با ورود ONDC به فضای تحویل غذا، سهام Zomato 5 درصد سقوط کرد. آنچه سرمایه گذاران باید بدانند

با ورود ONDC به فضای تحویل غذا، سهام Zomato 5 درصد سقوط کرد.  آنچه سرمایه گذاران باید بدانند

اسکرین شات های مقایسه مواد غذایی در Zomato و ONDC در اوایل این هفته رسانه های اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است. عکس فایل.

قیمت سهام زوماتو از صبح سه شنبه در بازار سهام تحت فشار فروش قرار گرفت. قیمت سهام زوماتو اوایل امروز در سمت پایین باز شد و به پایین ترین حد روزانه 61.50 روپیه رسید که تقریباً 5.20 درصد از بسته شدن روز دوشنبه 64.90 روپیه در NSE کمتر بود.

آیا ONDC تهدیدی برای Zomato و Swiggy خواهد بود؟

به نظر می رسد که ONDC (شبکه باز تجارت دیجیتال) که توسط دولت هند اداره می شود، که به رستوران ها اجازه می دهد غذا را بدون نیاز به فروشنده شخص ثالث به طور مستقیم به مصرف کنندگان بفروشند، به نظر می رسد رقابت سختی را برای بازیکنان خصوصی Swiggy و Zomato ایجاد می کند.

چگونه

چگونه ONDC ممکن است مشتریان را به کنار زدن Zomato، Swiggy سوق دهد؟ اینجا را بررسی کنید

چگونه

Swiggy بزرگ‌تر فناوری غذایی گران‌تر می‌شود و شروع به دریافت «هزینه پلتفرم» از مصرف‌کنندگان می‌کند

اسکرین شات های مقایسه مواد غذایی در Zomato و ONDC در اوایل این هفته رسانه های اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است. قیمت یک پیتزای ساده مارگریتا در Zomato 195 روپیه و در ONDC 156 روپیه است که حدود 20 درصد ارزان تر است. دوستداران غذاهای غیر گیاهی باید 280 روپیه برای یک برگر مک چیکن در Zomato بپردازند اما فقط 109 روپیه در ONDC.

شبکه باز برای تجارت دیجیتال دارای 12 میلیون فروشنده است که محصولات و خدمات خود را در پلتفرم خود می فروشند و مجدداً می فروشند.

قیمت سهام

سهام Zomato در 23 ژوئیه 2021 در بورس فهرست شد. قیمت عرضه اولیه سهام به ازای هر سهم 76 روپیه بود. این سهام در مقایسه با معیار Nifty عملکرد ضعیفی داشته است زیرا بازدهی 3.6 درصدی را در دوره یک ساله گذشته در مقابل افزایش 11 درصدی که در شاخص 50 سهام در همان دوره مشاهده شده بود، داشته است.

بر اساس داده‌های Trend Lyne، سهام بسیار نوسان بوده و با بتای یک ساله 1.54 معامله شده است. بالاترین قیمت این سهم در 52 هفته گذشته 79.80 روپیه است در حالی که پایین ترین قیمت 52 هفته اخیر آن 40.60 روپیه است.

مشاوره تخصصی

به گفته تحلیلگران، با تبدیل شدن ONDC به یک تهدید احتمالی برای سهم بازار Zomato و Swiggy، سهام Zomato بیش از 5 درصد در معاملات روز کاهش یافته است.

با انتقال رستوران ها به ONDC، کاران تورانی از Elara Capital معتقد است که افزایش نرخ کمیسیون می تواند در میان مدت برای Zomato سخت باشد، که یک محرک کلیدی برای هدایت سودآوری آنها است.

تورانی گفت: «ONDC برای غذا به‌عنوان محصولی که دارای میانگین ارزش سفارش پایین‌تری در مقایسه با تجارت الکترونیک و کالاهای سفید است، در جایی که مسائل مربوط به اعتماد وجود دارد، خوب است.

با این حال، راه طولانی برای ONDC برای جلب مشتریان وفادار به دو پلتفرم دیگر تحویل غذا خواهد بود. برخی از کاربرانی که غذا را از طریق ONDC سفارش داده بودند، از بیات شدن غذا و زمان تحویل طولانی تر، در برخی موارد بیش از 90 دقیقه شکایت داشتند.

Taurani همچنین اظهار داشت که نگرانی ها در مورد کاهش سهم بازار Zomato یا Swiggy به شرط بهبود تجربه کاربری ONDC در یک دوره زمانی، پابرجا خواهد ماند. وی گفت: در حال حاضر وضعیت بسیار ضعیفی دارد.

به دنبال راهی برای سودآوری، نبرد Zomato و Swiggy با ODNC مطمئناً طولانی خواهد بود. در حال حاضر، سرمایه گذاران به اعداد Q4 Zomato چشم دوخته اند که هنوز اعلام نشده است.

آیا باید سهام Zomato بخرید؟

راوی سینگال، مدیرعامل GCL Broking در واکنش به کاهش قیمت سهام Zomato در امروز گفت: «اخیراً، Invesco ارزش گذاری Swiggy را از 8.2 میلیارد دلار به 5.5 میلیارد دلار کاهش داده است. از آنجایی که روش ارزش‌گذاری بازار اینویسکو در زوماتو نیز اعمال می‌شود، بازار بر روی زوماتو نیز منفی شده است.

Sumeet Bagadia، مدیر اجرایی Choice Broking گفت: “قیمت سهام زوماتو در حال حاضر بین 58 تا 70 روپیه است و در صورت شکسته شدن این حمایت 58 روپیه، ممکن است تا سطح 52 روپیه افزایش یابد.”

راوی سینگال از GCL Broking، با توصیه به استراتژی «خرید در شیب» به کسانی که به ماهیگیری از کف اعتقاد دارند، گفت: «از منظر بنیادی، انتظار می‌رود Zomato از حالت ساختمان پایه خارج شود و سهام ممکن است در مرحله بعدی حرکت صعودی شدیدی داشته باشد. دو ربع. بنابراین، زمان آن فرا رسیده است که سرمایه گذاران میان مدت و بلندمدت شروع به انباشت سهام Zomato برای افق زمانی میان مدت و بلند مدت کنند.

Sumeet Bagadia به سرمایه گذاران موقعیتی توصیه کرد که مدتی صبر کنند و سهام در الگوی نمودار ضعیف به نظر می رسد. وی با بیان اینکه منطقه خرید ایده آل سهام به حمایت بعدی آن نزدیک است، به سرمایه گذاران توصیه کرد که منتظر سقوط بیشتر باشند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام