به گفته صندوق بین المللی پول ، اقتصاد هند ممکن است در سال 2020 با 10.3 درصد قرارداد منعقد شود تا با رشد 8.8 درصدی در سال 2021 بازگردد

بازنگری در پیش بینی رشد به ویژه برای هند ، جایی که تولید ناخالص داخلی بسیار شدیدتر از آنچه در سه ماهه دوم انتظار می رود ، منقبض شده است

به گفته صندوق بین المللی پول ، اقتصاد هند ممکن است در سال 2020 با 10.3 درصد قرارداد منعقد شود تا با رشد 8.8 درصدی در سال 2021 بازگردد

تصویر نمایندگی رویترز

واشنگتن: اقتصاد هند ، به شدت تحت تأثیر قرار گرفت ویروس کرونا صندوق بین المللی پول روز سه شنبه اعلام کرد ، بیماری همه گیری ، در حدود 10.3 درصد در سال جاری منقبض می شود.

صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش “چشم انداز اقتصادی جهان” گفت ، هند به احتمال زیاد با رشد قابل توجه 8.8 درصدی در سال 2021 بازگشت خواهد کرد ، بنابراین سریعترین رشد اقتصادی در حال ظهور را بدست خواهد آورد و از رشد اقتصادی پیش بینی شده 8.2 درصدی پیشی بگیرد. ‘ گزارش.

این گزارش که پیش از جلسات سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی منتشر شده بود ، گفت که رشد جهانی در سال جاری 4.4 درصد منقبض می شود و در سال 2021 به 5.2 درصد می رسد.

صندوق بین المللی پول اعلام کرد اقتصاد آمریکا در سال 2020 5.8 درصد منقبض شده و در سال آینده 3.9 درصد رشد خواهد کرد.

به گفته این کشور ، چین تنها کشوری در میان اقتصادهای بزرگ است که نرخ رشد مثبت 1.9 درصدی را در سال 2020 نشان می دهد.

صندوق بین المللی پول در گزارش خود گفت که تجدید نظر در پیش بینی به ویژه برای هند ، جایی که تولید ناخالص داخلی (GDP) بسیار شدیدتر از حد انتظار در سه ماهه دوم منقبض شد ، بسیار بزرگ است.

در این گزارش آمده است: “در نتیجه ، پیش بینی می شود اقتصاد در سال 2020 10.3 درصد منقبض شود ، قبل از اینکه در سال 2021 با رشد 8.8 درصدی روبرو شود.”

در سال 2019 ، نرخ رشد هند 4.2 درصد بود.

طبق صندوق بین المللی پول ، هند در میان بیشترین خسارات ناشی از گرم شدن کره زمین قرار دارد ، که نشان دهنده درجه حرارت اولیه آن است. برای هند ، سود خالص ناشی از کاهش تغییرات آب و هوایی – نسبت به بی عملی – تا 60/80 درصد تولید ناخالص داخلی تا سال 2100 خواهد بود.

در حالی که برآورد تلفات ناشی از تغییرات آب و هوایی برای مناطق سردسیر تا حدودی کوچکتر است (به عنوان مثال اروپا ، آمریکای شمالی و شرق آسیا) ، اینها احتمالاً دست کم گرفته می شوند زیرا شامل تعدادی خسارت نیستند (به عنوان مثال ، افزایش سطح دریا ، طبیعی بلایای طبیعی ، آسیب به زیرساخت های حاصل از ذوب شدن یخ زدگی در روسیه) و سرریز جهانی منفی ناشی از اختلالات بزرگ اقتصادی در سایر نقاط جهان.

هفته گذشته ، بانک جهانی اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی هند در این سال مالی 9.6 درصد منقبض می شود.

بانک جهانی در آخرین شماره گزارش تمرکز اقتصادی آسیای جنوبی گفت: “پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی هند در سال مالی که از مارس آغاز شد 9.6 درصد منقبض شود.”

هانس تیمر ، اقتصاددان ارشد بانک جهانی در آسیای جنوبی ، هفته گذشته در طی یک کنفرانس تلفنی به خبرنگاران گفت: “اوضاع در هند بسیار بدتر از آن است که قبلاً دیده ایم.” وی گفت: “این یک وضعیت استثنایی در هند است. یک چشم انداز بسیار وحشتناک.”

در سه ماهه دوم سال که سه ماهه اول سال مالی جاری در هند است ، 25 درصد کاهش تولید ناخالص داخلی وجود دارد.

در این گزارش ، بانک جهانی گفت: شیوع ویروس و اقدامات مهارکننده به شدت شرایط عرضه و تقاضا را در هند مختل کرده است.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.