بایدن سفر آسیایی خود را برای دیدار با مک کارتی قطع کرد زیرا وزارت خزانه داری سیسی هشدار داد که 1 ژوئن “مهلت سخت” برای افزایش سقف بدهی ایالات متحده است.

بایدن سفر آسیایی خود را برای دیدار با مک کارتی قطع کرد زیرا وزارت خزانه داری سیسی هشدار داد که 1 ژوئن

رئیس جمهور جو بایدن با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفتگو کرد. AP

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده گفت که اول ژوئن همچنان یک “مهلت سخت” برای افزایش سقف بدهی فدرال است.

او هشدار داد که اگر بن بست با جمهوری خواهان در کنگره حل نشود، احتمال کمی وجود دارد که دولت آمریکا به رهبری جو بایدن بتواند صورتحساب خود را تا 15 ژوئن، زمانی که دریافت های مالیاتی بیشتری سررسید است، پرداخت کند.

اگر کنگره اجازه وام گرفتن بیشتر را ندهد، دولت ایالات متحده ممکن است در اوایل ژوئن 31 تریلیون دلار بدهی خود را به اتمام برساند.

مقالات مرتبط

ایالات متحده

بحران سقف بدهی ایالات متحده: عدم پرداخت بدهی چه معنایی برای آمریکا و جهان می تواند داشته باشد

ایالات متحده

“لحظه کامبایا یا هرج و مرج اقتصادی؟” چگونه بن بست محدودیت بدهی ایالات متحده ممکن است پایان یابد

برای ناآگاهان، جمهوری خواهان مجلس نمایندگان را در ایالات متحده کنترل می کنند.

“مهلت سخت”

وزیر خزانه داری ایالات متحده در ملاقات با پرس از NBC گفت: “انتظار داریم که در اوایل ژوئن و احتمالاً تا اول ژوئن قادر به پرداخت تمام صورت حساب های خود نباشیم.”

“من در آخرین نامه خود به کنگره اشاره کردم که انتظار داریم در اوایل ژوئن و احتمالاً در اول ژوئن قادر به پرداخت تمام صورت حساب های خود نباشیم. و به به روز رسانی کنگره ادامه خواهم داد، اما مطمئناً ارزیابی خود را تغییر نداده ام. بنابراین من فکر می کنم که این یک ضرب الاجل سخت است.

از هفته‌ها پیش، کاخ سفید و قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در حال مذاکره شدید با حزب جمهوری‌خواه راست‌گرای فزاینده هستند که بر کاهش هزینه‌های سنگین در ازای افزایش سقف بدهی فشار وارد می‌کنند.

دیدار بایدن و مک کارتی

در حالی که کمتر از دو هفته تا اول ژوئن باقی مانده است، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، روز دوشنبه با کوین مک کارتی، رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان، برای بحث در مورد سقف بدهی دیدار خواهد کرد.

تیم‌های ما امروز با هم صحبت می‌کنند و قرار است فردا (دوشنبه) یک جلسه داشته باشیم. این بهتر از قبل است. بنابراین، بله،» مک کارتی گفت.

بایدن و مک کارتی روز یکشنبه یک تماس تلفنی «مولد» داشتند که حدود دو ساعت و نیم به طول انجامید.

اولین در تاریخ آمریکا

کاخ سفید گفت: یک قصور، که برای اولین بار در تاریخ ایالات متحده خواهد بود، عواقب ویرانگری را برای اقتصاد جهانی به همراه خواهد داشت.

نگرانی‌ها در مورد نکول نیز به شدت بر بازارها فشار می‌آورد، زیرا به طور منظم به افزایش سقف استقراضی خود تحمیلی دولت برای پوشش هزینه‌های مخارج و کاهش مالیات‌هایی که قبلاً توسط قانون‌گذاران تصویب شده بود، نیاز است.

روز جمعه، ایالات متحده مجبور شد در یک پیشنهاد بدهی اخیر، نرخ بهره بی سابقه ای بپردازد.

بایدن در گفتگو با رسانه ها در ژاپن گفت که معتقد است او صلاحیت استناد به اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی ایالات متحده را برای افزایش سقف بدهی بدون کنگره دارد، اما گفت که مشخص نیست که زمان کافی برای استفاده از این نظریه قانونی آزمایش نشده برای اجتناب از آن باقی مانده است. پیش فرض

رئیس‌جمهور آمریکا از تسلیم شدن به خواسته‌های جمهوری‌خواهان خودداری کرده و مخالفان خود را متهم می‌کند که اقتصاد کشور را در معرض خطر امتیازدهی سیاسی قرار می‌دهند.

او همچنین درخواست‌های جمهوری‌خواهان را «غیرقابل قبول» خواند، اما گفت که هنوز می‌توان راه‌حلی را قبل از نکول پیدا کرد.

بایدن قصد داشت به ژاپن، پاپوآ گینه نو و استرالیا سفر کند، اما به دلیل مذاکرات بدهی مجبور شد سفر خود را کوتاه کند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام