به طوری که 94 درصد از پاسخ‌دهندگان انتظار داشتند که کسب‌وکارها زنجیره‌های تامین خود را مطابق با خطوط ژئوپلیتیکی پیکربندی مجدد کنند.

در مورد تورم، نسبت پاسخ دهندگانی که انتظار تورم بالا در سال 2023 را داشتند، در همه مناطق افزایش قابل توجهی داشت و 76 درصد از اقتصاددانان ارشد گفتند که انتظار دارند هزینه زندگی در بسیاری از کشورها حاد باقی بماند.

در پی سقوط اخیر بانک ها و آشفتگی بازار مالی، اقتصاددانان ارشد به یکپارچگی سیستماتیک بازارهای جهانی ابراز اطمینان کردند.

با این حال، دو سوم احتمال ورشکستگی و اختلال بیشتر بانک ها را برجسته کردند، در حالی که بیش از 80 درصد گفتند که انتظار دارند کسب و کارها در نتیجه سخت تر شدن معیارهای وام، تضمین وام های بانکی را دشوارتر ببینند. سعدیه زاهدی، مدیر عامل مجمع جهانی اقتصاد گفت: «آخرین ویرایش چشم انداز، عدم قطعیت تحولات اقتصادی فعلی را نشان می دهد.

بازارهای کار در حال حاضر انعطاف پذیر هستند، اما رشد همچنان کند است، تنش های جهانی در حال عمیق تر شدن است و هزینه زندگی در بسیاری از کشورها حاد است. این نتایج نیاز فوری به هماهنگی کوتاه مدت سیاست جهانی و همچنین همکاری بلندمدت حول یک چارچوب جدید برای رشد را تایید می کند که گنجاندن، پایداری و انعطاف پذیری را در سیاست اقتصادی سخت می کند.

این نظرسنجی پیش از اجلاس رشد WEF که در تاریخ 2 تا 3 می در ژنو برگزار می شود، منتشر شد که انتظار می رود چشم انداز رشد جهانی، نقاط داغ در اقتصاد جهانی، مسائل رقابت و همکاری و همچنین اشتغال، مهارت ها مورد بحث قرار گیرد. و حقوق صاحبان سهام

(با ورودی های PTI)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام