بانک ها ممکن است با واریز اسکناس های 2000 روپیه هزینه های خدمات را دریافت کنند. جزئیات داخل

بانک ها ممکن است با واریز اسکناس های 2000 روپیه هزینه های خدمات را دریافت کنند.  جزئیات داخل

بانک ها در حال بررسی هزینه های خدمات پس از واریز اسکناس های 2000 روپیه ای هستند. عکس فایل.

آخرین اقدام بانک مرکزی هند در برداشتن اسکناس‌های 2000 روپیه‌ای از گردش، شهروندان را دوباره برانگیخت. RBI اجازه داده است که اسکناس های 2000 روپیه ای تا 30 سپتامبر به صورت نقدی قانونی باشد و به مردم فرصت می دهد تا به بانک های مربوطه خود مراجعه کرده و اسکناس های خود را سپرده گذاری/تبادله کنند. در حالی که کسانی که تعداد اسکناس بیشتری دارند قصد دارند پول خود را به صورت اقساطی واریز کنند، برخی نیز قصد دارند کل پول نقد را یکجا واریز کنند. اما سپرده گذاری یکباره اسکناس به این راحتی انجام نمی شود، زیرا بانک ها هزینه های خدمات را برای مبلغ مشخصی دریافت می کنند.

برای خواندن همه چیزهایی که قبل از واریز اسکناس های 2000 روپیه باید بدانید، به پایین بروید. با رعایت مقررات RBI، سپرده گذاری اسکناس های 2000 روپیه ای از قبل آغاز شده است و مشتریان می توانند تا 30 سپتامبر در شعب بانک مربوطه خود، مشروط به رعایت هنجارهای KYC و سایر الزامات، این کار را انجام دهند.
با این حال، بسیاری از بانک‌ها برای تراکنش‌های بالاتر از حد معین هزینه‌های اضافی تعیین می‌کنند و انتظار می‌رود که همین امر برای اسکناس‌های 2000 روپیه‌ای نیز اعمال شود. در اینجا چند بانک پیشرو و هزینه خدمات آنها آورده شده است.

هزینه خدمات توسط بانک ها در سپرده های نقدی

مقالات مرتبط

اینها

این بانک ها نرخ سود سپرده های ثابت خود را اصلاح کرده اند. جزئیات داخل

اینها

RBI کمپین جدیدی را برای بازگرداندن سپرده های بدون ادعا از بانک ها راه اندازی می کند. چگونه کار می کند

بانک دولتی هند: طبق گفته بانک دولتی هند، مشتریان می توانند سه سپرده نقدی رایگان در یک ماه در یک حساب پس انداز معمولی انجام دهند. فراتر از این محدودیت، وام دهنده 50 روپیه + GST ​​به ازای هر سپرده دریافت می کند. در حالی که هیچ محدودیتی برای سپرده گذاری نقدی در شعب غیر خانگی برای پس انداز حساب های بانکی وجود ندارد، هزینه خدمات یکسان خواهد بود. در همین حال، سپرده‌های نقدی که از طریق ماشین‌ها انجام می‌شود، بدون هزینه است، با این حال، واریز وجه نقد از طریق کارت بدهی به شخص ثالث ممکن است برای هر تراکنش ۲۲ روپیه + GST ​​هزینه داشته باشد.

بانک HDFC: بانک HDFC اجازه می دهد تا چهار تراکنش رایگان در ماه شامل سپرده و برداشت را انجام دهد. با این حال، پس از عبور از سقف، بانک 150 روپیه برای هر تراکنش دریافت می کند. به غیر از محدودیت های تراکنش، مشتریان مجاز به واریز تا سقف 2 میلیون روپیه در ماه هستند که بیش از آن 5 در هزار روپیه یا حداقل 150 روپیه + مالیات قابل اعمال را به همراه خواهد داشت.

بانک ICICI: طبق گفته بانک ICICI، مشتریان مجاز به چهار تراکنش نقدی رایگان هستند که بیش از آن برای هر تراکنش 150 روپیه هزینه دریافت می کند. آنها می توانند تا 1 میلیون روپیه در یک ماه به حساب پس انداز واریز کنند. برای عبور از این سقف، به ازای هر 1000 روپیه 5 یا 150 روپیه، هر کدام که بیشتر باشد، هزینه دریافت می شود.

بانک کوتاک ماهیندرا: در مورد بانک کوتاک ماهیندرا، مشتریان مجاز به پنج تراکنش رایگان شامل برداشت و سپرده هستند. پس از عبور از آستانه، مبلغ 150 روپیه دریافت می شود. هزینه ها هم برای تراکنش های نقدی در شعبه و هم برای سپرده های نقدی در ماشین آلات یکسان است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام