به دلیل نگرانی از کاهش شدید درآمد در سال جاری، 3500 شغل را کاهش می دهد.

به دلیل نگرانی از کاهش شدید درآمد در سال جاری، 3500 شغل را کاهش می دهد.

Cognizant به دنبال کاهش 100 میلیون دلاری هزینه های املاک تا سال 2025 در مقایسه با سال 2022 است. عکس فایل.

در میان نگرانی های فزاینده از کاهش شدید درآمد در بخش فناوری اطلاعات در سال 2023، کگنیزانت روز جمعه نشان داد که ممکن است به زودی 3500 کارمند به عنوان بخشی از اقدامات کاهش هزینه ها اخراج شوند. این شرکت که تا چند سال پیش به عنوان یک فشارسنج برای رشد صنعت شناخته می شد، همچنین در نظر دارد میلیون ها فوت مربع در فضای اداری را برای صرفه جویی در هزینه ها کنار بگذارد.

کگنیزانت با تاکید بر این که درآمدهایش در سال 2023 به دلیل کندی صنعت خدمات فناوری اطلاعات کاهش می یابد، که به نوبه خود بخش عمده ای از درآمد خود را از ایالات متحده به دست می آورد، گفت که به دنبال افزایش نظم عملیاتی است، حرکتی که اکنون تقریباً تأثیر خواهد گذاشت. 3500 شغل در شرکت اخراج های قریب الوقوع در Cognizant به دنبال اخراج یکی دیگر از غول های فناوری اطلاعات Accenture خواهد بود که پیش از این اعلام کرده بود که به 19000 نفر اسلیپ صورتی داده می شود.

Cognizant این حرکت را به برنامه NextGen خود نسبت داد که بر اساس آن این شرکت گفت که می خواهد مدل عملیاتی خود را ساده کرده و عملکردهای شرکت را بهینه کند.

تلاش ما برای ساده‌سازی شامل کار با لایه‌های کمتر در تلاش برای افزایش چابکی و امکان تصمیم‌گیری سریع‌تر است. این شرکت در بیانیه‌ای گفت: ما انتظار داریم پس‌اندازهای حاصل از این برنامه به سرمایه‌گذاری مستمر در افراد، فرصت‌های رشد درآمد و مدرن‌سازی فضای اداری ما کمک کند. این به عنوان بخشی از این است که شرکت انتظار دارد 3500 نفر تحت تأثیر قرار گیرند.

مدیرعامل تازه منصوب شده Ravi Kumar S که با وظیفه دلهره آور احیای بخش فناوری اطلاعات فهرست نزدک مواجه است، گفت که برای سه ماهه اول سال مالی 23، این شرکت در مسیر فراتر از انتظارات تحلیلگران قرار داشت. اگرچه این شرکت در فهرست ایالات متحده قرار دارد، اکثر عملیات آن در هند است.

کومار در 12 ژانویه 2023 مسئولیت را به عنوان مدیرعامل برعهده گرفت، در یک اعلامیه ناگهانی پس از اینکه برایان هامفریز، مدیر عامل سابق “به طور غیرارادی از کار برکنار شد”. تغییر در رهبری شرکت و رئیس هیئت مدیره نیز در زمان چالش برانگیزی برای صنعت فناوری اطلاعات رخ داد که دوران سختی را در پیش رو دارد.

Cognizant راهنمایی درآمد 19.2 تا 19.6 میلیارد دلار یا 1.2 تا 0.8 درصد در شرایط گزارش شده یا 1 تا 1 درصد رشد ارز ثابت برای کل سال ارائه کرده است. با 14.6 درصد، حاشیه سود Cognizant در میان کمترین میزان در صنعت فناوری اطلاعات است که با Tech Mahindra قابل مقایسه است. برای کل سال، این شرکت توصیه کرده است که حاشیه عملیاتی تعدیل شده در محدوده 14.2-14.7 درصد باشد.

این شرکت فناوری اطلاعات نسبت به سال قبل 3 درصد افزایش سود خالص را به 580 میلیون دلار گزارش داد. به طور متوالی، سود 11.2 درصد افزایش یافت. این شرکت شاهد درآمد 4.81 میلیارد دلاری بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.3 درصد کاهش داشت یا 1.5 درصد در ارز ثابت رشد داشت، که پیش بینی درآمد در محدوده 4.71 تا 4.76 میلیارد دلار را شکست.

این شرکت در مجموع 200 میلیون دلار بابت اخراج کارمندان و سایر هزینه‌ها متحمل خواهد شد، که به گفته او “در درجه اول مربوط به پرسنل غیرقابل پرداخت و شرکتی است که انتظار داریم بیشتر در سال 2023 متحمل شوند”.

در این بیانیه آمده است که این سازمان همچنین به دنبال «تجمیع و تنظیم مجدد فضای اداری برای انعکاس محیط کار هیبریدی پس از همه گیری است». به عنوان بخشی از این استراتژی، Cognizant به دنبال کاهش 100 میلیون دلاری هزینه های املاک و مستغلات تا سال 2025 در مقایسه با سال 2022 است.

در بخش منابع انسانی، Cognizant شاهد کاهش 3800 نفری در Q1FY23 نسبت به Q4FY22 بود و اکنون مجموعاً 351500 کارمند دارد. این شرکت قبلاً اعداد ساییدگی غیرارادی خود را گزارش می‌کرد، اما این بار معیارهای گزارش خود را تغییر داده است.

بخش خدمات بانکی و مالی که به دلیل بحران در صنعت بر همه بازیگران اصلی فناوری اطلاعات تأثیر گذاشته است، بر Cognizant نیز تأثیر گذاشت. مدیرعامل گفت که آنها معتقدند که چالش های عملیاتی خاص شرکت در شرکت های مالی تا حد زیادی فروکش کرده است.

او در مورد رها کردن شرکت از فضای اداری بسیار مهم گفت: «این کاهش در هزینه‌های املاک و مستغلات خالص از سرمایه‌گذاری برای گسترش ردپای املاک و مستغلات ما در شهرهای کوچکتر، عمدتاً در هند، در حمایت از استراتژی کار ترکیبی ما است.»

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام